Auteur |
Bericht |
Jackall
|
Geplaatst: ma sep 16, 2013 6:30 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 13, 2013 5:42 pm Berichten: 95 Woonplaats: Winschoten
|
Heren,
Ik las bij sites van circuits dat je een zeil/laken onder je kart moet doen omdat dit vanuit de overheid verplicht is. Wat voor iets moet ik aan denken en waar koop ik deze?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
_________________ First Kart + IAME K25
|
|
Omhoog |
|
 |
bjornschuddings
|
Geplaatst: ma sep 16, 2013 6:34 pm |
|
|
Citaat: Wat voor iets moet ik aan denken en waar koop ik deze?
wij hebben gewoon een simpel zeil. Heb al zoveel verschillende gezien en nog steeds geen gezeik gehoord door een verkeerd zeil
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C Facebook.
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: ma sep 16, 2013 7:20 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
In principe is elk niet doorlatend zeil goed; dus zolang er geen vloeistoffen, vet etc doorheen gaat en in de grond terecht komt is het goed. Gewoon bij een bouwmarkt kopen.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
Jackall
|
Geplaatst: ma sep 16, 2013 7:52 pm |
|
|
Oke, top! Dan ga ik eens bij de bouwmarkt kijken. Zoals jullie begrijpen ben ik een beginnende recreant. Ik ben van plan om wat te rijden enzo en dan klaar en naar huis. Ik heb naast mijn kart, beschermings middelen en benzine toch verder niets nodig? Of heeft een kart na een x aantal rondes wat onderhoud nodig zoals bijvoorbeeld ketting even inspuiten? Ik heb werkelijk waar geen idee van hoe het er rond de baan aan toe gaat.  Mijn voorstelling is ik kom eraan, haal me kart van de aanhanger, laat hem warm lopen, trek me pak enzo aan en racen maar.
|
|
Omhoog |
|
 |
Bask
|
Geplaatst: ma sep 16, 2013 7:57 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 23, 2005 2:59 pm Berichten: 709 Woonplaats: Bad Bentheim
|
Hoi,
Waar ga je mee rijden? Het een heeft meer onderhoud en sleutelwerk als het andere, maar zonder gereedschap ed ben je snel thuis. Regelmatig ketting spannen en insmeren is.idd 1 van de de dingen. De meeste kartmotoren trillen zo hard dat vaak dingen los of kapot trillen, dus zonder gereedschap ben je nergens. Ook afhankelijk van de motor sproeiers en bougies wisselen, afstellen van frame, je kunt het zo gek niet bedenken waar je nog meer gereedschap ed voor nodig kunt hebben.
_________________ MS Kart 08 ft. TM K9bspecial
BoBaArt Kartracing
Ik vertrouw iedereen, het is alleen de duivel in hen die ik niet vertrouw...
|
|
Omhoog |
|
 |
Jackall
|
Geplaatst: ma sep 16, 2013 8:10 pm |
|
|
Ik heb nog geen kart gekocht, maar het gaat een 125cc 2takt automaat worden. ik ga best wel wat gereedschap meenemen, en wat goed is is goed, dus daar ga ik niets aan sleutelen. Moet een ketting dan vaak gespannen worden? Ik dacht dat een ketting wel enigszins bestand is tegen rekken. Of schuift je blok dan ofzo? maar domme vraag misschien, maar waarom zou ik sproeiers wisselen als me motor goed loopt? En lijkt me dat een bougie net zolang mee gaat tot hij mankementen vertoont, wat erg lang kan duren. Of is de mengsmering zo rijk met olie dat ie al snel vies is? Wat is trouwens de mengverhouding, en wat is een goeie olie? Sorry als ik allemaal rare vragen stel, wil het wel een beetje goed doen. 
|
|
Omhoog |
|
 |
gewoon maarten
|
Geplaatst: ma sep 16, 2013 8:20 pm |
|
|
Waar wil je gaan rijden ? Kom dan eens kijken, zie je gelijk wat je zoal te doen staat.
|
|
Omhoog |
|
 |
Jackall
|
Geplaatst: ma sep 16, 2013 8:27 pm |
|
|
ik woon in Groningen, ik dacht aan Emmen en Vledderveen.
Ik moet er ook in komen, volgend jaar zal het allemaal wel vanzelfsprekend zijn.
|
|
Omhoog |
|
 |
gewoon maarten
|
Geplaatst: ma sep 16, 2013 8:42 pm |
|
|
Ik wil binnenkort toch weer een keer naar Emmen,kom je ook, weet je gelijk wat je kunt verwachten. Overigens volgende week zaterdag is er op Pottendijk ook nog een wedstrijd, vanaf 17.00 uur.
|
|
Omhoog |
|
 |
Jackall
|
Geplaatst: ma sep 16, 2013 8:59 pm |
|
|
lijkt me zeker leuk om een keer te komen kijken, maar ik ben vrij weinig thuis met mijn werk. Ik ga in week 39 een kart halen en week 40 41 42 43 ben ik in het buitenland. Dus ik wil week 39 meteen wat rijden en als ik terug ben kan ik zeker wat tijd vrij maken..
Ben je zelf een recreant of is het meer dan alleen een hobby?
|
|
Omhoog |
|
 |
gewoon maarten
|
Geplaatst: ma sep 16, 2013 9:43 pm |
|
|
Momenteel enkel hobby, maar laat maar weten wanneer je gaat rijden. Gereedschap heb ik genoeg.
|
|
Omhoog |
|
 |
bamacrew
|
Geplaatst: di sep 17, 2013 7:02 am |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
zeiltje haal je bij de action euro of 5. of menig bouwmarkt heeft ze ook liggen.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
 |
Henk46
|
Geplaatst: di sep 17, 2013 1:24 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 30, 2007 7:37 pm Berichten: 362 Woonplaats: Drogeham
|
In de kantine van Emmen pottendijk kun je een kleed kopen, 7,50 meende ik... weet je zeker dat je geen gezeur krijgt, heb ik ook gedaan 
_________________ Karts:
100cc ICA 125cc TM Cross
|
|
Omhoog |
|
 |
bamacrew
|
Geplaatst: di sep 17, 2013 1:58 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
toch vind ik die zeiltjes redelijke nutteloze dingen. je vang idd eventueel benzine of olie op als het zou lekken op het zeil. maar ruim jeje zeil op kan het toch alsnog op de grond lekken? Benzine zal miss redelijk verdampt zijn maar bijv olie zou er nog wat op de grond kunnen druppelen. Of zie ik dit nou geheel fout?
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
 |
Jackall
|
Geplaatst: di sep 17, 2013 3:09 pm |
|
|
Dat ze het in de kantine verkopen is wel erg handig.
En nutteloos lijkt het me inderdaad ook een beetje, ze kunnen beter zeggen dat je een daarbij ook een opvangbak moet gebruiken. Want net wat je zegt dat als je het kleed opruimt het alsnog de grond in gaat.
En al met al is olie ook een natuurproduct...
|
|
Omhoog |
|
 |