Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Toerentallen VT250
BerichtGeplaatst: do jan 10, 2013 5:23 pm 

Geregistreerd: di dec 01, 2009 10:59 am
Berichten: 212
@ Dobbert (is dat dan je voor of achternaam),

Jij wilt het helemaal niet begrijpen he... Er zijn zat rijders die heel blij zijn met een top vijf klassering. Niet iedereen doet alleen maar mee om te winnen. Als je alleen kart om te winnen trek je het niet lang in deze sport. Enthousiastme en plezier is belangrijker dan winnen. Alleen willen winnen klinkt wel stoer maar koop je weinig voor.
Qua gewicht bedoel ik, en ik zal een simpel voorbeeld geven, als je 1.60meter bent en je bent gek van basketballen heb je ook een probleem. En voor hem worden dan ook de regels niet aangepast... Je zal hier wel weer een prachtig weerwoord op hebben maar ik stop met deze discussie. Ik ben duidelijk geweest wat Karting Events gaat doen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Toerentallen VT250
BerichtGeplaatst: do jan 10, 2013 6:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Het werken met gewichtsklasses is hier eigenlijk helemaal geen onderwerp van discussie. Denk dat in alle raceklasses (tweetakt en viertakt) nu wel jaren genoeg ervaring is opgedaan om dat op een goede manier te regelen, het zal altijd een compromis blijven.

VT250.de heeft aangegeven dat hij het verlagen van het maximum toerental geen goed idee vindt en waarom. Voor de rijders die liever met 13.000 toeren blijven rijden is er tegenwoordig een alternatief in de vorm van de NAB. Het moge duidelijk zijn dat alle organisaties inmiddels hun keuze gemaakt hebben, en daar heel begrijpelijk nu niet meer van af gaan wijken.
Hoewel ik de argumenten van VT250.de wel kan volgen, denk ik persoonlijk dat het een goed idee is als er een initiatief genomen wordt om de onderhoudsintervallen en de geluidsproductie van motoren te verlengen cq. te verlagen.

Het enige dat wellicht nog niet helemaal duidelijk is is wat er nu daadwerkelijk aangepast moet worden aan de motoren zelf om het toerental te verlagen? Bas heeft het over een simpele ingreep die een tientje kost, geldt dat voor alle motoren? Anderen hebben het over 300 euro voor een nieuwe CDI, en nu lees ik weer dat er wellicht een compleet nieuwe Swissauto nodig is?
De prijs van een nieuwe Swissauto bespaar je er nooit meer uit met 1000 toeren minder.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Toerentallen VT250
BerichtGeplaatst: do jan 10, 2013 7:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 18, 2009 8:39 pm
Berichten: 219
Woonplaats: Vlaardingen
Lichte rijders worden wel zwaarder van lood, laatste keer dat ik dat lood op een basketballer hing werd hij niet langer idd. Prachtig he? Nog een optie is het toerental behouden voor een gewicht boven .... maar dat zullen de lichte wel niet eerlijk vinden omdat ze dan langzamer worden ;) O nee je kon dat compenseren met een groter tandwiel toch scheelde immers nauwelijks iets op top, dat had je immers al verteld helemaal vergeten.

Maar begrijp dat er bij een organisatie een standpunt ingenomen moet worden.

Misschien een idee om een duidelijk kosten verhaal te maken waaruit blijkt dat er een voordeel is, gebaseerd op het gedane onderzoek om het geheel kracht bij te zetten(ronde tijden en onderhoudsrapport) en daarmee alle twijfel weg te nemen. Hiermee zou je iedereen de mond snoeren en dus discussies overbodig maken.

Ik stop er mee, was gezellig. Ga weer fijn verder met hobby rijden, dat is nog veel goedkoper.;)

_________________
Je bent maar zo snel als het engeltje op je schouder.

Maddox 2011
TM K9C Special


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Toerentallen VT250
BerichtGeplaatst: do jan 10, 2013 10:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
"ruzies" "meningsverschillen" horen er nu eenmaal bij. het is niet leuk en als deelnemer zie je dat het liefst anders. maar als dat zo was had je ook geen 4 verschillende organisaties met elk zo zijn eigen goede eigenschappen. in de moto gp kan niemand elkaar luchten, in de formule 1 niet en ook niet in de koningsklasse van de 4takt.

dat gezegd en terug naar het onderwerp,

ik heb even een stukje van wikipedia gehaald: A rev limiter is a device fitted to an internal combustion engine to restrict its maximum rotational speed. This is usually carried out to prevent damage to the engine

met andere woorden, vroeger hebben ze toerenbegrenzer niet voor niets uitgevonden. om de motor een langere levensduur te geven. het lijkt mij dan toch 1+1=2 dat een verlaging van 1000tpm alleen nog maar een langere levensduur geeft?! [tenzij je de motor weer helemaal open schroeft en alles tot op het randje bewerkt] vooral voor de deelnemers met een minder budget die met materiaal "standaard" uit de winkel is dit een voordeel. vallen de kosten op jaarbasis daardoor lager uit dan kan dit alleen maar positiever uitwerken op het deelnemersveld. het eerste jaar zal vast wel een strubbeling zijn maar als iedereen er over een jaar / 2 jaar aan gewend is pakt het mooi uit voor iedereen.

nog een voorbeeldje, formule 1 veranderd van motor inhoud toerental en maximum aantal motoren per jaar etc. en het resultaat na een paar jaar is dat we in tien tot 15 jaar niet zo'n mooi spannend formule 1 hebben gezien. Het is geen schande om een keer een stapje terug te doen.

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David