Auteur |
Bericht |
RAM Racing
|
Geplaatst: wo jan 23, 2013 9:43 pm |
|
Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm Berichten: 634 Woonplaats: Hoorn
|
Even voor de goede orde: ik heb geen aandelen van de NAB..... Van de NAB site: Winterbokaal 2013 Zoals ook de twee voorgaande jaren wordt dit jaar wederom de Euro Winterbokaal georganiseerd onder auspiciën van Kartclub Kerpen. Ook dit jaar zou de NFK haar medewerking verlenen ter ondersteuning van de Tijdwaarneming en Technische Commissie. Helaas is de samenwerking tussen beide noodgedwongen stop gezet. Mijnheer van Kampen, voorzitter Bestuur Sectie Karting van de KNAF, heeft bij de Duitse bond geklaagd dat Kartclub Kerpen samenwerkt met de NAB (NFK), in zijn ogen een “zwarte bond”. Kartclub Kerpen moet hieraan, op dit moment, helaas gevolg geven om de eigen organisatielicentie niet in gevaar te brengen. Wij hebben hier begrip voor al betreuren wij dit enorm. Tevens heeft de heer van Kampen verzocht aan zowel de baaneigenaar van de Kartbaan Kerpen als de baaneigenaar op Kartbaan Genk om de baan niet meer te verhuren aan de NAB (NFK) en/of GK4. Voor wat betreft de Winterbokaal 2013: houd de website van Kartclub Kerpen goed in de gaten. De datum van 26 en 27 januari is in verband met de sneeuw komen te vervallen. De eerste wedstrijd is verschoven naar 2 en 3 februari aanstaande. Mocht u naar aanleiding van dit bericht vragen hebben? Mail deze naar nfk@nab.nu. Bestuur NAB Federatie KARTING Voorzitter Evert van den Hoek i.o. Sylvia van Londen
_________________ [color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: wo jan 23, 2013 10:04 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Mijn vraag: Wanneer wordt Van Kampen verbannen uit de kartwereld?
Ik word zo ziek van die vent, niet meer normaal!
|
|
Omhoog |
|
|
bas
|
Geplaatst: wo jan 23, 2013 10:37 pm |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
Dan ben je niet de enigste!! Ik word er ook doodziek van en met mij veel meer shops teams en rijders. Wij rijden waar we willen en bij wie we willen.Het is gewoon machtsmisbruik en niets anders! Ik laat mij er niet door beïnvloeden ik hoop de rest van Nederland ook niet,laat iedereen vrij om te rijden waar ze willen!
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
|
Joost
|
Geplaatst: wo jan 23, 2013 11:01 pm |
|
Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm Berichten: 1071 Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
|
Wat heeft die meneer van Kampen met karten te maken? Zelf gereden of heeft hij geen flauw idee wat het precies allemaal inhoud. Beetje triest dat die ene persoon het moet verpesten voor een groot deel van de kart wereld.
_________________ Crg badboy 2009 - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|
red_bull
|
Geplaatst: wo jan 23, 2013 11:49 pm |
|
|
Kan iemand me misschien uit leg geven over de verschillende organisaties en wie wat organiseerd, want ik kan er geen touw aan vast knopen!
|
|
Omhoog |
|
|
RobW
|
Geplaatst: do jan 24, 2013 7:06 am |
|
|
Ik ben me al een tijd an het ergeren aan het gedoe van de KNAF. Had goede ervaringen met de sectie autosport waar veel liefhebbers zitten maar met sectie karting is dit niet het geval. Dit jaar geen knaf licentie meer, vorig jaar ook in belgie gereden. De KZ rijders die ik gesproken heb gaan allemaal naar duitsland. Zonde want nederland staat bekend om het hoge rijders nivo. Iedereen die ik spreek heeft moeite met het gedrag van de knaf sectie karting. Is het een idee om iets van een petitie te starten, niet gelijk zeggen dat het toch niet werkt. Deze zal dan aangeboden moeten worden aan het overkoepelende bestuur van de knaf of eventueel de politiek
|
|
Omhoog |
|
|
Bob77
|
Geplaatst: do jan 24, 2013 7:36 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 02, 2008 10:36 pm Berichten: 474 Woonplaats: Oldenzaal
|
De KNAF maakt het voor zichzelf en alle anderen kapot. Er rijdt straks niets of niemand meer een NK in Nederland.
Het is toch al een zootje in Nederland qua organisaties. In Duitsland kan alles prima naast elkaar draaien en is er geen gezeur.
Wordt tijd dat de hele KNAF op de schop gaat en alle huidige bestuursleden er uit geflikkerd worden...
_________________ TonyKart EVRR (2011) ft. Honda GX390
|
|
Omhoog |
|
|
birelboy
|
Geplaatst: do jan 24, 2013 9:14 pm |
|
Geregistreerd: di okt 26, 2010 6:06 pm Berichten: 336 Woonplaats: Oudenbosch
|
echt jongen die vent moet stoppen met zijn grote mond... Word schijtziek van die vent.
Beetje mensen zeggen dat ze niks meer mogen organiseren... pff hij moet maar eens strijen uit de brand helpen met zijn grote praatjes vullen geen gaatjes.
_________________ Bas VanOstaRacing #43 '12 birel kz2
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: za jan 26, 2013 11:11 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
nooit een hoge pet gehad van Knaf karting.. Allemaal bestuursleden die nog nooit een kart met 1 vinger aangeraakt hebben. maar vervolgens wel denken te weten hoe het allemaal maar georganiseerd moet worden! GK4 en NAB zijn misschien in hun ogen "zwarte bonden.. maar de grootste amateur is en blijft de KNAF! Ik ben eigenlijk ook wel voor een online petitie of nog beter een online enquête me meerdere vragen. druk die vervolgens maar onder hun neus.. echte feiten!!
Knaf is de veroorzaker van de grote versnippering in nederland.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: zo jan 27, 2013 12:06 am |
|
|
Hoe zeer je het ook eens of oneens met een bepaalde stelling, handelwijze of persoon bent, in het vuur van de diverse reacties is een wereld van verschil te zien.
Ziektes ed zijn mogelijk dagelijkse kost mbt eigen normen en waarden (wormen en maden?!)? Het zou niet voor het eerst zijn, mogelijk kan David weer eens iets melden over het zeer beperkt vocabulair van enigen.
Misschien een idee om de energie van de krachttermen door de personen die ze uiten om te zetten in een positieve manier om deze heer van de Knaf of dat deel van het orgaan zelf tot inzicht/inkeer te brengen. Daar bereik je nl vast meer mee en dáár is de kartsport wél mee gebaat.
|
|
Omhoog |
|
|
bas
|
Geplaatst: zo jan 27, 2013 12:12 am |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
Ik begrijp waar je heen wil patrolheat maar ik snap ook zeker de reactie van de karters! De cik gedraagt zich als De koning van de kartsport asl het om innen gaat,gaat het echter om de kartsport verder te helpen is er niemand thuis.Ook de wijze waarop organisaties en banen worden benaderd[lees toegesproken] is ronduit onbeschoft. Als je denkt dat je er een positieve draai aan te kunnen geven doe je best,mijn zegen en medewerking heb je!
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: zo jan 27, 2013 1:58 am |
|
|
Da's het probleem ook niet Bas, je kan ook prima zien wel reacties netjes en onderbouwd zijn.
