Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Toerentallen VT250
BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2013 3:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm
Berichten: 1624
Woonplaats: cuijk
ok geen probleem
Je citeerde dus de nieuws brieven van de beide organisaties begrijp ik?
als e wat onderzoek doet weet je dat het idee van 12000 toeren geen slechte zaak is voor de kartsport.

_________________
www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Toerentallen VT250
BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2013 3:50 pm 

Geregistreerd: vr jul 02, 2010 10:22 am
Berichten: 22
Bedankt.
I see, you added your question.
Gm is NOT for 12k, they will sell an extra cdi box for everyone who needs it. But warranty and goodwill will be given also when you use 13k in contrast to SA. Who sells boxes for biland, oral and Vampire?
So have a look at the costs. Swissauto has overhaul interval after 40 hours they say. Its quite a season. Will they double it when decreasing rpm by 7.5%? No one knows. Even if they do, the cost reduction is about 500 Euro per Season. Thats really big money. But most people or teams sell their engines before overhaul, so there's no money to save. So whats the real reason for it? Why change something what worked for years?
The result is that the drivers were splitted to three series. Are there no other problems in the vt250 /GK4/NK?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Toerentallen VT250
BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2013 3:58 pm 

Geregistreerd: ma dec 06, 2010 3:49 pm
Berichten: 165
@ lex :

ik ben inderdaad meer ingeburgerd bij het technische proces van swissauto dan de meeste andere rijders,

ik zal nogmaals proberen te verduidelijken :

swissauto heeft beslist om in zijn swisscup de toerentallen terug te schroeven naar 12.000 rpm, de redenen hiervoor zijn simpel, niet omdat er problemen zijn ( want we lopen nu al zolang 13.000 ) maar omdat die laatste 1000 toeren de "zwaarste" zijn. daarvoor hebben zij beslist om in hun kampioenschappen ( swisscuppen ) deze regel door te voeren. dit is het begin om ervoor te zorgen dat er een betaalbaar kampioenschap blijft ( binnen de swisscup) . hun idee gaat erover om een competitief bestand op te starten waar de globale kosten ( motor, banden etc... ) binnen de perken blijven. ( de banden voor vt250 gaat normaal gezien ook aangepast worden, althans in swisscup toch )

die voorstellen zijn bij desbetreffende organisaties voorgesteld voor swissauto, toen is de bal aan het rollen gegaan ( want buiten en paar mensen zag iedereen hier wel voordeel in ) .
( de baas van GM zag hier zelf ook geen probleem blijkbaar, enkel de invoerder ? )

dus het is begonnen met het idee om de swisscup meer te onderscheiden dan de rest , om meer hun eigen idee uit te gaan. maar bijgevolg hebben de organisaties gezegd dat ze deze lijn willen doorvoeren voor iedereen. ( in het gk4 dan, want in de andere kampioenschappen is enkel de SA toegelaten ( buiten de NAB nu in 1 keer ( vind het maar een vreemde plotselinge interesse )

mij maakt het allemaal zoveel niet uit, ding loopt bij mij op 13.000 ook niet stuk , wat niet wil zeggen dat motoren niet eens zullen stukgaan, dit zowel bij GM, SA , oral , vampire etc etc..
maar op 12.000 kan het enkel maar een heel stuk zekerder zijn. ( lijkt mij een voordeel voor iedereen??? )

mijn part rijd alleen de swisscup 12.000 toeren bij gk4 en dat de rest hun zin doet. maar dat is nu eenmaal niet aan mij om te beslissen

_________________
http://www.swissauto250.eu for quik dave news


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Toerentallen VT250
BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2013 4:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Beste Dave,
Als buitenbeentje in de VT klasse, (de enige Vampire nog volgens mij), heb ik geen problemen met een verlaging naar 12.000 toeren, mits iedereen bij elke organisatie dat doet, zou ik bij GK4 gaan rijden moet ik een CDI hebben voor 12.000 toeren, in de vrije klasse of NAB mag ik weer met 13.000 toeren rijden, Bij Karting Events kan ik niet meerijden met onze VT, dus dit is voor mij minder relevant, maar voor een multi- competitie SA rijder wel heel belangrijk.
Het allergrootste probleem is dat er geen gezamelijk standpunt ingenomen wordt, de organisatoren zijn zelden "on speaking terms", dus een goede doordachte besluitvorming in het belang van hun klant is derhalve geen sinecure.
Wat dat betreft is er helaas in de afgelopen jaren weinig veranderd.......
Op dit moment buitelt iedereen over elkaar heen, met elk zijn of haar eigen motivatie.
Ik heb echter nog geen enkel concreet rekenvoorbeeld gezien wat de toerental verlaging nou echt scheelt, en dan niet in vage procenten, maar gewoon in keiharde Nederlandse / Belgische of Duitse €uro's.
Wie kan mij overtuigen ?

