Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo sep 05, 2012 10:07 pm 

Ik wil op een Kombikart Challenge chassis een extra stoelsteun monteren (aan de motorzijde).

Voor zover ik weet moet de steun zo ver mogelijk naar de buitenkant gemonteerd zijn maar ik vraag me af of het iets uitmaakt dat ie voor of achter de achteras aan het chassis komt te zitten?

Ter verduidelijking hier een foto die in een ander topic gebruikt is maar volgens mij verduidelijkt wat ik bedoel.

viewtopic.php?f=3&t=5887&start=30

suggesties zijn welkom.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 06, 2012 7:29 am 

Op een kombi maakt het niet zoveel uit, als je van die mooie deelbare lagerschalen hebt zet je hem meestal vast aan een lip aan de achterzijde, anders gewoon aan een van de bouten waarmee de lagerschaal aan het frame vastzit.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 06, 2012 9:20 am 

Lex,

Thx. voor reactie!

De 2 rechter lagerschalen zitten aan de binnenkant gemonteerd van een soort vierkante bak. In die bak zitten de gaten om het geheel in droog of regenstand te zetten. Aangezien we "nooit" in de regen rijden en de schalen in de middenstand staan heb ik in principe de 4 bovenste lippen/ogen over om de stoelsteun aan te monteren.

Vraag is of het verschil uitmaakt of ik van de buitenste 2 lippen degene pak die voor de achteras of achter de achteras uitkomt.... (anders maak ik het mezelf zo makkelijk mogelijk en kies ik de voorste van de 2 ivm het creatief moeten buigen van de steun)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 06, 2012 12:44 pm 

Welke maakt niet uit, het is en blijft een starre verbinding met jouw frame.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 06, 2012 1:19 pm 

Maar het schijnt toch wel degelijk verschil uit te maken of je je stoelsteun ter hoogte van de buitenste of het binnenste lagerschaal vastmaakt.....?!?

De geleerden adviseren allemaal de buitenste van de 2 te nemen. Correct me if i'm wrong.

Vandaar dat ik dacht mss maakt voor of achter de achteras ook nog wel wat uit.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 06, 2012 2:04 pm 

Klopt maakt idd wel degelijk uit, gewoon op de buitenste zetten. Het middelste achteraslager, wil je ook nog wel eens losmaken, als je er dan een stoelsteun op monteert werkt dit ook niet meer. Moet je die ook nog eerst gaan loshalen.

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!

Rondje Strijen
Rondje Genk

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 06, 2012 6:33 pm 

Vastmaken aan de buitenste zijde en achter de achteras is wel het lastigste want dan is de afstand naar de stoel het grootste en de vrije ruimte onder de uitlaat door het kleinste (en dan ben ik nog niet met het blok gaan schuiven ivm andere tandwielen en/of kortere kettingen.....).

Tis dat ik nog een hele hoop stoelsteunen heb en er dus nog wel eentje kan/mag vernachelen maar lang leve de flexibele stoelsteun (denk ik).

@ Martijn - De steun kan in dit geval rechtstreeks aan het chassis en hoeft niet aan (een van) de lagerschalen. Dus het event. loszetten van het lager heeft geen gevolgen voor de montage van de stoelsteun. Niettemin bedankt voor het meedenken!

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ]