Auteur |
Bericht |
jerdunk
|
Geplaatst: wo jan 23, 2013 10:15 am |
|
Geregistreerd: za aug 15, 2009 7:36 pm Berichten: 63
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: wo jan 23, 2013 11:50 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Kers zal wat moeilijker worden, combinatie van perslucht en benzine, ik neem aan dat je een turbo of compressor bedoeld, is geen probleem, al meer gedaan, wel de compressieverhouding verlagen, en injectie is natuurlijk ook mogelijk, ik denk wel dat je zoveel gaat investeren in een scooterblok, dat je voor dat geld ook een hele mooie Aixro kan aanschaffen. Gaat het je om de technische uitdaging, doen !!!! gaat het om de snelheid / vermogen, bodemloze put
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: wo jan 23, 2013 12:56 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Ter info: op een Swissauto is op de laatste generatie motoren een injectiesysteem bestelbaar. Geeft niet zo zeer extra vermogen, maar wel een veel betere brandstoftoevoer en daarmee een motor die veel beter presteert over het gehele toerenbereik. Het grootste voordeel heb je met deze injectie in het oppakken van de motor bij lagere toeren. En je kunt de motor makkelijk afstemmen op de baantype: korte baan, lange baan etc. Enig nadeel de kosten.... naar horen zeggen kost de injectie aanpassing circa 900- 1.000 euro
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Deksel
|
Geplaatst: wo jan 23, 2013 3:00 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
Van de swiss man op de beurs: Onderin nóg meer, bovenin zelfs ietsjes minder maar dat word ruim gecompenseerd door de injectie onderin
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: wo jan 23, 2013 4:06 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Off Topic: Inderdaad geeft de injectie op de Swiss onderin veel meer en kan er gemiddeld met een 4 of 5 tanden kleiner achtertandwiel gereden worden zonder in trekkracht tekort te komen in de langzame bochten ! Dus het is een mooi systeem, echter wel aan de prijs vind ik (en niet geschikt voor mijn versie Swiss ). On Topic: Kers zal het niet halen op een kart denk ik, karting zal meer basic blijven schat ik in.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
The-Stig
|
Geplaatst: wo jan 23, 2013 4:57 pm |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 7:47 pm Berichten: 611 Woonplaats: Belgie
|
Ik vind dat het beter is als karten wat meer basic zou blijven... snufjes als voorremmen, plastic achterbumper, nadempers, inlaatdempers, waterkoeling, ga zo maar door... al die dingen hoeven niet persé op een kart maar ze zorgen er wel voor dat karten veel duurder en ingewikkelder wordt.
Maar ontopic heeft lex wel helemaal gelijk.
_________________ http://kartinfo.webs.com/Birel 2008 - Gx390
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: wo jan 23, 2013 5:17 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Citaat: plastic achterbumper Vroeger ooit een wedstrijd gezien? Toen gingen ze echt hoog hoor! Verder heb je absoluut gelijk. Maar de planeet mag niet verdwijen en dus moeten we aan het milieu denken... Wat die voorremmen betreft, vorig weekend was het wedstrijd in Florida. Daar hebben de Senioren geen voorremmen. Met voorremmen ga je immers denken dat je later kan remmen en dat kan, vooral bij de start, voor de nodige brokken zorgen. Zo denkt de organisatie.
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
The-Stig
|
Geplaatst: wo jan 23, 2013 6:17 pm |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 7:47 pm Berichten: 611 Woonplaats: Belgie
|
Een brede stalen achterbumper zou een beter alternatief zijn denk ik, veel minder gevoelig voor hitte, aanrijdingen,...
_________________ http://kartinfo.webs.com/Birel 2008 - Gx390
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: wo jan 23, 2013 6:37 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Heb je een punt! Maar een stalen bumper geeft niet mee, een plastieke wel en dat kan soms wel helpen
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: wo jan 23, 2013 8:20 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Door de plastieken bumper zijn wij nog wel eens uitgevallen, die rij je heel makkelijk tegen de band aan, met alle gezellige gevolgen van dien. De stalen bumper ging zomaar 3 seizoenen mee, en kon je ook nog eens makkelijk terugbuigen. Lang leve ijzer !!!
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: do jan 24, 2013 8:07 am |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Mag je nog met metalen bumpers rijden?
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: do jan 24, 2013 9:12 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Philipper schreef: Mag je nog met metalen bumpers rijden? Als recreant nog wel volgens mij, met de wedstrijden niet meer.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
The-Stig
|
Geplaatst: do jan 24, 2013 9:58 pm |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 7:47 pm Berichten: 611 Woonplaats: Belgie
|
|
Omhoog |
|
|