Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 13, 2014 8:35 pm 

@Henri
Gedoe of niet, zag in een ander topic al dat ik niet enige ben die hiermee worstel en bijv. Maarten al een vraag over zijn wankel neerleggen. Begrijpelijk want bij relatief onbekend kan een ander info verstrekken, scheelt een heel gedoe omdat je het anders trail and error moet verzamelen.
Zeker begrijpt het gros dat van de schakels een cross/roterend/icc heel anders gegeard zijn.
Natuurlijk is ieder blok en iedere situatie anders, vandaar dat ik ook zoveel mogelijk relevante info mee lever.
Voor mij geldt iig dat ik totaal geen referentie heb (nooit icc gehad, geen voortandwiel aanwezig) want anders kan je iets proberen.
De voortandwielen voor mijn icc blok zijn best lastig verkrijgbaar en ook nog eens vrij prijzig, dan koop ik liefst meteen de goede.
Waarom het wiel opnieuw uitvinden als een ander dat al heeft gedaan?
Natuurlijk zijn de banden indirect belangrijk maar dat heeft net als bij de vaardigheden van de rijden te maken met de te behalen bochtsnelheden die van grote invloed zijn op de te halen topsnelheid op een recht stuk.
Hoe vers een blok is, is best relatief. Momenteel wordt mijn cilinder gelast, krijgt een nwe voering en zuiger, de kop wordt geoptimaliseerd. Dat zit dus wel goed. De cilinder is ooit uitgewerkt op top-end maar die laatste pk is in mijn geval nu juist minder belangrijk dan koppel.
Mijn blokken hebben geen limiter maar ik wil eigenlijk aan het eind van het langste rechte stuk dichtbij het maximaal aanvaardbaar toerental rijden, denk zo'n 13.500 toeren, met die gearing moet de rest van het circuit ook gerond worden.
Dat zoiets voor m'n Kzh roterend heel lastig is omdat er weinig vergelijkingsmateriaal voorhanden was en is begrijp ik maar al te goed maar voor een alom bekende Pavesi ICC of een TM cross moet toch zeker hints te geven zijn...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 13, 2014 8:59 pm 

@petrolhead, ik heb inmiddels een heel arsenaal aan tandwielen besteld, ik ga het (tand)wiel opnieuw uitvinden.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 14, 2014 7:29 pm 

O da's mooi.
Ik heb inmiddels een redelijk goedkope webshop gevonden en via pb gebruikte aangeboden gekregen :D .

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2