Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

kan een 38mm carburateur op een standaard iame k25 125cc automaat?
Ja 0%  0%  [ 0 ]
Ja met aanpassingen 20%  20%  [ 1 ]
Nee helemaal niet 80%  80%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo okt 02, 2013 6:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 13, 2013 5:42 pm
Berichten: 95
Woonplaats: Winschoten
Ik heb nu Tryton Hobby 24MM.

Ik hoorde van een vriend dat hij een 38mm carburateur heeft, maar dan op een schakel.
Nu vroeg ik me af of er ook een 38mm op mijn automaat past (delorto)

_________________
First Kart + IAME K25


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 02, 2013 8:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 10, 2011 11:28 am
Berichten: 405
Woonplaats: Westervoort
Alles kan maar verwacht niet meer power. Eerder minder.
Misschien dat een 30 of 34 mm beter resultaat geeft.
Een rotax max heeft een 34 mm en gaat op een 30 mm (mits de sproeier bezetting klopt) veel beter!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 02, 2013 9:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Het inlaat spruitstukje waar je de carburateur op bevestigd is ook maar iets van 24mm.. dus dan kan je wel wel een 30, 34 of 38 mm op zetten maar er kan toch maar voor 24mm door heen.

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 02, 2013 10:37 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 23, 2005 2:59 pm
Berichten: 709
Woonplaats: Bad Bentheim
Heb zelf toen een 28mm ibea gehad voor de K25,
Onderin, wat toch eigenlijk de kracht van het blok is, liep ie verschrikkelijk, middengebied redelijk, bovenin iets beter,
maar met.de 24mm tillotson liep ie het beste.

_________________
MS Kart 08 ft. TM K9bspecial

BoBaArt Kartracing

Ik vertrouw iedereen, het is alleen de duivel in hen die ik niet vertrouw...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 02, 2013 10:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 13, 2013 5:42 pm
Berichten: 95
Woonplaats: Winschoten
goed punt!

Dan heeft het inderdaad niet veel zin.

weet er iemand ook waar ik info kan vinden over het IAME K25 blok? Dingen zoals exploded view tekening van het blok enzo?

_________________
First Kart + IAME K25


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 03, 2013 7:46 am 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
je moet niet vergeten dat hoe groter de carb diameter hoe langzamer de lucht door de carb beweegt met alle gevolgen van dien


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 03, 2013 9:36 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Als je graag bezig bent met de carb, zou je kunnen kijken of polijsten een optie is.

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 03, 2013 10:48 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Ibea L5 cab is de beste voor een K25 ff opzoeken hoeveel mm dat is.

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 03, 2013 10:55 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
L5 is 24mm

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 03, 2013 11:21 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Thanks Sjoerd, die zal ik dus zoeken/gebruiken. Schilt onderin/boven in meer dan een standaard carburateur.

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 03, 2013 11:59 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Op m'n PRD had ik een Baroni BF24. Dat was ook een knallertje!

Op de Hezemans zit een 30mm vlakschuif Tillotson. Met zo'n vlakschuif kun je erg fijn je gas stand regelen.

Overigens, ik ben niet bekend met een vacuum carburateur groter dan 30mm. Wil je naar 38mm dan zou je al een vlotter carburateur moeten gaan monteren en dat lijkt mij niet mogelijk omdat je geen vacuum aansluiting op een K25 blok hebt voor de benzinepomp.

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 03, 2013 10:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 13, 2013 5:42 pm
Berichten: 95
Woonplaats: Winschoten
Ik had me laten vertellen dat het een 24mm carburateur was. Ik heb me hele blok uitelkaar getrokken om alles maar zelf te controleren, het is geen Tryton 24mm maar een Tillotson 27mm.

Maar ik zal alles gaan polijsten, het hele carter en alles wat me goed lijkt aan de carburateur valt denk ik niet veel winst te halen met polijsten omdat dit al spiegeltje glad is..

_________________
First Kart + IAME K25


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 03, 2013 10:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Inderdaad. Pollijsten is voor de laatste PK-tjes... ga eerst maar eens lekker rijden en het maximale uit jezelf halen. Daarna komt de motor/carburateur wel ;)

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr okt 04, 2013 8:50 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 13, 2013 5:42 pm
Berichten: 95
Woonplaats: Winschoten
Ja ik wil ook wel rijden alleen op dit moment wordt me cilinder gehoond. En aangezien ik toch wil weten waar de schade vandaan komt enof er meer schade is zal alles wel uitelkaar moeten.
Dus nu alles toch uitelkaar ligt, lekker polijsten denk ik dan maar.

En het rijden komt wel, als niet alles dan weer in de soep loopt.

_________________
First Kart + IAME K25


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr okt 04, 2013 11:27 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 28, 2010 7:26 pm
Berichten: 45
Woonplaats: Almelo
Ik heb in 2003 nog nk 125cc atuomaat gereden met een k25 en was regematig in de top 5 te vinden. Ik heb destijds alles verkocht, maar met originele carbs. De hubschen carb. inclusief het inlaat stuk heb ik nog liggen. ik weet zo niet hoe groot, maar het was het beste wat er te krijgen was destijds. Voor een zacht prijsje mag je hem overnemen. Doe maar een PBtje mocht je interesse hebben. Ik zal thuis eens even kijken wat voor type nummer en formaat het ook al weer was.

_________________
------------------------------------------
Motor: Biland SA250 2-cylinder 2010
Kart: Goldkart Viper 2013
Banden: Vega Nordam
Banen: Emsbüren / Eefde / Berghem / Pottendijk
------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David