Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Schakel of rotax max
BerichtGeplaatst: zo apr 14, 2013 4:09 pm 

Goedemiddag,

Ik ben vandaag een paar uurtjes op Landsard geweest om info te krijgen. Nu waren de antwoorden op de vraag "met welke kart moet ik beginnen?" Nogal uiteenlopend. Ik sprak TR Motorsport en die gaf aan nooit voor een kart rond de €2500.- te gaan omdat altijd ellende koopt van een ander. Ik kon beter een CRG met een K10 schakelblok kopen uit 2011. Weinig onderhoud en veel meer fun. Kosten dan wel veel meer maar nooit rommel etc. De ander gaf weer aan dat ik een rotax moest kopen en moest letten op onderkant frame. Dus bij deze wat is jullie mening hier??

Offline Profiel  

Berichttitel: Re: Schakel of rotax max
BerichtGeplaatst: zo apr 14, 2013 5:29 pm 

Als je er geen kijk op hebt is rommel snel gekocht(duurder betekend niet meteen betrouwbaar) en kan je beter bij een dealer kopen.
Heb je het inzicht wel dan kan je rond de 2500 euro een hele leuke kart kopen( er staan er genoeg te koop).
Maar het blijft een mechanische sport......
Schakel of een Max is een wereld van verschil.
Eerst weten wat je wil en dan gericht gaan zoeken.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo apr 14, 2013 5:41 pm 

Ik was vandaag ook op veldhoven (crg met rotax max)
Heb er echt genoeg fun mee maar

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo apr 14, 2013 5:44 pm 

Ik was vandaag ook op veldhoven (crg met rotax max)
Heb er echt genoeg fun mee maar ik weeg ook niet zo veel dus heb een hoog pk/gewicht verhouding als een zwaarder persoon.
Maar voor 2500 kun je een hele nette kart kopen met rotax, schakels zijn al wrl een stuk duurder.
Let op dat er nog veel kosten bijkomen als je begint denk aan: pitkar, aanhanger, smeermiddelen, (laptimer) onderhoud en schade's banden en onderdelen!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo apr 14, 2013 6:25 pm 

Voor 2500 kan je ook al een schakel kopen hoor

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C

Afbeelding
Facebook.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo apr 14, 2013 6:49 pm 

rotax is goedkoop in onderhoud,tegen over schakel!!!!!je hebd ook nog dd2,van rotax ook betrouwbaar,je kan voor die prijs heel nette kartjes kopen met rotax senior of dd2,als ook wel schakel karts,maar schakel rijden is duurder :cry:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 15, 2013 8:29 am 

Mijn voorkeur gaat uit naar een rotax. Gezien ik nog nooit gekart heb kan ik me meer focussen op het rijden van een mooie lijn en ervaring op doen met afstellen etc. Ik kan later altijd een schakel kopen. Dan ga ik eens op zoek naar een fatsoenlijke rotax 125cc.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 15, 2013 8:31 am 

Een schakel heeft veel meer onderhoud nodig dan een Rotax max! Om te beginnen zal ik een Rotax max adviseren!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 15, 2013 8:45 am 

Wat zouden jullie kiezen?

http://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fi ... ousPage=lr
Blok 2010 chassis 2008

http://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fi ... ousPage=lr blok 2004 chassis 2007

Of

http://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fi ... ousPage=lr
Chassis 2009

Of deze

http://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fi ... ousPage=lr blok 2007 chassis 2008

Laatst bijgewerkt door sebastianbrugman op ma apr 15, 2013 11:21 am, in totaal 2 keer bewerkt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 15, 2013 9:47 am 

De Energy heeft mijn voorkeur.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 15, 2013 11:41 am 

de energy ook voor mij,
meest recente blok, net frame.

BoBaArt Kartracing

Ik vertrouw iedereen, het is alleen de duivel in hen die ik niet vertrouw...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 15, 2013 11:56 am 

sebastianbrugman schreef:
Goedemiddag,

Ik ben vandaag een paar uurtjes op Landsard geweest om info te krijgen. Nu waren de antwoorden op de vraag "met welke kart moet ik beginnen?" Nogal uiteenlopend. Ik sprak TR Motorsport en die gaf aan nooit voor een kart rond de €2500.- te gaan omdat altijd ellende koopt van een ander. Ik kon beter een CRG met een K10 schakelblok kopen uit 2011. Weinig onderhoud en veel meer fun. Kosten dan wel veel meer maar nooit rommel etc. De ander gaf weer aan dat ik een rotax moest kopen en moest letten op onderkant frame. Dus bij deze wat is jullie mening hier??

Wat is dat nu weer voor gelul dat je voor 2500 euro geen goede kart kan kopen!! En een KZ10 weinig onderhoud ligt eraan rijd je niet dan zal het weinig kosten rij je veel kost het nog wel wat. Heb 1 1/2 jaar geleden mijn kart verkocht van 2009 met een motor van 2008 voor 2400 euro en dat was echt geen ellende hoor. Echt weer zo'n verkoop praatje [-X [-X [-X [-X [-X [-X

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 15, 2013 12:54 pm 

Sebastian, nog een klein vraagje: ben je technisch een beetje goed of zal het onderhoud gedaan worden door iemand anders ? Mijn persoonlijke mening: ( is ook al door anderen gezegd ) 2500€ is absoluut te veel. Ik deed twee jaar terug nog mijn GP Racing frame met Rotax M weg voor 750€ (ik kocht hem zelf in bijna nieuwstaat voor 850€ en heb er meer dan twee jaar veel plezier aan gehad / de motor was bij verkoop zelfs juist gereviseerd => zelf gedaan )

Enkele punten om zeker na te kijken: Algemeen uitzicht proper / vies Zitje => onderkant erg afgeschuurd / herstelde breuken / toestand bevestigingspunten Toestand van het frame => zeker onderaan => ge-ovaliseerde buizen = NO / geschuurde buizen JA maar dan wel licht afgeschuurd => geen echte platte kanten dus, en is het frame recht ??? Staat v/d remschijf en remblokjes. Start de motor vlot ook als deze nog echt koud is; als je op voorrand je bezoek hebt aangekondigd en de motor wordt niet gestart als hij volledig koud staat dan is dat ook al redelijk verdacht. Indien mogelijk de kart eens te zien rijden of er ook zelf eens een stukje mede te rijden => loopt alles vlot en goed ???
Als je voor een bepaald frame kiest zie dan dat je zeker weet dat voor het remsysteem nog zeker blokjes gemakkelijk te krijgen zijn en schaf er dan eventueel als je voor dat frame kiest al zeker één paar reserve aan. Een Rotax is volgens mij de ideale motor om mee te beginnen = kost niet veel in onderhoud als je van een goede basis start; je vindt daar ook op echt heel veel plaatsen onderdelen voor. Tracht eventueel ECHTE kenners mee te krijgen als je iets gaat bekijken ( daar zelfs wat geld voor uitgeven is GEEN verloren geld ) Kopen bij een handelaar geeft je NOOIT absolute zekerheid dat je een goede koop deed MAAR wel de zekerheid dat je te veel hebt betaald. Alvast succes :)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 15, 2013 7:33 pm 

Of motor direct start hoeft niet echt een punt te zijn. Als hij schoon is gemaakt en tank is eraf geweest en leidingen zijn leeg dan start hij niet snel. Blaas je via de ontluchting je hele vlotter vol dan start hij direct.

Verschil in motor zal in dit geval niet uitmaken wel wat de verkoper op dat moment even doet om hem te starten. Zou me dus op dat punt niet helemaal blind staren. Als je 10 minuten loopt te duwen voor hij start is het natuurlijk wel wat anders.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 15, 2013 9:30 pm 

Ik kan redelijk sleutelen aan 2 takts, scooters en crossmotoren maar heb nog geen ervaring met karts.
Heb zelf enkele jaren crossmotoren gereviseerd en verkocht als hobby. Ben wel op zoek naar een kart waarvan de basis goed is. Alvast hartelijk dank voor de tips. Maakt het met die energy niet uit dat het een schakelframe is en een rotax blok?

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende