Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 329 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2005 12:01 am 

Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm
Berichten: 204
Woonplaats: Huissen
Overigens neig ik sowieso al naar het volledig zelf sleutelen. Ik zal alleen iets uit handen geven als ik of de mensen zo kan opzoeken, dus een of andere onderhoudshop die in de buurt zit of persoonlijk ken.

Hoe zit het met high tech zaken in de kartsport. Je koopt een motorblok maar heeft die ook een electronische besturing? Want dan kan ik me voorstellen dat er een bepaald standaardprotocol is om met de motor te communiceren, waardoor je weer allerlei sensoren e.d. kan aanschaffen om daar op aan te sluiten. Zodat je in principe zelf een traction-control systeem op je kart kan bouwen. Dat lijkt me nl heel erg tof om te doen bij het sleutelen.

Of is het meer, als je wat high techs wilt dan zal je het er zelf op moeten lassen. ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2005 12:05 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
voor wat een jaartje karten kost kijk dan echt eens op www.skeurijzer.tk !!!!

_________________
VRK Las Vegas - Honda VT400-GT (26pk)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2005 12:12 am 

Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm
Berichten: 204
Woonplaats: Huissen
Ja begrijp ik. Alleen daar staan wel een hoop bedragen genoemd waar ik wellicht ook een aardige schatting mee kan maken. Alleen ik heb geen (goed) beeld van wat ik ga verbruiken aan materiaal e.d.
Een totaal bedrag staat daar zo niet genoemd.

Maar goed, geen probleem ik spit die hele site uit.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2005 12:24 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Vitalogy, wat dat betreft is karten nog niet zo High Tech, er zijn zelfs nog genoeg karts die nieteens stil kunnen staan met draaiende motor (al worden dit er wel steeds minder aangezien er steeds meer motoren van een koppeling worden voorzien). Daarnaast hebben karts geen differentieel, dus traction control zal zo goed als onmogelijk zijn vrees ik.
De electronische besturing van de meeste kartblokjes is vrij simpel, al zijn er voor schakelkarts wel speciale onstekingsunits als ik me niet vergis (ben hier zelf niet zo in thuis).
Waar je je wel lekker op kunt uitleven (en heel veel geld in kunt steken) als je van High Tech houdt is Datalogging. Iedereen heeft het tegenwoordig over Laptimers, maar eigenlijk zijn het dataloggers, aangezien ze meer data verzamelen dan alleen rondetijden. Je kan dus de meest uitgebreide datalogger kopen, en je hele kart volplanten met sensors, voor de meest uiteenlopende zaken als temperaturen, G-krachten, Snelheid enz. enz. Deze data kan je natuurlijk uitlezen op je laptopje en vervolgens analyseren met speciale software.
Dit doen meestal alleen de zeer proffesionele rijders, omdat het en erg prijzig is, en het heel erg moeilijk is om met de gewonnen data je kart sneller te maken.
Kijk voor de gein maar eens op deze website:
http://www.aimsports.com/


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2005 12:36 am 

Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm
Berichten: 204
Woonplaats: Huissen
Dat vind ik wel jammer, maar goed je kan niet alles hebben.

Bedankt voor de antwoorden. Ik ben voorlopig nog wel ff in de orientatie fase. Eigenlijk heb ik al lang besloten dat ik het ga doen natuurlijk. ;)
De vraag is alleen nog hoe combineer ik het met alle andere dingen wat geld kost. Als ik weer een vraag heb dan meld ik me wel weer.

Volgende week ga ik eens in Driebergen kijken. Of zal ik direct naar Berghem gaan? :D


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2005 12:46 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Als je met mooi weer naar Berghem gaat, dan ben je waarschijnlijk meteen verkocht.
Vergis je trouwens niet dat Karten verder niet High tech is hoor, alleen zit er niet zoveel electronisch spul op. De motoren zelf zijn vaak kleine wondertjes der techniek.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2005 1:00 am 

Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm
Berichten: 204
Woonplaats: Huissen
Wees niet bang dat begrijp ik volledig.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2005 2:25 pm 

Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm
Berichten: 204
Woonplaats: Huissen
Op het rotax max forum wordt aan iemand die ongeveer in hetzelfde schuitje zit als ik geadviseerd om te beginnen met een 2-hand rotax max. Daarmee te trainen tot je blauw ziet en dan daarna eens te gaan kijken bij wedstrijden in de Olympische klasse.