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Toerentallen VT250
BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2013 4:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm
Berichten: 1624
Woonplaats: cuijk
Beste lex,
eigenlijk is het op deze manier het beste uit te leggen toerental oftewel rpm betekend het aantal malen dat de krukas 360 graden roteert. als dat 1000!! keer per minuuut minder is zal jij ook wel snappen dat de delen minder snel verslijten,hoe hoger een motor in zijn toeren gebied is hoe meer hij op zijn donder krijgt.
De exacte kosten zijn niet te benoemen net als de exacte kosten nu niet te benoemen zijn.
De 100 cc karts stonden er om bekend dat ze erg snel stuk gingen[lees max 8 uur met een zuiger],dit kwam mede door de 20.000 toeren die ze liepen.
Toen de rotaxmax zijn intrede deed was de grootste verandering dat de motor lager in toeren werd gehouden [mede door de powervalve]de revisie intervallen werden van 8 naar 50 uur gebracht!
Iedere monteur die zal je beamen dat de hogere toeren de grootste risico's met zich mee brengen!

_________________
www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Toerentallen VT250
BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2013 4:30 pm 

Geregistreerd: ma dec 06, 2010 3:49 pm
Berichten: 165
lex,

ja dat is natuurlijk de verantwoordelijkheid van de organisaties, we hopen allemaal al jaren dat ze gewoon zouden praten met elkaar, ze hoeven niet op elkaars kerstfeesje te komen... maar ik betwijfel dat het gaat gebeuren. ik weet alleen dat het bij swissauto echt wel 12.000 toeren wordt( in de swisscup ) als je 13.000 wil rijden met swiss moet je dat gewoon doen. ik zie er geen problemen in( ook nog nooit een geweest bij mijn kennis, ik durf nu toch al zeggen dat ik die motor best wel ken ) maar doe je mee met de swisscup, gewoon 12.000 , klaar.

wat het nu echt in euro's scheelt kan ik je echt niet vertellen, ik hou mij aan mijn eigen onderhouds schema, niet aan hetgeen van swissauto. ( ben gewoon eigenwijs ventje, haha )


het probleem zit eigelijk ( en dit bedoel ik algemeen, niet bij swissauto ) dat de klanten rijden en rijden en rijden en buiten olie wisselen ( als ze dat al doen ) weinig gebeurt aan dat ding. en dan heb ik het echt over kleine dingen, klepspeling checken, bougie gappen ( dat luchtspleetje ), waterpeil controleren! echt van die banale dingen die je als karter ( toch zeker op wedstrijden ) dient te kennen.

maar ze blijven rijden en rijden en rijden, en op een geven moment zegt dat ding plof, en dat is bij iedere vt motor gewoon duur. je voelt het ook niet aankomen. als je dan vraagt hoeveel uur ze hebben gereden krijg je zo'een verbaasde blik van : wat vraag je nou? ... en om zo te rijden scheelt die laatste 1000 toeren echt wel heel wat. hoeveel nu net? dat zal enkel de tijd uitwijzen .

kart simone eigelijk nog? want ik had haar sinds spa niet meer gezien denk ik?

_________________
http://www.swissauto250.eu for quik dave news


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Toerentallen VT250
BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2013 4:48 pm 

Geregistreerd: vr jul 02, 2010 10:22 am
Berichten: 22
@bas,
depending on the track there may be 2 - 4 seconds where the engine goes more than 12k, maybe 1 second in limiter at an average laptime of 45 seconds. Like dave said, there are more mistakes in maintenance which may cause problems. Old oil, high revs on a cold engine are no problems which were solved by 12k limitation. Lets see when the first manufacturer changed its homologation for 12k, maybe with more stroke/less bore. Unfortunately you have to change the engine then.

New tires… harder and cheaper?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Toerentallen VT250
BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2013 5:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
quik dave schreef:
kart simone eigelijk nog? want ik had haar sinds spa niet meer gezien denk ik?

Klopt, we (lees ik) had de laatste tijd een chronisch gebrek aan motivatie, bovendien ging het budgettechnisch ook helemaal de verkeerde kant uit.
We hebben de kart en motor nog steeds, er is alleen sinds augustus niet meer mee gereden, en zoals het er nu uitziet gaat dat ivm de opleiding van Simone nog wel even duren.
Of we nog gaan wedstrijdrijden is de vraag, we zien nog wel.

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Toerentallen VT250
BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2013 5:52 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm
Berichten: 1624
Woonplaats: cuijk
@vt 250 ik geef t op..jij wil gewoon onzin horen en dat ga ik je niet vertellen...als jij denkt dat je beter af bent met 13000 toeren en dus meer slijtage[of is dat ook weer niet waar?]dan moet je gewoon lekker bij de nab instappen..daar zijn de heren die graag 13000 toeren rijden verder kun je nergens meer terecht.[ook niet bij karting events neem ik aan]
ik ben zeer benieuwd of ze het daar wel van de grond krijgen!

_________________
www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Toerentallen VT250
BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2013 6:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Ik denk dat iedereen, dus ook VT250.de het ermee eens is dat 12.000 toeren minder slijtage betekent dan 13.000. Sommige mensen vragen zich alleen af in hoeverre dat voordeel opweegt tegen het nadeel van het aanpassen van motoren en reglementen (die daarmee ook nogeens meer met elkaar gaan verschillen).
Citaat:
De exacte kosten zijn niet te benoemen

Een vraag die nogal moeilijk te beantwoorden blijkt, wat natuurlijk niet vreemd is.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Toerentallen VT250
BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2013 6:44 pm 

Geregistreerd: vr jul 02, 2010 10:22 am
Berichten: 22
@bas,
sorry, maybe i misunderstood something. Dave, who i think is a honest and fair sportsman wrote:
niet omdat er problemen zijn ( want we lopen nu al zolang 13.000 ) maar omdat die laatste 1000 toeren de "zwaarste" zijn
It says to me, there are no problems with the swissauto running at 13k, but the last 1000 are causing most of the wear.
Thats right. Even if you limit to 12k, its right to. 11-12 causes most wear. All revs over 0 are causing wear.
So they make a change without a specific reason, just in hope drivers save money. Ok, if it would be only at the swiss cup and everyone gets the limit for free-no problem.
But they've testet it for a year, had their experiences and maybe modificatios ready and now the gk4 says all engines have to follow now. A few months before the season starts. Are you really wondering that some people are not very amused about this? Just imagine, they say next week WF and RK1 are now in the same class with WF rev limits because its better for the RK1-engine. I know, its not a really correct comparison, but nearly. This is just splitting the drivers and nothing else.
Besides, every change of rules costs money. Even if you just have to test cdis and tires.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Toerentallen VT250
BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2013 6:49 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
wat vt 250 op het laatst typt heeft inderdaad veel meer effeckt verander het zwarte goud in zwart zilver 8)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Toerentallen VT250
BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2013 6:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm
Berichten: 1624
Woonplaats: cuijk
het aanpassen is echt 5 minuten werk.
dus dat kan nooit duur gaan worden sa biedt het gratis aan.
de 2 al bestaande organisatoren in de 4 takt komen er in mijn ogen beide niet onderuit dit alleen al omdat ze beide ook de sa cub organiseren ook in duitsland belgie en frankrijk word dit de nieuwe standaard.
dat de nab het er niet mee eens is kan zijn maar hoeveel rijders vertegenwoordigen ze?
het is een compleet nieuw op te zetten kampioenschap voor hun,als ik kijk wat er de afgelopen jaren gebeurd is bij de nab vraag ik me af of er genoeg rijders zijn om het levensvatbaar te krijgen.
mij gaat het er om dat er meer mensen in de kartsport kunnen deelnemen,dit doe je naar mijn mening door de kosten te drukken.
De kosten rijzen al jaren de pan uit en naar mijn idee en alles wat daar tegen helpt heeft mijn steun!
we krijgen veel klanten in de winkel die graag wedstrijden zouden willen rijden als we dan voorzichtig uitleggen wat het gaat kosten zien we de gezichten veranderen van vrolijk naar'je houdt me voor de gek'naar...daaaaag ik doe niet mee!
Mensen probeer de drempel laag te krijgen anders sterft deze sport uit of hij word alleen voor de elite!

_________________
www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Toerentallen VT250
BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2013 6:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm
Berichten: 1624
Woonplaats: cuijk
nogmaals vt 250 jij kraamt onzin uit geen enkele motivatie om het niet te doen...echt niks zinnigs
ik zie dat je in de woorden van de nab/stegmoto spreekt en dat het deze heren er alles aan gelegen is om de gk4 en karting event af te branden.
Ik zal je uit de droom helpen ....je wed op het verkeerde paard[lees je wed op ezels]

_________________
www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Toerentallen VT250
BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2013 7:05 pm 

Geregistreerd: vr jul 02, 2010 10:22 am
Berichten: 22
sorry,
to get best laptimes an engine needs more than just a cut at12k. you have to correct power and torque curves to fit the new range. clutch, valve timing, exhaust, inlet..
The next step are new designed engines. So far for saving money

Any other arguments than "onzin" ?

As i say, its war. GK4 against NK (even with help of police :-) ), Stegmoto against GK4 and NK, GK4 against Stegmoto, Swissauto against... and so on
Thats very good for full VT250 races and race fun.
I have no problem with them. I have just my opinion about this kindergarten. If we like the atmosphere at the races we love to come. If not we stay home. That saves most money and nerves.


Laatst bijgewerkt door vt250.de op ma jan 07, 2013 7:23 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David