Dag iedereen,
In mijn vrije tijd ben ik niet alleen bezig met karten (wat 2 maanden geleden begonnen is), maar ben ik ook bezig met allerlei constructies. Ik ben altijd al gepassioneerd geweest door dingen op 4 wielen met een motor op.
Een jaar geleden, heb ik me ingeschreven voor de Redbull zeepkistenrace. Dankzij de hulp van honderden vrienden mochten we deelnemen (men moest stemmen, de 40 met de meeste stommen mochten deelnemen). Ik heb het frame ook volledig zelf gebouwd en ontworpen; tesamen met de hulp van nog 3 andere vrienden.
Het resultaat kunnen jullie hier zien op een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=FE--90D7m8gJammer genoeg is de dag minder goed afgelopen..., al bij al, het was een dag om nooit te vergeten en gelukkig hadden we geen wondes of kneuzingen, behalve een paar blauwe plekken.
Ik heb voor school een volledig zelfgemaakte gokart gebouwd. Alles zelf gelast, buizen allemaal zelf geslepen, gemeten, etc.. kortweg, alles vanaf 0 opgebouwd. Ik heb hiervoor zo weinig mogelijk nieuw materiaal gebruikt om het kostenplaatje laag te houden. Zo zijn de banden afkomstig van een zitmaaier. Zo zijn ook de motor, achtervering, hydraulische schijfrem, de elektronica, toeter enz allemaal afkomstig van een 2dehands pitbike. Ik heb een pitbike gekocht zonder papieren die een ongeluk heeft gehad. Voor niemand nog iets waard, behalve voor mij!
Motor is een 150cc Zongshen met 5 versnellingen. Gaat hard genoeg voor mij!
Verder is de voorvering nieuw aangekocht. Ze zijn oorspronkelijk de vering van een dax (brommer). Benzinetank komt van het containerpark.
Gordel van een auto, stuur en stoel van een kart, stuurhuis overgebracht van Amerika naar België (kosten €150 hier, ik heb $30 betaald + $50 verzending).
Sinds september elke week bezig geweest, is dit het eindresultaat!
We zijn ook in de prijzen gevallen hiermee!
3tal weken geleden stonden we op een beurs van allemaal eindwerken van 6de jaars. Er liep een jury rond die je vragen stelde en je punten gaf. Wij haalden hierbij de 2de plaats!
Mijn vrienden van mijn klas hebben een cocktailmachine gemaakt. Deze behaalden 3de prijs voor de jury op dezelfde beurs, maar ze behaalden ook een eerste prijs voor de publieksprijs! Dankzij deze prijs mochten zij (4 personen) naar een Technobattle in Mechelen. Dit is een battle over techniek waarvan van elke provincie de 3 beste eindwerken mogen staan, 15 dus in totaal (enkel Vlaanderen).
Aangezien ze met 4 mochten zijn, hebben ze mij er ook bijgenomen.
Deze battle ging vorige week door, en daar hebben we samen met onze klas 1ste prijs gehaald!
Onze prijs: een hele gereedschapskoffer van Facom twv €500! Komt goed vanpas voor het sleutelen aan de kart!
Aangezien dit alles voorbij is, heb ik weer nood aan een nieuw project. Ik ben intussen bezig met het maken van een pitkarretje voor mijn kart op te plaatsen. Foto's en informatie volgen later nog wel in een ander topic.
Nou weten jullie ook wat er naast het karten bij mij allemaal gebeurd.
Groetjes,
Alexander