Beetje zonde natuurlijk om heel veilig een vier takt te kopen om dan als het wat wordt geld te kort te hebben om leuke wedstrijden te rijden. Ik lees dat zo'n Rotax max ook helemaal niet zo veel onderhoud hoeft te hebben.

Wat vinden jullie daarvan?


Laatst bijgewerkt door Vitalogy op vr aug 05, 2005 2:29 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2005 2:28 pm 

Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm
Berichten: 204
Woonplaats: Huissen
Vier cylinder. Tjonge jonge
Vier takt



Vergeef mij ik ben een domme beginneling. :oops:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2005 4:06 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
uuhm vitalogy rotax max is tweetakt is eigenlijk ter vervanging van de 100cc gekomen (ongeveer zelfde vermogen maar dan met startmotor en koppeling en wat langere draaitijd)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2005 4:19 pm 

Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm
Berichten: 204
Woonplaats: Huissen
Ik schrijf ook nergens dat Rotax max vier-takt is.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2005 5:52 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
hmm oke dan had ik je verkeerd begrepen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2005 6:30 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm
Berichten: 864
vitalogy, de reden waarom ik op mijn site geen totaal bedrag heb genoemd is omdat je het zoduur kunt maken als je zelf wilt. En als ik dan zeg het kost je 10.000 euro, dan krijg ik weer commentaar van anderen die zeggen dat ze voor 7000 pj rijden, of weer anderen die voor meer als 20.000 euro rijden. Dus zo zie je maar, je kunt het zoduur maken als je zelf wilt.

over het zelf sleutelen of uitbesteden, jah, als jezelf niet zoveel technische kennis hebt en ook geen ruimte en gereedschappen hebt, dat word het ook dure aangelegenheid. Maar een eigen monteur kost ook veel geld. Voor iedereen is dat een ander verhaal, en ik denk dat je dat echt zelf moet beslissen.

als je nu voor 60 euro per week kart, dan is dat 3120 euro per jaar (52 weken) Voor dat geld kun je een goede en mooie gebruikte kart kopen! maar daarmee ben je er nog niet. Ik weet niet of je van plan bent om er dan ook meer geld in te steken, maar de goedkoopste raceklasse in nederland is de honda 390 4-takt klasse. Daarbij moet je ongeveer rekenen op een duizendje of 4 a 5 voor het eerste jaar(incl aanschaf), en daarna een 2 a 3 duizend, afhankelijk van je wensen etc. De rotax max klasse kost wel iets meer! voor ongeveer hetzelfde budget waarmee je wedstrijden kunt rijden in de 390 klasse, kun je ook recreatief rijden met de rotax max. Voor wedstrijden tikt het toch al gauw door naar een duizend of 8 ( en meer).

zo heb je weer wat stof tot denken :p
als je nog vragen hebt, stel ze gerust

_________________
Afbeelding
To finish first, you first have to finish!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2005 7:07 pm 

Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm
Berichten: 204
Woonplaats: Huissen
Voorlopig weet ik even genoeg. Ik heb ook al een beetje gekeken naar rotax max karts en het geld dat je daarvoor kwijt bent is toch wel behoorlijk veel. Bovendien lees ik dan aan de ene kant dat rotax max langzaam minder populair gaat worden en dat 2-takt karts niet op alle banen worden toegelaten (bijv Driebergen). Plus als ik dan zie wat ik aan kennis heb op dit moment (nul) en wat mijn budget is (< 8000) dan is voorlopig de keuze niet zo moeilijk. Ik ga me nu orienteren op Honda 390 viertakt dat lijkt me het verstandigste.

Het is ook niet zo dat mocht dat dan heel erg goed gaan dat ik er aan vast zit. De meeste van de eerste vaste kosten hoef ik niet twee keer te maken.

Heel erg bedankt voor het advies.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2005 7:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
ik zie dat je uit giesbeek komt, dat is mooi dichtbij eefde, oldenzaal en driebergen

allemaal baantjes wat uitermate geschikt is voor de 390

dus ik denk dat, dat idd het beste is voor je

ik ben ook overgestapt van rotax-max naar honda 390
en ik moet eerlijk zeggen, had ik maar gelijk 390 gekozen
want ik heb het enorm naar m'n zin met dat blokkie


weinig onderhoud, enkel effe luchtfilter schoonmaken, af en toe olie verversen en kleine dingen nalopen en that's it

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 329 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David