Auteur |
Bericht |
Milano
|
Geplaatst: do mei 30, 2013 6:25 pm |
|
Geregistreerd: wo jun 07, 2006 5:25 pm Berichten: 114
|
Ik vroeg mij af of er bij een Vampire VT250 ook een retourleiding gemaakt dient te worden tussen de brandstofpomp en de carburateur... Ik maak gebruik van de originele Mikuni brandstofpomp.
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: vr jun 14, 2013 11:37 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Je hebt bij de Vampire alleen een in- en uitgang en natuurlijk de pulsleiding onder aan het inlaatspruitstuk nodig.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
PH racing
|
Geplaatst: ma jun 24, 2013 10:30 pm |
|
Geregistreerd: ma maart 11, 2013 8:09 pm Berichten: 44 Woonplaats: Deurne
|
Lex, (maar ook andere kenners) Volgens mij weet jij goed de weg met de Vampire motor. Ik ben in het bezit van een BRM met en Vampire motor, nu heb ik het volgende probleem. Zodra ik start, start ik bijna mijn accu leeg omdat hij niet wil aan slaan. Zodra ik wat perslucht in de tank overloop aansluiting blaas (en de benzine komt er bij de carburateur uit) dan slaat hij wel aan. Zodra hij loopt blijft hij ook mooi lopen geen probleem. Oorzaak?
_________________ ================================================================== PH racing BRM kart + Suter Vampire & Haase kart + RK1
Zolang we de kart hobby niet kunnen mailen, zullen we het circuit samen moeten delen
|
|
Omhoog |
|
|
Joost
|
Geplaatst: ma jun 24, 2013 10:39 pm |
|
Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm Berichten: 1071 Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
|
Bij veel kart moet je de benzine opblazen omdat het anders veel te lang duurt eerdat het weer bij de motor is. Met de mond kan ook ipv compressor.
_________________ Crg badboy 2009 - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: ma jun 24, 2013 10:44 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Citaat: Bij veel kart moet je de benzine opblazen omdat het anders veel te lang duurt eerdat het weer bij de motor is. Met de mond kan ook ipv compressor. Klopt, die van ons heeft daar ook last van.
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
tonnymontana
|
Geplaatst: di jun 25, 2013 9:05 am |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Jep, daarom heb je ook zo'n mooi slangetje op je tank zitten. Ik vind het altijd erg makkelijk als de kart wat langer stil heeft gestaan, de bougie eraf te halen hand op de luchtfilter en dan starten. Je ziet de benzine dan door de slangetjes stromen naar de carburateur. Bougie er weer in draaien en starten maar.
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: di jun 25, 2013 10:42 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Ik heb een Swissauto en bij de eerste start op een rijdag duurt het inderdaad altijd wat langer voordat hij aanslaat. Doorblazen met je mond van de benzine naar de carb zoals hierboven beschreven, doe ik ook altijd. Maar bij mij trek ik de accu zeker niet leeg met een 5x extra proberen te starten. Misschien is je accu een beetje op zijn retour?
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: do jun 27, 2013 7:06 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Even doorblazen moet je inderdaad wel regelmatig doen, het gebeurt ook nog wel eens dat de vlotternaald blijft hangen, dat merk je als je wil doorblazen en de druk neemt niet af. Gewoon even proberen. Ik heb nog een hoop spullen voor de Vampire liggen, en overweeg om e.e.a. op te ruimen. Mocht je nog wat zoeken stuur even een pb-tje ! Lex.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|