Auteur |
Bericht |
BeNeDu-Racing
|
Geplaatst: zo jun 10, 2012 7:53 pm |
|
Geregistreerd: di maart 20, 2007 4:17 pm Berichten: 367 Woonplaats: Emlichheim
|
Beste Biland Rijders,
Zoals bij vele van jullie bekend rijden wij van BeNeDu-Racing sinds een jaar of 3 met de Biland SA250 Fighter. Een van de belangrijkste onderdelen van deze motor is het spruitstuk, deze zorgt ervoor dat je de motor kunt ombouwen van 2 carburateurs naar 1 carburateur. In de afgelopen maanden hebben wij veel vragen gekregen betreffende dit spruitstuk. Vele van jullie hebben gevraagd of het spruitstuk ook te koop is. De afgelopen weken zijn wij bezig geweest om te kijken of het mogelijk is om het spruitstuk na te maken. Inmiddels hebben wij een partner gevonden die dit voor ons kan uitvoeren. Echter hangen hier natuurlijk nog een aantal zaken aanvast of de productie hiervan door kan gaan of niet. Het belangrijkste is dat we bij productie een grote oplage kunnen maken om de prijs zo laag mogelijk te houden. Langs deze weg willen wij dan ook vragen wie van jullie belang heeft bij het spruitstuk? Wat zijn nou precies de voordelen van het spruitstuk? Hieronder hebben we een paar voordelen opgeschreven;
Een vermogens winst van 2PK over het hele toerengebied Ongeveer 1,5 nm meer koppel 312 gram lichter dan de volledige set met 2 carburateurs De acceleratie pomp die op de carburateur zit (zie foto) Veel beter weg trekken uit bochten in het onderste toerental gebeid Makkelijker doorlopen naar het maximum toerental 13.000 Nooit meer het synchroon hoeven te stellen van 2 carburateurs aan elkaar(hierbij heb je altijd vermogens verlies) Beter stationair draaien van de motor Een beter luchtfilter ten opzichte van de oude setting Minder geluid productie
Zoals je ziet zijn er veel voordelen om het geheel om te bouwen naar een Biland SA250 Fighter. Maar wat doet de Fighter nou kwa rondetijden op de baan? Een jaar of 3 geleden was het moeilijk voor ons om de motor op de juiste afstelling te krijgen maar na veel testwerkzaamheden kunnen we gerust stellen dat de Biland een nog snellere motor is geworden dan dat hij al was. Op menige baan houden we onze concurrenten goed bij, het verschil per ronde is ongeveer 0,5 seconde.
Wat zijn de kosten van de gehele ombouwset? Totaal € 639,-
Zoals te zien is word de set compleet geleverd met alles erop en eraan, dus opbouwen en rijden natuurlijk zorgen wij er ook voor dat de carburateur ook de juiste sproeiers en naalden bezit.
Graag horen wij of je belang hebt bij de ombouwset, wij zullen dan begin Juli gaan kijken of we op het aantal komen om te gaan produceren. Mocht je nog vragen hebben dan horen wij dat natuurlijk graag, wij zijn te bereiken onder de gebruikelijke contact gegevens.
Met vriendelijke groet,
BeNeDu-Racing Stephan Osinga
_________________ Met vriendelijke groet, BeNeDu-Racing Stephan Osinga 0031-619822458 0049-59439853003 www.beneduracing.comCheck us on Facebook, Twitter or Instagram and like us!
Laatst bijgewerkt door BeNeDu-Racing op di aug 18, 2015 8:41 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
powerspayk
|
Geplaatst: do maart 21, 2013 12:03 pm |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
Ik zoek een Olietank voor een Biland
|
|
Omhoog |
|
|
BeNeDu-Racing
|
Geplaatst: do maart 21, 2013 11:15 pm |
|
Geregistreerd: di maart 20, 2007 4:17 pm Berichten: 367 Woonplaats: Emlichheim
|
Hey Powerspayk,
De olietank kost €330,-
Gr Stephan
_________________ Met vriendelijke groet, BeNeDu-Racing Stephan Osinga 0031-619822458 0049-59439853003 www.beneduracing.comCheck us on Facebook, Twitter or Instagram and like us!
|
|
Omhoog |
|
|
sir
|
Geplaatst: za maart 30, 2013 4:12 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 28, 2010 7:26 pm Berichten: 45 Woonplaats: Almelo
|
3 a 4 pk, is wel een 'beetje' overdreven. Als je dat soort bedragen vraag moet je wel eerlijk zijn over de winst in vermogen. Ik weet uit ervaringen van anderen dat het helpt, maar 3 a 4 pk zou betekenen dat de biland net zo snel als de recente vt250 motoren zou worden, en we weten allemaal dat hij dat niet haalt met alleen een carb upgrade! Het zal waarschijnlijk niet eens in zozeer in pk's schelen maar onderin zou hij in theorie in ieder geval beter moeten trekken en synchro stellen is niet langer nodig waardoor hij makkelijker efficient zal lopen.
Ik weet dat de huidige eigenaar van de biland inboedel: marti motorsports ook een upgrade set gaat maken en Beymo had er ook 1 op de demo motor in offenbach. Ook zij gaven aan dat het verschil met een optimale 2 carb setup minimaal is.
