Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo sep 02, 2012 12:54 pm 

Geregistreerd: zo sep 02, 2012 12:35 pm
Berichten: 3
ik heb een probleem met nieuwe motor honda GX 390. deze is op een bestaand kart frame gezet.
tot nu toe is aangepast:
-as afgedraaid voor de koppeling (blok is hierbij uit elkaar geweest)
-toerenbegrenzer uit blok gehaald
-nieuwe benzine slangen
de motor slaat eigenlijk direct aan bij starten en loopt ook rustig stationair, benzine stroomt goed, bij geleidelijk gas geven loopt de motor ook nog goed, maar als we het gas dan verder open trekken, dan begint de motor te stoten. het lijkt wel of deze nog ergens door wordt tegengehouden.
het is een nieuw type honda gx, met zwart vliegwielkap, ovale luchtfilterhuis. alles nu verder nog standaard gelaten. alleen zijn op aanraden van een kartkenner de klepveren versterkt omdat het stoten van de motor bij hogere toeren veroorzaakt wordt doordat de kleppen wat zouden gaan zweven. dit heeft alleen niet het probleem verholpen.

ik weet even niet waar nu verder te zoeken. zit de uitlaat soms verstopt ? of is er in het blok iets niet goed (krukas etc) maar dan zou de motor toch ook niet goed moeten lopen bij lagere toeren en stationair denk ik


wie kan me helpen ? alvast bedankt

Gerben


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 02, 2012 8:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Om details te weten, wat is het maximale toerental wat je nu kunt behalen? ~5400rpm ? dan zit je toch netjes op snelheid.
Is het smoren met lucht of is het te veel benzine.
Wat voor benzine pomp gebruik je? Heb je daarbij een retourleiding, heeft deze retour leiding ook een restrictor? (meestal plaatst men een uitgeboorde spoeier in het t-(of y) stuk.)

Rookt de motor veel bij deze toeren? -> Slaat je chokeklep niet uit zichzelf dicht, door de luchtstroom snelheid/rammelen v.h. blok.
Hoever staat je stelschroef open (dicht) is deze volgens "standaard" opengezet?

Noem even wat je gecontroleerd hebt en wat je "instellingen" zijn daarin.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 8:41 am 

Geregistreerd: zo sep 02, 2012 12:35 pm
Berichten: 3
bedankt voor de reaktie.

max. toerental is niet bekend, maar we hebben de gashendel pas half open. we zijn er ook nog niet uit of het smoren is met lucht of met benzine, hoe kunnen we dit evt. testen ?
benzine pomp = Mikuni benzinepomp 14 liter/uur, retourleiding is met Y - stuk.
de motor rookt wel iets, maar niet overmatig meer.
hoe kan ik kijken of de chokeklep dicht slaat en bedoel je de kunststof zwarte stelschroef voor de chokeklep ?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 9:41 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Mijn GXje heeft moeite met opkomen als je in eens volgas geeft vanuit een zeer laag stationair toerental. <1000rpm ik moet altijd even de gashendel twee keer bewegen.
Moment dat de machine iets boven het stationair zit heb ik geen problemen meer met opkomen van.

Je choke, dat is een zwarte "palletje" bovenop aan de luchtbakzijde, wat je met het witte hendeltje bedient. Deze wil nog wel eens speling en vrijheid krijgen met alle problemen van dien.
Je stelschroef is de messing schroef aan de cilinder kant van je carb. deze dien je af te stellen.
    Je begint helemaal dicht, dan zoek je je stationair op (~1k rpm)
    Draai je je stel schroef open, dan zal de motor in toeren klimmen, stel je je stationair weer af.
    Draai je je stel schroef weer stukje verder, motor stationair weer terug stellen.
    Dit doe je totdat je het moment hebt, dat als je je stelschroef opendraait je motor in toeren zakt.
    Dat is de (grove) juiste afstelling.

Er zit een zwarte stelschroef voor je stationair afstelling.
Onder deze schroef zit een zwart kapje, aan dit kapje vast! zit je eindsproeier. (deze reguleer je dus met de afstelschroef).
Er is geen afstelschroef voor je choke! Deze is beperkt door een vast restrictor in je carburateur, welk wordt gevoed door een sproeier (weet even uit mijn hoofd niet meer of het via je sproeierbuis loopt).

