Auteur |
Bericht |
Martin1978
|
Geplaatst: vr mei 10, 2013 8:48 am |
|
Geregistreerd: di okt 13, 2009 8:26 pm Berichten: 66
|
Hallo kartfanaten!  Ik zit er zelf aan te denken om een kart te kopen en nu heb ik 1 op het oog http://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fi ... ousPage=lrMisschien wel van iemand hier op het forum? Is dit een goede keus en een beetje normaal geprijsd? Ik weet zoals ik gelezen heb dat een rotax max blok een goede keus is, maar is het chassis ook goed? Geen idee wat voor merk dat is...ik ken alleen birel en crg....zijn die beter? Waar moet ik allemaal op letten? Alvast bedankt! Greetz Martin
|
|
Omhoog |
|
 |
goovaerts racing
|
Geplaatst: vr mei 10, 2013 9:05 am |
|
Geregistreerd: za feb 02, 2013 8:38 am Berichten: 253
|
ik denk dat dit een monza chassis is en lijkt op een birel chassis of ben ik verkeerd?
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: vr mei 10, 2013 9:15 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Als het echt een Monza is, dan is het een Birel. Kijk op het typeplaatje, dan weet je het zeker. Kan ook een andere bakkenset op gezet zijn en een totaal ander merk chassis zijn natuurlijk. Lijkt erop dat het chassis aan de voorkant verlengt is, neus staat verder naar voren dan het schild naar boven (of andersom, en dan is het een normale lengte). Op zich niet erg, maar dan is de huidige eigenaar waarschijnlijk redelijk lang; als jij dat niet bent is het wel zo handig dat de originele bevestiging erbij zit  .
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
Danny-RDR-racing
|
Geplaatst: vr mei 10, 2013 10:23 am |
|
Geregistreerd: wo maart 06, 2013 8:51 am Berichten: 104
|
Kijk niet alleen naar het frame maar ook naar kleine dingen zoals de remcilinder, remklauw, remschijf. remblokjes als deze erg versleten zijn en niet goed functioneren kan er zomaar 150 euro of meer bij komen. Hou rekening met een stoel als deze niet past. Kijk ook naar evt de accu misschien moet je ook meteen een nieuwe accu en reserve accu. Ik weet niet wat je budget is maar hou er rekening mee dat er meer bij komt dan je denkt. Hoeft niet maar als je er wel vanuit gaat ben je er op voorbereid. Hij ziet er wel netjes uit maar je moet hem in het echt zien om alles goed te kunnen beoordelen.
_________________ Tibi kart - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
 |
xracer
|
Geplaatst: vr mei 10, 2013 10:33 am |
|
Geregistreerd: ma okt 24, 2011 8:34 pm Berichten: 284 Woonplaats: boechout
|
Nieuw type koppeling is toch handig,op een max,als ook ziet dit er een redelijk oud blok uit 
_________________ Haase edox dd2
|
|
Omhoog |
|
 |
Martin1978
|
Geplaatst: vr mei 10, 2013 11:28 am |
|
Geregistreerd: di okt 13, 2009 8:26 pm Berichten: 66
|
Bedankt voor alle reacties en tips!  Ik heb even geinformeerd. Het blok schijnt uit 2008 te zijn en chassis uit 2007. Ik begrijp dat hier dus een oud type koppeling op zit en wat is het verschil met een nieuwe koppeling? en heeft dit nadelen? Kan ik trouwens ergens op het blok zien uit welk jaar hij komt? Verder ben ik zelf ook vrij lang (1.87m) dus in dat opzicht komt het wel goed uit dat hij evt. is verlengd  Is een monza chasis een soort van budgetversie van een Birel?
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: vr mei 10, 2013 11:36 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Volgens mij niet echt een budget merk, maar meer een type/range dat iets meer gericht is op de recreatieve rijder (correct me if I am wrong).
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
Toyoda
|
Geplaatst: vr mei 10, 2013 4:04 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 19, 2012 7:56 am Berichten: 97 Woonplaats: Riemst
|
Als het blok van 2008 is dan zit er toch wel een radiator op van 2002/2003. Kan wel natuurlijk maar ik zou toch maar eerst goed kijken op het blok zelf. op het blok moeten cijfers staan net boven de koppeling en het voorlaatste cijfer duid het jaartal aan als ik het goed heb.
gebruik de zoekfunctie even er bestaat een topic met foto's hiervan.
oud type koppeling werkt met schoentjes en veertjes en het nieuwe type is uit 1 stuk metaal. gaat dus niet zo snel kapot, maar ik heb er geen last van van het oude type. nieuw type koppeling is wel duur maar een revisie setje voor het oude type niet.
grts
|
|
Omhoog |
|
 |
Toyoda
|
Geplaatst: vr mei 10, 2013 4:42 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 19, 2012 7:56 am Berichten: 97 Woonplaats: Riemst
|
En het oude type luchtfilter! 2008? ik geloof er niet zo in...
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: vr mei 10, 2013 9:35 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Dit is geen 2008 blok... het heeft een oude type Radiateur en oude type Luchtfilter. De nieuwe radiateur (zilver) kwam volgens mij ergens 2007 al en de nieuwe luchtfilter in 2008.
Ja op de cilinder staat wel wat nr's die een jaartal aangeven, maar dat is niet altijd goed.... ik kan nm een blok hebben van 2000 en daar een nieuwe cilinder op zetten van 2010 en dan klopt het getal wle maar de bj van het blok niet meer. Het beste is om naar de ID-Card te vragen... hierop kan je zien wanneer het blok is aangeschaft en welke revisie tot nu toe zijn verricht. Heeft de koper het niet... ja dan wordt het gissen. Hij geeft aan nog 10 uur te rijden voor de volgende revisie.... en dan staat er ca. 1,5 seizoen.... hahahaha ja voor rijders als ik die maar 4x jaar rijden (helaas). Als je een hele dag gaat rijden, rij je al gauw 1,5 - 2 uur (bij elkaar opgeteld dan).. dus na 5x rijden zijn die 10 uur op. Rotax revisie kost al gauw 300 euro en dan moet er niets stuk zijn...
De kart zelf ziet er wel goed uit en je bent dan ook wel direct klaar... er zit ook de aanhanger bij... (dat kost ook geld)
Neem iemand mee die er verstand van heeft en ga samen gaan kijken naar de kart.. voor dezelfde geld is het een plaatje... (dan is dit bedrag zeker niet duur)
Suc6
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
Toyoda
|
Geplaatst: vr mei 10, 2013 10:11 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 19, 2012 7:56 am Berichten: 97 Woonplaats: Riemst
|
En op het onderblok staat toch ook een nummer? Zelfde dacht ik als op de id kaart. Het was zoiets van de 2 voorlaatste of het voorlaatste nummer... bij mij is dat een nul want mijn blok is van 2010. Ik dacht dat het zo iets was. Xracer weet het mss nog want hij heeft het me verteld. En de volgende revisie is een kleine revisie toch? Om de 40 uur een nieuwe zuiger?
|
|
Omhoog |
|
 |
xracer
|
Geplaatst: vr mei 10, 2013 10:13 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 24, 2011 8:34 pm Berichten: 284 Woonplaats: boechout
|
op de id-kaart kan je ook niet verder gaan want ken officieele dealer van een bepaald merk en die gaf een id-kaart van 2013 bij blok van 2010,straf he
_________________ Haase edox dd2
|
|
Omhoog |
|
 |
Nodroz
|
Geplaatst: vr mei 10, 2013 10:14 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am Berichten: 545 Woonplaats: Gent
|
Ik heb gehoord dat om de 30 uur kleine revisie (bovenkant) en om de 60u een grote revisie.
_________________ Birel RY31 met Rotax Max SR.
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: vr mei 10, 2013 10:19 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Als je het heel wil houden dan vervang je alleen de zuiger na 20 uur en een compete revisie na 40 uur.
@xracer... als deze beste man een verkoop/verzeglpunt is van Rotax Max en hij verkoop een blok van 2010 en geeft daarbij een ID-Card op van 2013 dan is deze man strafbaar en als Kombikart dit weet raakt hij ook zn licentie kwijt als verzegelaar/ servocepunt voor Rotax Max.... (dus pas op met speculaties)
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
Toyoda
|
Geplaatst: vr mei 10, 2013 10:20 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 19, 2012 7:56 am Berichten: 97 Woonplaats: Riemst
|
Ja ik ken er ook zo eentje... Maar het nummer van op de id kaart stemt toch overeen met het nummer op het onderblok he?
rotax max geeft aan dat er om de 40 a 50 uur een kleine revisie moet gebeuren en om de 80 een grote. ligt er maar aan hoe je rijdt en de motor afstelt. en wat je natuurlijk liever hebt.
20 en 40 uur? zo kort?
|
|
Omhoog |
|
 |