Auteur |
Bericht |
red_bull
|
Geplaatst: vr okt 19, 2012 12:42 pm |
|
|
Op het moment rijd ik met een kart uit 2001 en heb hier nu 1.5 seizoen mee gekart. Veel plezier gehad in het karten en inmiddels is ook mijn vader verkocht. Feit is dat we nu veel geld in een oude kart aan het steken zijn en we het erover gehad hebben om het ding te verkopen en toch wat nieuw(ers) aan te schaffen.
Dit seizoen hebben we vaak de pech gehad om met kapotte onderdelen te komen staan. Deels door gebrek aan ervaring, deels door dikke pech.
We hebben nu ICC met TM k8 gereden. Het schakelen bevalt ons beide goed, maar we hebben twijfel om eventueel een overstap te maken en een stapje terug te doen. Dit met het idee van het hebben van minder kosten & werk in onderhoud en meer zorgeloos rijden.
Opties zijn dan voor ons ICC Cross blok DD2
Iemand die verschillen/ervaringen hier in kan delen? Ik heb het idee dat DD2 vrij duur is qua blok, omdat er vaak een motor kaart bij zit, verzegeling ect. Terwijl we dit niet nodig hebben.
Verder hebben we een MS frame gereden. Me ouders wonen in de buurt van Oss, dus Jan Cramer was altijd lekker dichtbij en onderdelen vaak snel te krijgen. Ik vond dit heel prettig en ook veel kunnen leren bij Jan terwijl hij je helpt.
Al met al dus goed tevreden over MS, maar wat als er straks iets anders op ons pad komt. Zijn de onderdelen dan nog in de buurt te verkrijgen? Welke merken/importeurs/dealers zitten in die hoek van het land? Welke merken zijn aan te raden en wat is af te raden?
Alle info is welkom!
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: vr okt 19, 2012 12:46 pm |
|
|
ICC Is zowieso de duurste motor. Een dd2 heeft eigenlijk evenveel onderhoud als een rotax max dus dat is niet veel. En je hebt de fun van het schakelen. CRG is ook wel een frame waar je veel onderdelen van hebt. Je kan elk crg onderdeel bestellen bij kart vd spoel. En meestal heb je dit de volgende dag
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: vr okt 19, 2012 1:58 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Jan kan wel aan de meeste onderdelen komen hoor dus dat moet geen probleem zijn!!
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
Laatst bijgewerkt door kartje op vr okt 19, 2012 3:13 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Ron88
|
Geplaatst: vr okt 19, 2012 2:02 pm |
|
Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm Berichten: 1303 Woonplaats: Nuland
|
Lekker bij Jan blijven, is een van de meest behulpzame en prettigeste mensen in deze regio (Oss-Den Bosch-Uden) en ik kom er ook zo nu en dan als ik echt iets hard nodig heb wat niet aan mijn CRG of A.M.V. Racing Kart gebonden is: stoeltje etc. Voor mij is het ook maar 5 minuten rijden naar hem.
Nu is CRG qua onderdelen sowieso enigszins afwijkend, want anders kun je nog redelijk vaak met universele dingen/onderdelen werken bij andere merken. Mocht je dus iets in de regio Den Bosch blijven zoeken qua fysieke kartshop en waar je ook nog een chassis etc. kunt kopen dan kan ik enkel zeggen Kombikart of MS Kart/Karting Paradise/Jan Cramer. Of je komt uiteraard bij mij een A.M.V. Racing Kart halen, maar dan is het wederom wat lastiger met onderdelen.
_________________ Koos Kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: vr okt 19, 2012 6:29 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
in st michelgestel zit ook nog at motorsport die is dealer van mari kart en veel verstand van cross en icc blokken
|
|
Omhoog |
|
|
red_bull
|
Geplaatst: vr okt 19, 2012 8:39 pm |
|
|
Citaat: Jan kan wel aan de meeste onderdelen komen hoor dus dat moet geen probleem zijn!!
Inderdaad! Heb ik ook nooit last van, maar stel aan het begin van het nieuwe seizoen gaan we op marktplaats kijken en er komt een CRG voor een mooie prijs op ons pad wil ik deze niet direct aan de kant zetten omdat ik MS wil blijven rijden. Ik heb overigens met geen ander merk ervaring Citaat: in st michelgestel zit ook nog at motorsport die is dealer van mari kart en veel verstand van cross en icc blokken Zijn hier bijna alle onderdelen op voorraad etc? Daar ben ik benieuwd naar!
|
|
Omhoog |
|
|
red_bull
|
Geplaatst: vr okt 19, 2012 8:46 pm |
|
|
Mensen die birel/CRG/Tony kart rijden waar halen jullie je onderdelen? Van deze merken is alles makkelijk te krijgen of niet?
Iemand die de "stap" tussen DD2 en ICC kan beschrijven? DD2 is nog twee versnellingen op de automaat bak toch?
|
|
Omhoog |
|
|
Joost
|
Geplaatst: vr okt 19, 2012 8:50 pm |
|
Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm Berichten: 1071 Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
|
Ik rijd crg en kan alles bestellen bij kartsevice vd spoel of crg holland.
_________________ Crg badboy 2009 - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: vr okt 19, 2012 9:09 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
crg onderdelen kun je online bestellen bij o.a. Van der Spoel, maar uiteraard ook bij andere shops. Dit geldt eigenlijk voor alle merken.
Nadeel van crg en aanverwante merken is dat veel universele onderdelen niet passen en dat crg onderdelen duur zijn. Maar een crg rijdt wel top...
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
red_bull
|
Geplaatst: vr okt 19, 2012 9:19 pm |
|
|
Ik hoor hier eigenlijk vrijwel niemand over Tony Kart, maar als ik op het circuit kom moet ik zeggen dat ik daar toch ook erg veel karts van zie. Vooral in wedstrijden... Reden hiervoor?
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: vr okt 19, 2012 9:26 pm |
|
|
Tony kart is wel een goed chasis. Maar ook een duur chasis
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
birelboy
|
Geplaatst: vr okt 19, 2012 9:57 pm |
|
Geregistreerd: di okt 26, 2010 6:06 pm Berichten: 336 Woonplaats: Oudenbosch
|
Rij zelf birel, maar moet wel naar jaco toe rijden voor spullen. Kan je niet online bestellen. Maar een praatje is altijd gezellig bij paauwerkartracing. En voor mij 5 minuten rijden, dus daarom rij ik ook birel.
_________________ Bas VanOstaRacing #43 '12 birel kz2
|
|
Omhoog |
|
|
magic
|
Geplaatst: vr okt 19, 2012 10:27 pm |
|
Geregistreerd: do nov 15, 2007 9:04 pm Berichten: 66 Woonplaats: Almelo
|
Tonykart----Torenvliet Amsterdam of Kombikart Schijndel
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: vr okt 19, 2012 11:29 pm |
|
|
Inplaats in het begin van het seizoen gewoon miide in het hartje van de winter kijken. Meestal kan je dan een leuke deal maken
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: vr okt 19, 2012 11:38 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Ik rij CRG met DD-2 motor.
Frame is fantastisch en onderdelen zijn zeker wel goed te koop en zelfs vaak ook 2e hands. Motor tov een ICC schakel is 4 versnellingen minder en de snelheid is iets minder... maar doet zeker niet onder qua plezier.
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|