Allereerst denk ik dat een petitie vanuit de doelgroep eens zou kunnen helpen als de deelname maar representatief voor een grote groep is. Daarnaast denk ik dat de organisaties en vooral de kartbanen moeten afwegen of ze accepteren dat ze onder dit juk willen doorwerken met het risico dat ze het krediet en aanwezigheid van de karter mogelijk verliezen of dat ze de koppen bij elkaar steken en een vuist maken naar de Knaf. Overigens is het aan de NAB om te laten zien dat zij als de Pietje Bell van de kartsport met alle ingezeten van die bond ook het stadium van zwarte bond ontstegen zijn en een waardig alternatief kunnen zijn voor de eerder gevestigde orde. Dit hoeft natuurlijk niet bij de Knaf maar misschien is er in de politiek en dan met name bij sport en cultuur of een geïntersseerd kamerlid wel een luisterend oor te vinden. Moeilijk in recessietijd? Zeker! Maar nee heb je en ja zou je kunnen krijgen. Think big! Natuurlijk accepteert de baan in Kerpen met grote belangen op het spel voor de toekomst nu met tegenzin de opgelegde regels omdat ze als eenling bang zijn voor sancties. Wellicht zijn er ook banen die vanuit hun financiële belangen zich juist en graag conformeren aan hetgeen wat hen uit richting van CIK en Knaf opgelegd wordt, het kan reuze handig zijn om daar inzicht in te krijgen. Afgezien van de mi veelal nodeloos te maken extra kosten is mijn belang als herintredende recreant zeer gering en ik voel me dan ook weloverwogen niet geroepen om iets te ondernemen. Weet overigens heel goed hoe ze daar werkten, heb zelf naast slalom ook jaren rally, rallysprint en circuitsport, het halen van de licenties incluis- onder de vlag van de Knaf gedaan. De CIK heeft kennelijk veel invloed, ook de soort van koppelverkoop van goedgekeurde banden, filters en uitlaten (met eigen tests, weinig openheid in resultaten en uitkomsten en kunstmatig opgepepte prijzen) is een vorm van ongewenste belangenverstrengeling waar kennelijk niemand tegen durft op te staan. Wellicht kan Brussel er wat mee maar het is de vraag of dit daar leeft of op dit moment belangrijk genoeg geacht wordt. Ook de vakhandel kan hierbij de handen in elkaar steken om eea weer zuiver te krijgen en de klant naar wens tegemoet te komen. Als deze discussie uit de wereld is dan is er nl met z'n allen een grotere boterham om te delen. Ergens (netjes) tegen aan schoppen mag maar als het bij ononderbouwd geroep blijft is dat weinig zinvol.
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: zo jan 27, 2013 8:41 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
kartelvorming noemen ze dit toch? Het de ander zo onmogelijk maken om uiteindelijk zichzelf te verrijken. Eén ding scheelt, in Nederland kunnen ze de banen niet verplichten naar hun maatstaven te gaan werken want dan krijgt de KNAF een fikse boete voorgeschoteld.
Misschien dat GK4 en NAB hier iets mee kan omdat we tegenwoordig toch zo nodig Eén Europa moeten zijn. En de KNAF probeert nu GK4 en NAB buiten te sluiten.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
red_bull
|
Geplaatst: ma jan 28, 2013 10:43 am |
|
|
@ petrolhead
Ik ken de inhoud van het geheel niet, maar een ding in je verhaal is lastig. Politiek die op staat tegen belangenverstrengeling. Dan moet je echt goed naar de juiste persoon zoeken, want de politiek is ook zo corrupt als de pest. Waar het om veel geld gaat (kartsport in dit geval) zijn altijd mensen bezig om zichzelf te verrijken. Zou goed zijn als je het uit kan roeien, maar zal lastig zijn.
Kijk bv naar de nieuwe regel met de uitlaten voor icc's. Daar is denk ik ook echt wel iemand geld mee aan het verdienen nu.. Helaas..
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: ma jan 28, 2013 1:09 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Een ondernemer handelt niet uit ideeele motieven, maar om er wat aan over te houden, dat doe ik met mijn winkeltje, en een ondernemer in de kartsport met het organiseren van wedstrijden. niets meer, niets minder en daar is helemaal niks mis mee !!!!! waar ik wel moeite mee heb is dat kost wat kost marktwerking belemmert wordt, en dat is m.i. geen goede zaak. Als ik slecht presteer, gaan mijn klanten gewoon ergens anders hun spulletjes kopen, en zo hoort dat ook, dat houdt je scherp en alert als ondernemer, in kartland is dit niet mogelijk, de "kartkoek" is in het verleden verdeeld onder een aantal belanghebbenden, en inmenging in een klasse door een buitenstaander wordt niet gedoogd. De weg van de minste weerstand noem je dat, de nieuwe organisator noemt men al snel een zwarte bond, en de sancties bij deelname zijn niet van de lucht. Geef gewoon de mogelijkheid tot organisatie lekker vrij, de ondernemer die het beste naar zijn rijders luistert, heeft de dikste boterham, en de problemen zoals nu lossen zich vanzelf op.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|