Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di sep 04, 2012 3:28 pm 

Ben je 15 jaar of ouder en je wilt graag dit weekend (NK 6 Emmen) een wedstrijd karten op een RK1 Big Bore in het Pro Karting Holland team meld je dan via Facebook of info@prokartingholland.nl. Zeer speciale prijs!!Arrive & drive concept!

Tevens te huur:
Een kant en klare prokart klaar staan. Goede kart waar dit jaar Le Mans mee gereden is. 10e plaats in kwalificatie! Nu (voor weinig!!) te huur voor Emmen.

Wie durft!

Meld je snel!!

Met vriendelijke groeten,
Karting Events
Ageeth ten Brink

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 04, 2012 8:56 pm 

Hoi Ageeth,
Misschien verstandig om een bedrag te noemen, voordat je het weet heb je van die dromers aan het hek staan met € 25,- op zak en een oude brommerhelm.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 05, 2012 7:38 am 

mag een motorhelm ook? :twisted:

http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 05, 2012 9:13 am 

RK1 Big Bore is verhuurd. De prokart kan nog ingevuld worden.

@Lex, die dromers sturen we dan door naar Veldhoven :D

@IncineratorX2, Helaas geen motorhelm toegestaan. Karting Events organiseert wedstrijden onder auspicien van de KNAF en dat betekent dat veiligheid hoog in het vaandel staat!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 05, 2012 9:16 am 

@Kartin E
Klopt helemaal, die hebben ze dit jaar (eindelijk)de deur gewezen.. Het was meer een aanvulling op Lex zijn opmerking/kam en scheren ;)

http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 05, 2012 2:04 pm 

Het is even off topic maar goed

Vind ik niet helemaal te recht dat je niet met motorhelm mag rijden

Ik rijd zelf met een motorhelm die goed gekeurd is om te motor racen ook met dubbel D sluiting en lijkt me daarmee minstens net zo goed misschien wel beter dan een kart helm gezien de snelheid die je op een motor kan halen.

Maar goed dat is verder voor mij niet van belang :wink: want ik rijd alleen recreatief

Turquoise Golf III GTI 16v ´95
R.I.P. Golf III GTI Edition ´94

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 05, 2012 2:21 pm 

Daar ben ik het ook wel mee eens rij zelf ook met motorhelm en ik geloof niet dat hij minder veilig is dan een karthelm!!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 05, 2012 4:40 pm 

Sterker nog, een echte motor helm worden sterkere eisen gesteld. Dus het zoveelste geldklop regeltje dit keer door de KNAF.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 05, 2012 8:26 pm 

Citaat:
Sterker nog, een echte motor helm worden sterkere eisen gesteld.

Dat leek mij ook, maar ik wist het niet zeker.

Er zit natuurlijk wel een hoop kwaliteits en prijs verschil in motorhelmen

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 05, 2012 9:22 pm 

Heren heren, Alonso rijdt ook niet met een motorhelm...... [-X
Er zijn wel degelijk verschillen en redenen waarom een kart / autosporthelm beter is.
Deze discussie is al meerdere malen gevoerd, en onderbouwd met argumenten en feiten, dus ik zou zeggen ............. Lang leve de zoekfunctie :mrgreen:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 05, 2012 10:59 pm 

Je vergelijkt appels met peren naar mijn mening, karten en autosport zijn 2 compleet verschillende verhalen wat betreft veiligheid en ongelukken.

Een autosport helm is zoiezo al heel anders dan een specifieke kart helm.
En daarbij ga je mij niet vertellen dat een helm geschikt voor motorsport slechter is dan 1 voor autosport laat staan kartsport, als je met 260 op je plaat gaat met een motor fiets achter je aan moet die helm echt wel meer kunnen hebben dan met 100 in een kart. Dat een autosporthelm anders is dan een motor helm begrijp ik en dan voornamelijk brand bestandig heid. Maar dat een goede motor(sport) helm ongeschikt is voor karten vind ik de groots mogelijke onzin!

Het interreseerd me verder geen bal want ik heb er geen last van maar raar is het naar mijn mening wel. :wink:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 06, 2012 7:44 am 

Ik zeg niet dat een motorhelm slecht is, ik zeg alleen dat er verschillen zitten tussen motorhelmen en kart-/autosporthelmen.
Verschillen die te maken hebben met de specifieke toepassingen.
O.a. Ander (groter) kinstuk bij de kart helm, afwijkende dikte vizier, andere plaats en ander formaat vizier opening, enz, enz, enz.
Ivm aansprakelijkheid kan ik mij voorstellen dat een organisator ervoor kiest om alleen een bepaalde soort helmen toe te staan, dat is zijn goed recht, en in kombinatie met een leattbrace verstandig, veiligheid staat voorop, je hebt tenslotte maar één hoofd, en daar moet je het voorlopig toch nog even mee doen.
Simone en ik hebben meer dan 10 jaar wedstrijden gereden, en ook een aantal serieuze klappers meegemaakt, ik ben ervan overtuigd dat door de goede bescherming, waar ik nooit op heb bezuinigd mijn dochter elke keer zonder noemenswaardig letsel uit de skelter is gestapt / gevallen / gevlogen.
Waar iemand mee in je skelter stapt, zal mij worst wezen, al zet je een emmer op, mijn keuze is het niet, maar ga niet zeggen dat de vergelijking niet opgaat, want verschillen zijn er wel degelijk.
Zullen we weer terug on topic gaan ?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 06, 2012 9:23 am 

Tuurlijk zijn er specifieke verschillen in kart, auto en motor sport helmen, dat weet ik ook. Maar waar het bij de veiligheid van een helm om gaat is het absorberen van de impact. Daarbij is motor helm minstens net zo goed en misschien wel beter dan een autosport of kart helm gezien de vele male hogere snelheid waarmee je op het asfalt klettert.

Dat een kart/autosport helm beter werkt i.c.m. leattbrace had ik nog niet over na gedacht, maar dat is naar ook het enige verschil met een waarom een motorhelm niet geschikt zou zijn.

En wat ik al zei ik heb verder 0,0 belang bij deze discussie dus ik hou er nu over op :wink:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 06, 2012 11:28 am 

Sterker nog, een echte motor helm worden sterkere eisen gesteld. Dus het zoveelste geldklop regeltje dit keer door de KNAF.

@Backlash, is geen geldklop regel van de KNAF. Dit is opgelegd door de FIA (Wereldbond) en daar moeten de ASN (nationale Autobond) zich aan houden. Dit even ter verduidelijking.

@Lex, goed verwoord, had het zelf niet beter kunnen doen :)

Wellicht ook even handig te melden, want daar ging dit topic over. Zowel de RK1 Big Bore als de Prokart zijn verhuurd en worden ingezet tijdens de 6e NK 4-takt Sprint in Emmen!!

Fijn weekend allemaal!
gr Ageeth

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]