Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 21  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 311 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo apr 28, 2013 9:42 pm 

Bij ons precies het tegenovergestelde van niet hoeven te sleutelen.....

Problemen met startmotor (uiteindelijk vervangen), carburateur (schoongemaakt), 2x lek linksvoor, remschijf (wss krom). Uiteindelijk alles op weten te lossen of rijdbaar gekregen en 2e helft van de middag heeft Nick toch nog prima zijn rondjes kunnen draaien. Superdag gehad en weer een hele boel KF leden mogen begroeten.

Iedereen bedankt voor alle hulp en adviezen (incl.de leenaccu's van Kenny)!

We zijn benieuwd naar alle foto's en filmpje maar die zullen de komen dagen wel volgen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo apr 28, 2013 9:53 pm 

Joost schreef:
Hoe heten ook al weer de auto waarmee je op grote circuits rijd? Ben de naam al vergeten #-o

Een Radical SR3!

BuijsProjectRacing schreef:
Heb ook wel een momentje gehad met 1 van de mini's! Parkeerde hem er nog mooi naast bij het ingaan van de bocht einde recht stuk. Deze mini schrok daarvan en belande toen ook in de banden uitkomen bocht... Dat was natuurlijk niet te bedoeling...

Zelf had ik mijn kind nooit tussen de normale karts laten rijden...Veelste gevaarlijk!

Klinkt heel bekend... Ik zal morgen Nick eens vragen of hij echt geraakt was of zelf schrok. Toon en ik stonden net te praten toen we hem even kwijt waren en hem later achteraan in de hoek naast de kart zagen staan. Toen ik er aan kwam vertelde hij eigenlijk vrij snel dat hij er afgeduwd was, misschien wilde hij zich groot houden. Zal hem vragen en als het inderdaad zo was, dan zal ik hem uitleggen dat hij zich niet groot hoeft te houden, maar beter kan zeggen wat er gebeurt is. Iedereen moet het leren.

Overigens als jij reed met nr 59 dan hield je keurig rekening met ons, althans wel toen ik zelf ook reed (in de Birel van Toon).

Wat betreft kinderen tussen de normale karts, misschien heb je gelijk. In de keuze voor deze meeting heb ik me laten leiden door dit forum en in de ochtend ging het eigenlijk heel goed. Ik zag duidelijk dat iedereen rekening hield met de twee of drie kleine karts die er reden. Naarmate het drukker werd zag je meer groepjes van rijders en was het misschien minder geschikt. Mij was ook (telefonisch) verteld door de beheerder dat zij dan zouden ingrijpen en ieder uur een aparte sessie zouden houden voor de huurkarts en kleineren. Eerlijk gezegd heb ik er zelf ook niet op gelet omdat het tot dan ook juist heel goed ging.

Ben wel benieuwd hoe dit dan normaal gaat, want je weet van te voren nooit of de groep kleineren/huur karts groot genoeg is voor aparte sessies. Maar als je speciaal afreist om te kunnen rijden en 's morgens betaald hebt, heb je wel even veel recht als iedereen om te kunnen rijden. Hoe wordt dat normaal geregeld?

John

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo apr 28, 2013 9:58 pm 

Hmm ik zie dat ik een aantal mensen toch nog misgelopen ben, Bjorn, Tonnymontana, Terex, John en Nick, en ook nogeens Lex :(
Hoop bij een volgende meeting alsnog met jullie kennis te maken, en Lex op de brommer te zien natuurlijk.

Ik zal binnenkort even een verslagje tikken, maar ik vond het weer een leuke dag met mooi weer en een leuke opkomst :LL

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo apr 28, 2013 9:59 pm 

Zo, wij zijn ook eindelijk thuis. Was een gezellige dag met stralend weer.
Volgens Paulo kwam dat door hem omdat wanneer het slecht weer is hij er niet bij is. Tis een logica.

Helaas kon Bas niet rijden omdat de DD2 niet mee wilde werken en dus onverichterzake aan de kant bleef.
Zelf heb ik aardig wat rondjes mogen draaien, aan het eind van de dag waren me remblokken op dus einde oefening.

Toen kwam het moment dat ik van Joris op zijn ICC mocht rijden om dat eens te beleven. Voordeel is dat ook hij zijn kart verlengd heeft anders pas ik er niet eens in.
Er is nu 1 probleem, ik krijg die grijns niet meer van mijn gezicht :)

Joris nogmaals bedankt voor de uitnodiging en wat een plezier beleef je daaraan.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo apr 28, 2013 10:03 pm 

Citaat:
Hoe wordt dat normaal geregeld?

Op sommige banen standaard het eerste kwartier of de eerste 20 minuten van ieder uur voor de mini's, ongeacht of het er 2 of 20 zijn, en op andere banen helaas wat minder strikt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo apr 28, 2013 10:03 pm 

graag gedaan hoor :D

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 29, 2013 7:54 am 

BuijsProjectRacing schreef:
Heb ook wel een momentje gehad met 1 van de mini's! Parkeerde hem er nog mooi naast bij het ingaan van de bocht einde recht stuk. Deze mini schrok daarvan en belande toen ook in de banden uitkomen bocht... Dat was natuurlijk niet te bedoeling...

Vanmorgen Nick eerst met de ogen dicht een rondje Landsard laten beschrijven en dat zit er goed in.
Vervolgens gevraagd om te beschrijven wat er nou precies gebeurde tijdens 'het incident' waarbij hij in het zand stond. Hij denkt dat hij wel een tik heeft gekregen, maar weet het niet zeker. Wel zegt hij dat hij schrok en toen uitweek, waarbij hij op het gladde deel van de baan kwam en rechtdoor van de baan afgleed het zand in recht op de bandenstapel af. Daar werkte de rem niet meer (nogal logisch).

Op de vraag waarom hij vrijwel direct aangaf dat hij een tik kreeg zegt hij dat hij echt het gevoel had dat hij geraakt werd. Nou ja, Toon en ik stonden te praten en hebben het niet gezien, dus wij weten het in elk geval niet. Ik heb in elk geval Nick verteld dat het wel belangrijk is om te proberen zo goed mogelijk na te gaan wat er nou precies gebeurd is (ook als leerproces voor het rijden, immers van fouten leer je) en dat we zeker niet iemand anders onterecht willen beschuldigen (was ook niet zijn bedoeling en zo is Nick ook niet).

In elk geval ben ik blij met je reactie, want dit helpt ook in zijn leerproces.

John

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 29, 2013 8:42 am 

Was inderdaad weer een gezellig dagje. Maar zoals altijd, heb ik na de eerste keer van het seizoen weer spierpijn... moet toch echt vaker rijden :oops: .

Weer veel nieuwe gezichten gezien bij bekende forumnamen; altijd leuk om de persoon in het echt te ontmoeten. En Joost nog bedankt voor het leveren van een batterij voor de Mychron. En John, leuk dat Nick zo goed over de baan gaat, die gaat er nog veel plezier aan beleven en ik vond dat hij netjes reed - geen onverwachte bewegingen op de baan. Perfect.

Straks even de data bekijken en ook die van Joost; hij had geen datakey dus heb ik die uitgelezen. Ben bemieuwd, hij heeft de GPS module erop zitten (Mychron) en ik niet, dus ben benieuwd hoe dat eruit ziet.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 29, 2013 8:56 am 

wilfred reed jij met die gele helm rond? en crg kart. Dahm wat zit er een geil geluidje in die motor.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 29, 2013 9:09 am 

Die motor klinkt inderdaad goed..... alleen is dat niet de mijne :mrgreen: Geluid viel mij ook op.
Ik rij met een VT250, Swissauto met deze helm en kart (ook mooi geluid :!: ):

Afbeelding

Afbeelding

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 29, 2013 10:04 am 

@LEx was jij op de duc? dacht dat Edje kwam kijken :)

http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 29, 2013 10:13 am 

Afgelopen zondag tegen uurtje of 21:30 thuis, kapot. Wat een prachtige dag was het Zondag.
De ICC liep als een "titte" zoals ze dat hier zeggen :). Ben wel gesloopt, dik 40min effectieve rij tijd gehad.
Veel vrij kunnen rijden, heb hier en daar wel "last" gehad van wat vreemde rem acties van mede ICC'ers.

De jongens met de Hezemans hebben voor het eerst gereden en dat verliep prima, eerste stint flink rookgordijntje getrokken omdat we met ons allen de standaard Tillotson carb. afstelling niet meer konden herinneren :mrgreen:
Tweede stint van 2,5 naar 1,5 slag open en dat ging een stuk beter. Mooie roestbruine bougie.

Niels en To (de nieuwe eigenaren) hebben volop plezier gehad en zijn (maar) 3x gespint! Chapeau! Blackeye deed dit minsten per stint!
Wel leuk te zien dat de Rotaxjes dachten de Hezeman bij te houden, daar vergisten er wel een paar zich in!

Prachtige weer, gezellige mensen, veel gereden, helemaal kapot spierpijn aan alle kanten. Pracht dag!

http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 29, 2013 11:08 am 

Yep, het was Lex op de Ducati ..........

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 29, 2013 11:57 am 

Gistermiddag ook even wat mensen van het forum gesproken. Erg leuk. Nu heb ik ook plaatjes bij de berichten :mrgreen:
Helaas was ik zonder kart. 's Middags verjaardagsfeestje van schoonouders. Het was een prachtige dag om te rijden. Lekker weertje 8)
Hoop er de volgende keer bij te zijn met kart.

Gr. Peter

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 29, 2013 12:20 pm 

Ik heb een rooie!!! :mrgreen:

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 311 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 21  Volgende