Auteur |
Bericht |
rudi
|
Geplaatst: za dec 01, 2012 11:30 pm |
|
Geregistreerd: vr jul 20, 2007 10:37 am Berichten: 636 Woonplaats: helmond
|
Hallo heren en dames natuurlijk, Na een tijdje hier op het forum vooral gelezen te hebben hier, laat ik maar weer eens wat van me horen. Helaas ben ik het laatste jaar niet in de gelegenheid geweest me ook maar enigszins met karten bezig te houden behalve in mijn hoofd en hier op het forum dan.... Komend jaar wil ik dat wel weer oppakken, graag zelfs, want mijn hemel wat mis ik het rijden, de adrenaline, het geluid, de geur, de kick. tsja het zal wel een vorm van verslaving zijn denk ik. Ivm met de diverse ontwikkelingen op de diverse circuits vroeg ik me het volgende af. Hoeveel geluid produceren de diverse karts/kartmotoren nou maximaal. Dit onder andere ivm de diverse millieuvergunningen die hiervoor afgegeven worden en de huidige ontwikkelingen op mijn persoonlijk meest favo circuitplekje. Graag zoveel mogelijk info over verschillende motoren voor wat betreft geluid dan, daar ik (en wellicht met mij vele anderen) ook voor de toekomst een keuze willen maken voor wat betreft mijn motoren op mijn karts. ik ben uiteraard op de hoogte van de millieudempers voor de 100cc motoren, en voor de nieuwe dempers voor de schakels die elders hier op het forum al besproken zijn. ik vond echter geen concrete informatie over de maximale decibels helaas. zoekfunktie leverde (mij althans) geen of niet voldoende resultaten. groetjes rudi
_________________ ____________________________________________________________________________
ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was!!
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: zo dec 02, 2012 12:30 am |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Je kan eventueel ook in de technische reglementen van de diverse raceklasses rondneuzen. Vaak wordt daar een maximaal aantal decibels vastgelegd. Enige waar je rekening mee moet houden is dat het een maximum is, de kans bestaat natuurlijk dat die motoren enkele dB's onder het maximum blijven.
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: zo dec 02, 2012 1:20 am |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
http://ro-online.robeheer.nl/svhw/83393 ... vo01_5.pdfBlz 119 is van vorig jaar metingen op cirquit strijen:) Heb je hier wat aan?
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
rudi
|
Geplaatst: zo dec 02, 2012 12:30 pm |
|
Geregistreerd: vr jul 20, 2007 10:37 am Berichten: 636 Woonplaats: helmond
|
ja dit is precies wat ik bedoel, hier staan de waardes in van de diverse motoren in diverse situaties. mijn vraag is hiermee eigenlijk al beantwoord. kei bedankt.
_________________ ____________________________________________________________________________
ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was!!
|
|
Omhoog |
|
|
robert44
|
Geplaatst: zo dec 02, 2012 1:02 pm |
|
Geregistreerd: vr nov 02, 2012 8:38 pm Berichten: 14 Woonplaats: linne
|
waar ga je altijd rijden dan ik ga in genk licht er aan of je een schakel of automaat hebt voor schakel kontroleren ze maar automaat niet zo
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: zo dec 02, 2012 1:28 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Wat de maximale waarden zijn is niet zo belangrijk denk ik je zit toch aan de verplichte demper vast voor de meeste circuits!!
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
rudi
|
Geplaatst: zo dec 02, 2012 6:53 pm |
|
Geregistreerd: vr jul 20, 2007 10:37 am Berichten: 636 Woonplaats: helmond
|
ik doelde meer op waardes die maximaal gemeten mochten worden in nieuwe situaties, maximaal 116 db las ik in de verslagen via royal haskoning. en aangezien ik ook nog mijn oude 100cc blokjes heb liggen die ik ook nog wel eens wil rijden gewoon voor de fun, was ik benieuwd wat er nou dalijk nog gereden mag worden. ook mijn 125cc icc blok en crosblok wil ik nog niet afschrijven. en wie weet koop ik in de toekomst nog wel iets anders. ik ga voor de plezierfactor, rijd geen officiele wedstrijden dus ben niet gebonden wat de knaf voorschrijft. en wie weet kan ik in de toekomst nog wat met de ankv gaan doen..... maar ja dan moet je wel weten wat mag en wat niet mag op een circuit, en eventueel de mogelijkheden danwel onmogelijkheden opzoeken.
