Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 107 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di maart 19, 2013 1:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Onze A1 is deze winter helemaal gereviseerd, nieuwe krukas lagers, bigend, drijfstang, zuiger. Van binnen weer helemaal nieuw. Netjes weer in elkaar gebouwd, squish volgens spec, ontsteking volgens spec, carb in de standaard instelling. Brand new!

Twee weken geleden waren we in Eindhoven voor de shake down. Vreemd genoeg was de motor niet in toeren te krijgen. Heel langzaam liep hij naar de 8000 toeren en daarboven kon ik alleen komen als ik precies de goeie gas stand wist te vinden.
Wij dachten aan de brandstof pomp, open gehaald, nagekeken... Niks. Retour leiding aangelegd. Geen verbetering. Carburateur open gehaald en schoongemaakt, geen verbetering. Omdat het toch op de brandstofpomp leek heb ik een gebruikte pomp opgehaald hier in de buurt die er een stuk netter uit zag dan de onze en deze gemonteerd. Op de bok leek het daarmee opgelost. Het blok kwam mooi in toeren en ging gemakkelijk boven de 10k rpm.
Dus wij afgelopen zondag naar de baan, helaas bleek daar dat de motor weer niet boven de 8 uit te krijgen was. Na veel prutsen, proberen en uitsluiten reed ik eens de baan op met de choke er op. Onder de 8000 toeren deed de motor helemaal niets, maar eenmaal bij de 8000 liep hij wel wat beter door en kwam ik zowaar eens boven de 10 uit. Daarop de choke eraf gezet en eens mijn hand voor het luchtfilter gehouden. Ook daarmee liep hij voorbij de 8000 toeren. Toen de grootste sproeier gestoken die we bij hadden (135 waar 125 is standaard voor dit weer) Ook toen onderin niets en boven in wat beter. Maar nog steeds niet optimaal dus. Choken zorgde er dus voor dat hij het boven in iets beter deed maar onderin juist minder. De benzine pomp is zonder retour leiding omdat de Dellorto pomp een inwendig retour heeft.
Nu denken wij aan de reedvalves, er zit een minimaal kiertje aan de linkerkant van een van de twee membramen. Al heeft dit kiertje er altijd al wel gezeten dus lijkt ons ook nie echt de oorzaak.

Wij zijn een beetje out of options en staren ons misschien blind... Hulp is dus welkom!

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 19, 2013 1:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Hoe heb je de carb schoon gemaakt ? Ik heb vorig jaar een soortgelijk probleem gehad. Natuurlijk is mijn Swiss niet te vergelijken met jouw 2takt, maar bij mij hield mijn blok ook enorm in en kwam ik niet boven de 9.500rpm (op de bok wel, net als nu bij jou). Alles geprobeerd, uitwisselen ontsteking, pickup-sensor, bougie etc. Bleek toch de carb niet schoon te zijn.... Bij mij hielp het om remmenreiniger in de carb te spuiten, in te laten drogen en daarna alles nogmaals doorblazen. Daarna liep mijn motor weer goed door in de toeren.

Hopelijk kun je er iets mee, verder kan ik je denk ik niet helpen (te a-technisch). Succes en ik hoor graag de oplossing, want ik wil nog wel eerlijk tegen je strijden natuurlijk....

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Laatst bijgewerkt door Wilfred op di maart 19, 2013 2:16 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 19, 2013 2:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
He Sjoerd,

Klinkt misschien stom maar zal een nieuwe bougie erin doen, en je membraamklepjes zijn deze helemaal dicht?

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 19, 2013 3:09 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 23, 2005 2:59 pm
Berichten: 709
Woonplaats: Bad Bentheim
Ik ken de crs niet, maar kan het niet zo zijn
zoals bij veel maxjes dat de accu (te) leeg is?
anders zou beginnen met bougie en membraamplaatjes
zoals hierboven beschreven, en anders ontsteking controleren.

_________________
MS Kart 08 ft. TM K9bspecial

BoBaArt Kartracing

Ik vertrouw iedereen, het is alleen de duivel in hen die ik niet vertrouw...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 19, 2013 3:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Nou denk niet dat het de accu is, want een Crs pakt zijn piekstroom niet van de accu in hoge toeren. Dat doet een max idd wel.

