Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Gescheurde cylinderkop
BerichtGeplaatst: zo maart 01, 2009 8:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 01, 2009 7:46 pm
Berichten: 2
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum maar heb meteen al een vraag.

Ik heb een Lenzo kart met een Seven ICC blok. Dit weekend mijn kart na een lange winter maar weer uit te staling gehaald met het doel om het weer helemaal rijklaar te maken. Bij het bijvullen van de koelvloeistof kwam ik echter tot de vervelende conclusie dat het water vrolijk weer uit mijn cylinder kwam gelopen. Na wat onderzoek bleek dat er bovenin mijn cylinderkop een klein haarscheurtje zit van ongeveer 5mm waar het water uitkwam. Waarschijnlijk is mijn cylinderkop door de vorst kapot gevroren (wijze les, volgende keer vloeistof er uit halen).

Nu moet ik dus een nieuwe cylinderkop kopen vrees ik. Weet iemand waar ik die kan verkrijgen voor een Seven blok en wat ongeveer de kosten hiervan zijn?

Alvast bedankt.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 01, 2009 8:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Ik heb bij de Maxter ook eens een gescheurde kop gehad, een nieuwe koste mij toen der tijd 180 euro geloof ik.

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 01, 2009 8:59 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
probeer at een sin st michels gestel (vlak bij jullie) hij is importuer van seven en heeft veel delen ook 2dehand liggen wat voor type seven gaat het ??


ps hij is deze week wel op vakantie dacht ik


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 02, 2009 12:28 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Afhankelijk van de scheur kan je eventueel proberen om de cylinderkop te laten lassen. Gebeurt wel meer maar hangt echt wel af van hoe de staat van het onderdeel is.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 02, 2009 2:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 14, 2006 3:24 pm
Berichten: 252
Het is een ieder geval meestal een duur grapje :roll:

_________________
Vortex Vl125 ICC/ MBA-2002


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 02, 2009 5:33 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
bij seven is trouwens het petje los van de cilinderkop dus mischien is het wel goed te lassen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 02, 2009 9:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 01, 2009 7:46 pm
Berichten: 2
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Bedankt allemaal voor de reactie. Ik ga maar eens contactopnemen met AT in Sint michielsgestel, dat is voor mij inderdaad bijna om de hoek.

Het scheurtje is echt heel klein en dun en zit aan de bovenkant, het petje zit er inderdaad los van, dus misschien heb ik geluk. morgen ga ik hem maar eens demonteren en kijk hoe groot de schade aan de binnenkant is.

Bedankt in iedergeval voor de bruikbare tips.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 02, 2013 10:31 pm 

Geregistreerd: do dec 27, 2012 4:33 pm
Berichten: 78
Woonplaats: Albergen
Vanavond heb ik mijn CRS S88 ICC uit elkaar gehaald en tot de ontdekking zag ik 2 kleine scheurtjes wat moet ik hier mee doen?
Verder kan er wel geen koelvloeistof in.

En hoe kan je aan het zuigertje zien of hij versleten is?
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 02, 2013 10:39 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Bij powerseal slijpen ze die in en lassen het opnieuw op.
Ziet er dan weer uit als nieuw.

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 02, 2013 10:43 pm 

Geregistreerd: do dec 27, 2012 4:33 pm
Berichten: 78
Woonplaats: Albergen
Zijn die kosten erg hoog want zie op de site 125cc rond de 219,-?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 02, 2013 10:51 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
kijk hier even: http://www.powerseal.nl/prijslijst.html

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 02, 2013 11:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Luuk, je kan meten of je zuiger versleten is. Niet zien. Toleratie maten vind je in de specs sheets op de site van CRS.
Gezien het mooie hart op je zuiger lijkt het dat deze nog niet veel gedraait heeft en altijd een perfecte ontbranding/smering heeft gehad.

Wellicht kan Ben de Paauw je ook raad geven. (misschien heeft hij nog wel zo'n cilinder... wie weet)

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 02, 2013 11:15 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Die 219 euro is voor een nieuwe wand. Standard reparaties zoals inslijpen en oplassen 74 euro.
Heb mijn YZ 125 Cylinder daar laten doen, bij mij waren die spijlen ook gescheurd.

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 02, 2013 11:17 pm 

Geregistreerd: do dec 27, 2012 4:33 pm
Berichten: 78
Woonplaats: Albergen
Heb hem ook al gemaild wat zijn mening er van is. weet wel dat de kart al een tijd stil heeft gestaan bij zijn vorige eigenaar. heb er 1x op gereden achter in het dorp. kon niks geks ontdekken alleen de remmen waren slap, bleken de blokken versteend ofzo en brokkelde helemaal af.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 03, 2013 10:34 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am
Berichten: 431
Woonplaats: Ter Apel
Niks aan doen aan die scheurtjes in de spijl.
Veel cilinder scheuren daar. Je kan er gewoon mee door rijden.

Zonde van de centen als je ze laat repareren. Ze scheuren gewoon weer.

Ik heb diverse motoren in onderhoud gehad uit de superkarts. Daar zijn haast altijd de spijltjes gescheurd en dat is geen probleem.
Dit komt doordat het materiaal daar dun is en dus sneller heet wordt dan de rest. Dan krijg je de scheuren.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David