Ga naar pagina Vorige  1, 2




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo okt 20, 2013 9:03 am 

Geregistreerd: ma okt 07, 2013 8:49 pm
Berichten: 10
Woonplaats: makkinga
henri,
dat is vreemd, in het bericht van magic schreef hij dat hij c3 lagers gebruikt. jij adviseert nu c4.
misschien kan ik bij jou langs komen om 1 en ander duidelijk te krijgen, ik woon ook niet zo ver van je vandaan.
vooral i.v.m. die timing van de inlaat.
ik heb de lagers nog niet besteld, ik wacht je bericht dan nog even af voor ik lagers bestel.
heb volgend weekend de lagers wel binnen vermoedt ik.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 20, 2013 10:25 am 

Geregistreerd: do nov 15, 2007 9:04 pm
Berichten: 66
Woonplaats: Almelo
Heerke, wat Henry zegt klopt, echter hierbij gaat weer de oude discussie los van wel of geen c3/ c4 lagers. Ik blijf bij mijn stelling van c3 lagers en heb dan ook nooit problemen hiermee gehad. E.e.a. wat ook Henry al aangeeft is de vraag `hoe bouw je de motor op`. Meten is weten geldt ook hier en met de nodige zorgvuldigheid en meten zul je een motor opbouwen die snel en betrouwbaar is, echter ben ik het met Henry eens dat het beter door een vakman kan gebeuren. Ik ken Henry persoonlijk en weet dat hij er goed verstand van heeft en ook in zijn werkplaaats de benodigde middelen heeft, dus doe je er misschien verstandig aan om eens bij hem langs te gaan. Ook mijn aanbod staat nog steeds open, alhoewel het voor jou verder rijden zou zijn.
Mvg, Jan


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 20, 2013 5:07 pm 

Geregistreerd: ma okt 07, 2013 8:49 pm
Berichten: 10
Woonplaats: makkinga
ik ken de discussie over de c3/c4 lagers niet, wat zijn dan de voors en tegens?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 28, 2013 12:50 am 

Geregistreerd: ma okt 07, 2013 8:49 pm
Berichten: 10
Woonplaats: makkinga
ik heb inmiddels de krukaslagers vervangen en keerringen. de inlaat heb ik zo dicht mogelijk bij de graden gezet als jullie aangaven. hij start direct, loopt goed vooral op hoge toeren merk ik dat hij veel power heeft alleen in de lagere toeren lijkt het alsof hij vergeleken met een crossblok niet zo vlot reageert op het gas. maar dat kan natuurlijk wel kloppen met het verhaal dat dit soort blokken in de lagere toeren 'niks'' doen. binnenkort maar even een baan opzoeken om te kijken hoe het dan is.
vooralsnog bedankt voor de info. evenzo goed wel leuk om jullie beide eens op te zoeken om ervaringen uit te wisselen.
en de winter komt eraan henri, dus na het testritje trek ik de bak ook nog even los om de lagers en keerringen daar ook te vervangen, dan heb ik alles ok.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 28, 2013 7:05 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am
Berichten: 431
Woonplaats: Ter Apel
Beneden de 9500 rpm heb je niks te zoeken met deze motoren.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 28, 2013 10:36 am 

Geregistreerd: do nov 15, 2007 9:04 pm
Berichten: 66
Woonplaats: Almelo
Powerband ligt tussen de 10 en 13500 toeren, alles er onder zal geen vermogen leveren en zal de motor alleen maar doodvallen. Boven de 13500 toeren zal de motor ook geen meervermogen leveren allen maar extra slijtage. Heb al eens 14300 op de klok gehad, maar niet voor lange duur.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo dec 14, 2014 11:35 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 10, 2013 9:19 pm
Berichten: 104
Woonplaats: den Bosch
Hai guys

dit is al een oud topic maar zoals jullie weten ben ik ook weer mijn Roterende Pavesi D97 totaal nieuw aan het opbouwen na een uit elkaar geklapt koppelingshuis.

nu lees ik hier het aantal aantal graden van openen en sluiten van de roterende schijf ik dacht het open 85 gr was en sluit 142 gr nu ligt het heel dicht bij elkaar maar wat zou t verschil tussen eerder en later open en sluiten zijn van de schijf?



greetz jw


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo dec 14, 2014 3:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am
Berichten: 431
Woonplaats: Ter Apel
Dat is geen simpele vraag.
Een membraam is eigenlijk een zelf stellend inlaat systeem.
Een motor met een inlaat schijf is een gedwongen systeem. Hierbij kan je zelf het moment van openen en dicht gaan van de inlaat bepalen.

Als Basis kan je het onderstaand gebruiken. Beetje expirimenteren met ander schijven maar dan alleen op de vermogens test bank. +2 a -2 graden.
Kost je natuurlijk wel wat schijven.

De schijf moet beginnen te openen 30° na het onderste dode punt en en hij moet weer helemaal gesloten zijn 85° na het bovenste dode punt.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David