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 19, 2013 3:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm
Berichten: 1071
Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
Crs heeft een pvl onsteking!
Misschien valse lucht?

_________________
Crg badboy 2009 - Rotax max senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 19, 2013 4:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Boys,

@ Wilfred: Carb is niet schoongemaakt met remmenreiniger (rotzooi) maar puur doorgeblazen met lucht. Tevens compleet uit elkaar gedraaid en met nieuwe pakkingen weer inelkaar.
@ Toon: Reeds 3 verschillende bougies geprobeerd, 2 nieuwe en een gebruikte. Geen succes. Vergeten te vermelden. Membraamplaatjes staat er dus eentje op een hoekje op een klein kiertje, maar dit is altijd zo gweeest.
@ Bask: De CRS A1 is niet afhankelijk van de accu zoals de Max wel is. Ontsteking hebben we laten controleren bij de Paauw en kwam 100% door de test.
@ Joost: Valse lucht is altijd een optie, maar kan dat dit probleem veroorzaken? Ik heb eens een K25 gehad die valse lucht zoog en die liep heel onregematig daardoor.

Bedankt zover boys, blijf maar roepen!

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 19, 2013 4:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am
Berichten: 2381
Woonplaats: Vught
gasnaald stand ook al geprobeerd?
hoor je ook bepaald geluid als hij begint in te houden?

_________________
Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten
Volkswagen Sjoemel Golf ... .


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 19, 2013 5:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Soms ploft ie uit de uitlaat als hij in houdt. Als dit gebeurd houd hij in en geef ik vol gas. Waardoor je denkt aan onverbrand mengsel.
Maar blijf ik vol gas gegeven en houd ik mijn hand voor 1 gat van het lucht filer dan loopt hij wel door.

Gasnaald geprobeerd maar geen verschil, hoogstens dat hij onderuit wat beter op leek te pakken.
Ik ga nog eens de caburateur uit elkaar halen want het lijk mij echt een inlaat probleem.

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 19, 2013 6:19 pm 

Geregistreerd: do feb 16, 2006 10:47 am
Berichten: 164
Woonplaats: kartland
Is er niet toevallig papier of iets anders in de uitlaat gekomen ? En zit nu voor de tailpijp ?

_________________
http://www.doblaracing.nl http://www.depaauwkartracing.com http://www.maxzegers.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 19, 2013 6:37 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Goeie opmerking maar helaas hadden we de einddemper al opengedraaid en is die helemaal vrij. De dempermat is natuurlijk wel behoorlijk vol, maar de buis in het midden is nog helemaal vrij.

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 19, 2013 7:43 pm 

Geregistreerd: do feb 16, 2006 10:47 am
Berichten: 164
Woonplaats: kartland
Ik bedoel eigenlijk in de uitlaat zelf .

_________________
http://www.doblaracing.nl http://www.depaauwkartracing.com http://www.maxzegers.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 19, 2013 8:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 20, 2011 7:47 pm
Berichten: 611
Woonplaats: Belgie
Ben je er zeker van dat de carbu goed is afgesteld? Toevallig niet de lagetoeren-schroef met de hogetoeren-schroef verwisseld?
Het membraan toevallig niet omgekeerd gemonteerd?
Krijgt je pomp genoeg benzine aan? (nergens verstoppingen?)

_________________
http://kartinfo.webs.com/
Birel 2008 - Gx390


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 19, 2013 8:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
@ Turbo, Ja dat is een uitlaat zoals op een icc zit en die is wel vrij. Ook geen extreme kool afzetting.

@ Stig, ik heb geen schroeven. het gaat om een VHSH carburateur. Carburateur heeft de opgegeven fabrieks spec.
De pomp laat het bezine filter (zon grote) constant vol staan. Ook als ik op de baan ben.

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 19, 2013 8:25 pm 

Geregistreerd: vr aug 12, 2011 3:47 pm
Berichten: 180
ik zou het toch in de reed valves gaan zoeken.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 107 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David