Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: NAB/NFK Race 6 Emmen
BerichtGeplaatst: za okt 13, 2012 8:02 pm 

Verslag van Thomas:

Voor de tweede keer dit seizoen vertrokken we naar circuit Pottendijk te Emmen, het strijdtoneel voor de finaleraces van het NFK seizoen 2012.
Een tweede plek was nog haalbaar, dus alle remmen moesten los dit weekend.

De zaterdag begon met flink wat regen. Gelukkig werd het rond het begin van de middag weer droger, waardoor we later op de dag alsnog de baan konden verkennen. De baan zou zondag droog zijn, dus trainen in de regen was naar onze mening nutteloos. Met onze snelheid zat het op de zaterdag wel goed, de tijden van de 03 klasse lagen dicht bij elkaar. Het beloofde dus een spannende zondag te worden. Wellicht een herhaling van het tweede NK wat ook op Emmen plaatsvond, waar we met de hele klasse als een trein over het circuit reden.

De zondag was droog, maar erg koud. De vrije training moest ik na een aantal ronden alweer afsluiten, omdat het motorblok niet goed genoeg op temperatuur kwam. Gezien het feit dat we op zaterdag qua tijd wel goed zaten moest het ook tijdens de kwalificatie goedkomen, helaas pakte het iets anders uit.
Ik wist een mooi gat te creeƫren zodat ik vrije rondes zou hebben tijdens de kwalificatie. De banden kwamen echter niet op de juiste druk, waardoor we maarliefst 7 tienden langzamer waren dan de pole-tijd. Na een kort overleg hebben we dan ook een aanpassing gedaan wat betreft de bandendruk, de punten worden immers pas in de races verdeelt.

Race 1 begon met een redelijke start. Tinus Kremer zat in bocht 1 in een sandwich tussen Mitchel Verburg en ikzelf. We raakten elkaar even maar konden beiden onze weg vervolgen.
Kort hierna heb ik nog een kort gevecht gehad met Alex van Rijmenam, de huidige Nederlands Kampioen, maar hierbij heb ik schijnbaar een aardige oplazer gehad nadat ik een curbstone geraakt had. De linker zijbak kwam los te zitten waardoor we de aansluiting verloren. Matthew Jackson was achter mij belandt na een spin in bocht 1, maar die moest ik al gauw weer laten gaan. Ik kon weinig weerstand bieden met de losse zijbak en koos eieren voor mijn geld.
Race 2 moest dan toch nog even een korte comeback worden. Helaas was dit niet het geval. Na de start kwam ik langzaam bocht 1 uit na een inhaalpoging op Alex van Rijmenam, maar hierbij schoot een KF3 rijder mij voorbij. Hier zat ik het grootste gedeelte van de race achter, waardoor we opnieuw de aansluiting verloren. Gezien het gewicht van de KF3 rijder had ik weinig mogelijkheden om hem te passeren. Toen ik er eenmaal langs was dichtte ik langzaam het gat naar Mitchel en Alex, maar het was al te laat. De race werd afgevlagd, helaas opnieuw met een 5e plek.
Al met al hadden we natuurlijk op een mooiere afsluiting van het seizoen gehoopt, zeker na 2 dagoverwinningen op rij tijdens de laatste 2 wedstrijden. Ook het kampioenschap sluiten we hiermee als 5e af. Gezien alle pech die we dit seizoen gehad hebben geen verrassing, en daarbij dan ook een mooie prestatie om toch 2 dagoverwinningen te pakken dit seizoen.

Bij deze feliciteren wij Mitchel Verburg met het behalen van het kampioenschap, en ook Tinus Kremer met een welverdiende tweede plek.

[color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...

Offline Profiel  

Berichttitel: Re: NAB/NFK Race 6 Emmen
BerichtGeplaatst: ma okt 15, 2012 5:11 pm 

op naar volgend jaar. :twisted:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 15, 2012 5:18 pm 

De 03 klasse zal volgend jaar niet veel zijn. Jij, Mitchel en Alex gaan schakelen. Matthew een jaartje vrijrijden en Thomas in de Max 5 klasse.

[color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 15, 2012 7:51 pm 

dan blijft er niet veel van over!

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ]