Auteur |
Bericht |
bjornschuddings
|
Geplaatst: do sep 13, 2012 8:29 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm Berichten: 1754
|
Citaat: carbon demper Maar ik ga toch voor de alu denk ik. En ik denk toch dat redelijk wat anderen dit zullen doen
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: do sep 13, 2012 8:32 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Voorlopig koop ik niks, ga dit jaar nog op strijen rijden en de vraag voor mij blijft of ik volgend jaar nog wel met de schakel rij. Misschien alleen nog wel indoor in Zeeland en outdoor Antwerpen met de GX390. Net zo leuk, stuk goedkoper en minder gezanik.
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
Harald65
|
Geplaatst: do sep 13, 2012 8:47 pm |
|
Geregistreerd: ma aug 24, 2009 6:48 pm Berichten: 54 Woonplaats: Maasland
|
EU Approved Zo zeg, die trekken een grote broek aan! Eens kijken wat Neelie Kroes van deze kartelvorming vind... Maar ff serieus: Ik heb eens zitten googlen en volgens mij kan/mag je niet zomaar een sticker EU approved ergens opplakken! Dan zal je toch echt aantoonbaar aan EU richtlijnen moeten voldoen. En we hebben het hier over CIK-FIA richtlijnen. En dat is heel wat anders...
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: do sep 13, 2012 9:19 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Valt wel onder de FiA....
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: do sep 13, 2012 9:54 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
hmmm der word wel flink gezeurd over die dempertjes
|
|
Omhoog |
|
|
willie
|
Geplaatst: do sep 13, 2012 10:07 pm |
|
Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:58 pm Berichten: 471 Woonplaats: Emmercompascuum DR
|
EU mag wel Er mag geen CE logo opgeplakt worden tenzij Elto dit zelf doet en dus ook aangemeld heeft en dus aan een norm voldoet. Citaat: hmmm der word wel flink gezeurd over die dempertjes ja raar he als je gewoon verneukt wordt door zo`n stelletje oplichters
_________________ MS Blue Falcon EVO 2015 met Modena KK1 `R`
|
|
Omhoog |
|
|
gvdbrink
|
Geplaatst: vr sep 14, 2012 6:30 am |
|
Geregistreerd: ma mei 23, 2011 11:00 am Berichten: 311 Woonplaats: Lunteren
|
Citaat: Als je die demper op een crossblok zet, zit de sticker aan de verkeerde kant Dacht ik ook al maar is aan gedacht, hebben ze de sticker netjes aan de andere kant gedaan
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: vr sep 14, 2012 1:32 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Het antwoord op mijn vraag aan karting Strijen:
----
Beste Tim,
Op de eerste plaats is het niet zo dat de baaneigenaren met de CIK/FIA een overeenkomst hebben wat betreft het gebruik van nadempers! De banen Berghem en Genk hebben problemen met hun milieu vergunning en moeten concreet actie ondernemen het geluid te beperken. Omdat Eindhoven de zelfde eigenaar heeft als Berghem en zowel Kerpen, Ostricourt als wij in Strijen op termijn aanscherping verwachten van de geluidsnorm hebben we één lijn getrokken en stimuleren we het gebruik van de nieuwe (betere) nadempers. Ook de KNAF ondersteund het gebruik van de verbeterde nadempers en we hopen / rekenen er op dat de CIK op korte termijn nadempers gaat homologeren zoals dat ook gedaan wordt bij de luchtinlaten en andere onderdelen aan een kart.
We weten dat de Elto 108 en 118 een sterke geluidsreductie realiseert. Dat is getest op Berghem, Genk en Kerpen. Ook wij op Strijen hebben een relevant verschil vast gesteld. Hoe Berghem en Landsaard omgaan met de regels op hun baan is aan hun en kunnen wij niet beïnvloeden al vereniging SHW. Ook de KNAF kan daar geen invloed op uitgeoefend worden, de baan kan altijd zelf aanvullende eisen stellen bij het gebruik van zijn baan. Ze zijn er op gewezen dat ze commercieel niet handig handelen in deze, maar meer dan dat kunnen we niet doen. Als verenigingsbaan te Strijen hebben wij aan onze leden en bezoekers gevraag om de meest geluiddempende nademper te gebruiken. Daar hoeft voor ons geen stikker op te staan.
Tijdens onze algemene ledenvergadering 14 november zullen wij als bestuur een voorstel neerleggen aan onze leden wat we gaan eisen per 1 januari 2013. Je mag verwachten dat we de richtlijnen van de CIK zullen gaan volgen als deze nadempers gehomologeerd gaan worden. In dat geval zullen we slechts voorschrijven dat het gebruik van gehomologeerde nadempers verplicht is voor de KZ klassen. Hierbij neem ik aan dat de Elto dempers gehomologeerd zullen worden. Een stikker van Kombikart is voor ons niet van belang, homologatie van de CIK wel. Maar wij zijn ook realisten en zullen de nu gekochte nadempers (zonder CIK stempel) ook toelaten als deze maar niet aangepast is (we hebben referentie metingen gedaan).
Hopende hiermee het voor je duidelijk is, Met vriendelijke groet, Ferdinand van Kampen
--------------------------------------
Ik zou zeggen, allemaal met de schakels naar Strijen totdat de euro sticker onzin bij de overige banen verdwenen is!
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
birelboy
|
Geplaatst: vr sep 14, 2012 4:14 pm |
|
Geregistreerd: di okt 26, 2010 6:06 pm Berichten: 336 Woonplaats: Oudenbosch
|
kijk dat is een mooi antwoord. Lullen kan die ferdinant wel.
Toch zou ik er eentje met sticker kopen voor als je toch eens een keertje op berghem of veldhoven wilt rijden. En misschien ook handiger als je ooit je kart wilt verkopen dat er de sticker op de demper zit.
_________________ Bas VanOstaRacing #43 '12 birel kz2
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: vr sep 14, 2012 4:18 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
|
Omhoog |
|
|
birelboy
|
Geplaatst: vr sep 14, 2012 6:17 pm |
|
Geregistreerd: di okt 26, 2010 6:06 pm Berichten: 336 Woonplaats: Oudenbosch
|
maar jij rijd cross toch?
heb nergens cross voorbij zien komen. alleen kz1 en kz2
_________________ Bas VanOstaRacing #43 '12 birel kz2
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: vr sep 14, 2012 6:36 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Ja idd, volgens mij maken meerdere die fout. Cross is geen icc of kz1-2. Hoe graag je dat ook zou willen.
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: vr sep 14, 2012 6:44 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Cross valt er ook onder, had ik al nagevraagd. Citaat: Ja idd, volgens mij maken meerdere die fout. Cross is geen icc of kz1-2. Hoe graag je dat ook zou willen. Waarom zou ik dat willen? met een cross rijden is een stuk goedkoper.
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
Laatst bijgewerkt door Backlash op za sep 15, 2012 1:55 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: vr sep 14, 2012 8:51 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Ik heb me laten vertellen dat de CIK die regel zelf heeft afgeschaft tijdens de World Cup in Sarno, twee weken terug. Van een blooper gesproken
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
red_bull
|
Geplaatst: ma sep 17, 2012 7:48 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 10, 2010 11:11 pm Berichten: 275
|
Hallo heren,
Zou iemand die het geheel bij heeft gehouden mij het lezen van 16 pagina's kunnen besparen?
Wanneer gaan de regels in voor Eindhoven en Berghem? Ik heb gezien dat Strijen 1 januari begint. Hebben Eindhoven en Berghem hetzelfde termijn?
|
|
Omhoog |
|
|