Gr, SiR
_________________ ------------------------------------------ Motor: Biland SA250 2-cylinder 2010 Kart: Goldkart Viper 2013 Banden: Vega Nordam Banen: Emsbüren / Eefde / Berghem / Pottendijk ------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
BeNeDu-Racing
|
Geplaatst: za maart 30, 2013 9:12 pm |
|
Geregistreerd: di maart 20, 2007 4:17 pm Berichten: 367 Woonplaats: Emlichheim
|
Beste Sir,
Zoals een ieder weet heeft de Biland standaard 28pk, er zijn verschillende updates mogelijk waardoor de motor beter loopt of meer vermogen krijgt. Wij hebben de motoren uitvoerig op de testbank gehad, met en zonder de enkele carburateur en weten dus precies wat de enkele carburateur doet. Hierbij moet wel in acht genomen worden dat de vermogens toename is gemeten op een motor die uit de laatste fabriek van Hoeckle komt. De motoren die uit de fabriek van SwissAuto komen zijn lang niet zo precies als die van Hoeckle. In de afgelopen 11 jaar dat ik met de Bilands rij heb ik een stuk of 15 Bilands gehad en kan zeggen dat de motoren die standaard uit de SA fabriek komen eeg verschillen van elkaar, het grootste verschil wat ik heb gemeten is 2,2PK! Wil je een Biland met dubbele carburateur goed aan de loop krijgen zul je uit 50 carburateurs de 2 die kwa tollerantie het dichste bij elkaar liggen moeten nemen. Hetzelfde geld voor naalden, sproeiers enz. Vervolgens kom je bij het punt synhroon stellen, je zult een dubbele carburateur nooit 100% gelijk aan elkaar krijgen waardoor je vermogen gaat verliesen. De DellOrto PHF30 die wij gebruiken (deze wordt trouwens door elke VT250 motor gebruikt) beschikt over een acceleratiepomp/sproeier welke er voor zorg dat de motor vanuit het onderste toerental velen malen beter weg komt, alle dubbele carburateurs hebben de wel bekende dip als je de motor vol gas intrapt met de enkele is dit verleden tijd.
De upgrade is inmiddels in meerdere landen verkocht waar deze ook op de testbank is geweest, Engeland, Belgie, Duitsland, Oostenrijk, Spanje, Frankrijk en Australie een ieder bevestigd hetgeen wat wij schrijven.
MartiMotorsport heeft inderdaad ook de upgrade, welke alle door mij aan hun geleverd worden. Wat de mensen van Beymo hierover zeggen laat ik in het midden. Ik ga alleen uit van mijn eigen testbank en praktijk ervaringen.
Maar ik zou je graag willen uitnodigen om het een en het ander eens te komen bewonderen op de kartbaan,(20 april Oldenzaal 11 mei Eefde de zaterdag voorafgaand aan de RKR wedstrijd) dan kun je eens op mijn kart rijden en zelf het verschil merken. Op onze Facebook pagina staat een filmpje van een testdag op 3 maar jl tegen een SA250 kijk en oordeel zelf.
Groetjes Stephan BeNeDu-Racing
_________________ Met vriendelijke groet, BeNeDu-Racing Stephan Osinga 0031-619822458 0049-59439853003 www.beneduracing.comCheck us on Facebook, Twitter or Instagram and like us!
|
|
Omhoog |
|
|
sir
|
Geplaatst: wo apr 10, 2013 9:57 am |
|
Geregistreerd: ma jun 28, 2010 7:26 pm Berichten: 45 Woonplaats: Almelo
|
Stephan,
Op mijn originele biland die goed synchroon is gesteld krijg ik er niet zomaar 4 pk bij met alleen het plaatsen van een andere carb. Ik heb hier nog een 2e biland staan die mij ooit is verkocht als 'net gereviseerd' en 'compleet'.... Als die motor van binnen wel compleet en goed is overweeg die te laten ombouwen door Marti of Beymo met EVO zuigers en de enkele carb. Dan zal ik er zeker wel 4pk er bij hebben. Op jouw kart rijden is natuurlijk niet representatief, jij hebt veel meer dan alleen de carb upgrade.
Ik doe niet me aan wedstrijden op oldenzaal, wel overwegen wij met 3 bilands mee te gaan doen op eefde voor minimaal 1 wedstrijd.
Gr, SiR
_________________ ------------------------------------------ Motor: Biland SA250 2-cylinder 2010 Kart: Goldkart Viper 2013 Banden: Vega Nordam Banen: Emsbüren / Eefde / Berghem / Pottendijk ------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
BeNeDu-Racing
|
Geplaatst: wo apr 10, 2013 11:23 am |
|
Geregistreerd: di maart 20, 2007 4:17 pm Berichten: 367 Woonplaats: Emlichheim
|
Beste Sir, Laat maar weten welke wedstrijd je op Eefde mee doet, dan zullen wij hem ook meedoen met 2 Bilands SA250 Fighters! En niet te lang overwegen hè gewoon lekker mee doen en strijden met elkaar!!! Gr Stephan
_________________ Met vriendelijke groet, BeNeDu-Racing Stephan Osinga 0031-619822458 0049-59439853003 www.beneduracing.comCheck us on Facebook, Twitter or Instagram and like us!
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: di apr 30, 2013 11:13 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
sowieso meedoen! ontzettend leuke competitie en laagdrempelig!
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|