_________________ ____________________________________________________________________________
ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was!!
|
|
Omhoog |
|
|
The-Stig
|
Geplaatst: zo dec 02, 2012 7:07 pm |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 7:47 pm Berichten: 611 Woonplaats: Belgie
|
Voor 125 KZ moet je die nieuwe elto demper hebben op de meeste circuits. (slechts 2modellen toegelaten, carbon en alu). Ik denk dat dit ook moet voor cross. Voor 100cc moet je een md hebben.
_________________ http://kartinfo.webs.com/Birel 2008 - Gx390
|
|
Omhoog |
|
|
birelboy
|
Geplaatst: ma dec 03, 2012 11:00 am |
|
Geregistreerd: di okt 26, 2010 6:06 pm Berichten: 336 Woonplaats: Oudenbosch
|
geloof dat de kz volgend jaar 89 db mogen hebben.
_________________ Bas VanOstaRacing #43 '12 birel kz2
|
|
Omhoog |
|
|
TaxMax
|
Geplaatst: ma dec 03, 2012 6:56 pm |
|
Geregistreerd: do okt 12, 2006 4:13 pm Berichten: 321
|
Hoe staat het trouwens met de ANKV??
Weet dat een aantal mensen hier op het forum lid zijn geworden (of geweest) maar is de laatste tijd erg stil.
|
|
Omhoog |
|
|
rudi
|
Geplaatst: ma dec 03, 2012 9:03 pm |
|
Geregistreerd: vr jul 20, 2007 10:37 am Berichten: 636 Woonplaats: helmond
|
ankv is op dit moment een "slapende" vereniging. dus de personen die zich in het verleden aangemeld hebben betalen geen lidmaatschap, en er worden op dit moment geen evenementen georganiseerd. er zijn in het verleden meerdere oproepen gedaan voor hulp bij organiseren van evenementen maar hiervoor kwam dusdanig weing reaktie op dat dit niet levensvatbaar was. ook diverse mensen die gemeld hadden dat ze zouden helpen bleken op het moment dat er geholpen moest worden geen zin/tijd te hebben om te helpen. te weinig animo voor evenementen enz, enz... bestuur voerde niks uit, en was zeer afwachtend. dus daarom was een en ander niet echt levensvatbaar. bovenstaande blijkt bij heel veel verenigingen een groot probleem te zijn, en tsja de beste stuurLUI staan aan wal. zelf heb ik toen besloten om een en ander in de ijskast te leggen en pas weer te ontdooien als er een goed bestuursplan was en voldoende animo om alles in goede banen te leiden. zoals ik in de beginpost al aangaf heb ik zelf het afgelopen jaar al geen tijd gehad om te karten, laat staan dat ik tijd heb gehad om dingen voor anderen te organiseren........
dus in de toekomst word dit wellicht vervolgt, maar nu nog ff niet helaas.
back ontopic: met die nieuwe dempers, heeft iemand daar soms meetwaardes van.
_________________ ____________________________________________________________________________
ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was!!
|
|
Omhoog |
|
|
TaxMax
|
Geplaatst: ma dec 03, 2012 10:05 pm |
|
Geregistreerd: do okt 12, 2006 4:13 pm Berichten: 321
|
Oke, Rudi thx. voor info.
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: zo jan 06, 2013 5:20 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Hoi Rudi, kwam in mijn "E-mail archief" onderstaand artikel van maart 2009 tegen, ik hoop dat je er wat mee kan.
Mijne Heren: allereerst iedereen hartelijk bedankt voor de medewerking aan de geluidtest van vandaag op het circuit van Berghem! Hieronder de uitkomsten van deze test: microfoon: boven de baan- passage- statisch opmerkingen VT250 Vampire 102- 95- 90 pijpjes uit airbox, schot airbox aanwezig, standaard VT250 SA 105- 100- 93 te groot tandwiel, in begrenzer, daardoor meer geluid Wankel Aixro 105- 100- 95 geheel volgens homologatie/standaard KZ2 CRG Maxter 106- 96- 93 met lange uitlaat carbon, zoals standaard bij motor geleverd KZ2 CRG Maxter 105- 94- - met Tsjechische demper Rotax Max Senior 104- 102- - te groot tandwiel, in begrenzer, uitlaat lekt Alle bovenstaande metingen zaten binnen de limiet. De KZ2 reed ook nog met een korte uitlaat en een uitlaat als gebruikt tijdens EK, zaten beiden boven de limiet. Ik hoop dat wij hiermee de geluidproblemen bij het trainen/testen voor bovenstaande klassen hebben opgelost. Het is in het belang van de rijders aan de geluidslimieten te voldoen, wij willen allemaal dat de circuits open blijven! In de toekomst zullen de eisen alleen maar strenger worden.... Met hartelijke groet Randolph Bath / BSK-KNAF
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|