Ga naar pagina Vorige  1, 2




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr mei 17, 2013 5:55 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 16, 2012 9:56 pm
Berichten: 44
Woonplaats: Boechout
Target had het juist ! Bericht uit koersel : springrondelle was een stukje afgebroken en bout was losgekomen. Vandaar dat hij fitte tussen de verbrandingskamer en de koelmantel. Goed dat ik onmiddellijk gestopt ben. Ik ga hem maandag terug halen, het gaat toch heel het weekend regenen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 17, 2013 9:55 pm 

Geregistreerd: wo jul 15, 2009 7:26 pm
Berichten: 57
Woonplaats: zoersel (belgie)
na zovele jaren en motoren gedaan te hebben heb ik al vele dingen binnengekregen :lol:
en normaal zit ik er ni naast =D)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 17, 2013 9:56 pm 

Geregistreerd: ma okt 24, 2011 8:34 pm
Berichten: 284
Woonplaats: boechout
=D)

_________________
Haase edox dd2


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 20, 2013 10:23 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 16, 2012 9:56 pm
Berichten: 44
Woonplaats: Boechout
:!: goed nieuws :!:
Vandaag ben ik mijn motor terug gaan halen ; exact wat target zei : 5 bouten vervangen met springrondellen, O-ringen en packingen.
hieronder een foto van het probleem. Eerste rechtstaand boutje heeft een 'spring-rondelle' (borgring) waar een stuk is van afgebroken. Daardoor is de spanning er afgegaan en is de O-ring gaan lekken. De oorzaak is het voor wedstrijden verplicht gebruik van water als koelvloeistof.
Daardoor gaat de boel roesten, zeker als de motor voor de winter bvb wordt weggezet.
De borgring roest, wordt bros en er breekt een stuk af. Resultaat : water uit de radiator en in de cilinder.

Afbeelding

Oplossing in mijn ogen : een borgring in inox ??? dat roest niet, maar dat is niet origineel :roll:

allez, ik ben in elk geval zeer tevreden want de herstelling heeft me niets gekost : GARANTIE =D)

De motor heb ik net terug gemonteerd, eens laten draaien en alles klaargezet voor Zondag een dagje Landsard als het weer mee zit.

_________________
Zanardi Rotax Senior Max
Gillard Daytona RK1 #72 => verkocht


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 21, 2013 8:38 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Gebruik gedestileerd water, met een beetje antivries en je oxidatieprobleem is opgelost !
Gewoon elk jaar water eraf halen en weer nieuw gedesitleerd met antivries erin en klaar !

En in de winter motor van chassis halen en op zolder zetten is ook altijd aan te bevelen.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 21, 2013 9:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 16, 2012 9:56 pm
Berichten: 44
Woonplaats: Boechout
ok, bedankt voor de tip. Inderdaad, minder mineralen en zouten => minder roest


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David