Heeft je retour leiding een restrictor? Anders trekt je motor je carburateur leeg en stroomt er te weinig benzine naar je motor.
Zoals eerder aangegeven, gebruikt men een opgeboorde sproeier in het t-stuk.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 12:08 pm 

Geregistreerd: zo sep 02, 2012 12:35 pm
Berichten: 3
bedankt, ik ga vanavond eens proberen
kan het ook nog de sproeier zijn ? deze is standaard 108 geleverd er is ook getest met 84 maar daarmee liep de motor nog slechter.

heb ook nog een tipje gehad dat timer van de ontsteking wellicht niet goed staat. zou dit ook nog kunnen ?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 1:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
ipc kun je niets aan je timing doen, tenzij je daar een speciale spie voor hebt gekocht (dan staat ie wat vroeger). of een andere ontsteking systeem (als in ring).
Sproeier moet je zeker origineel houden, 84 is volgens mij wel redelijk krap.. je zou iig boven de 100 moeten blijven.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 4:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm
Berichten: 215
Woonplaats: Haarlem
Ik weet bijna zeker dat dit in je retour zit zoals al eerder aan gegeven, dit kan je doen met een oude sproeier in het T/Y stuk zoals ook al eerder aan gegeven of met een brandstof kraantje.

Doe dit eerst weet bijna zeker dat het dan weg is zo niet kan je verder gaan zoeken.

Om te testen of het helpt zou je je retour ook even compleet af kunnen knijpen, alleen om te testen

_________________
´02 Tonykart, G390F


Turquoise Golf III GTI 16v ´95
R.I.P. Golf III GTI Edition ´94


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 06, 2012 9:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm
Berichten: 215
Woonplaats: Haarlem
Probleem oplost?? :wink:

_________________
´02 Tonykart, G390F


Turquoise Golf III GTI 16v ´95
R.I.P. Golf III GTI Edition ´94


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 07, 2012 11:16 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
ben benieuwd!

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 13, 2013 8:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Jammer dat er geen reactie meer is gekomen. Maatje van me zit nu met hetzelfde probleem.
We gaan van de week eerst de bobine van een GX270 overzetten op de stotende GX390 om te kijken of
dit het probleem veroorzaakt.

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 14, 2013 1:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
@Tim, heb je de carb goed afgesteld volgens protocol... dwz. schroeven op stationair en optimale rpm zoeken.

Terugloop sproeier moet de oplossing zijn! Mits je Carb goed staat, je benzine pomp genoeg benzine kan aanleveren. Je vlotter zijn werk correct uitvoert.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 14, 2013 7:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Hi

De bobine was het dus niet, de carb gaat deze week uit elkaar, het moet hem daar wel in zitten. lk hoorde dat een splinter nieuwe Bougie na even draaien meteen vet was.

Retour enzo had hij allemaal al nagekeken. het lijkt alsof de motor te weinig lucht krijgt. we laten de uitkomst uiteraard weten, dan heeft de volgende er misschien ook wat aan.

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 14, 2013 7:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Hi

De bobine was het dus niet, de carb gaat deze week uit elkaar, het moet hem daar wel in zitten. lk hoorde dat een splinter nieuwe Bougie na even draaien meteen vet was.

Retour enzo had hij allemaal al nagekeken. het lijkt alsof de motor te weinig lucht krijgt. we laten de uitkomst uiteraard weten, dan heeft de volgende er misschien ook wat aan.

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 14, 2013 10:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Even luchtfilter eraf, misschien dat die uber smerig is?
Maar vet slaan duid idd wel op geen lucht...

Wat ook kan is je choke klep die te los geraakt is, dan wil die nog wel eens dichtklappen onder het draaien/rijden.
Even een parker tussen het lipje en de luchtbox doet hem stroever maken..

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jan 15, 2013 8:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
We zijn al weer een stukje verder... Met het luchtfilter er af loopt hij al een stuk beter.
Dus duidt er toch iets op de carburateur. De luchtschroef is afgebroken (was zo bij de 2ehands aankoop) en we proberen deze er nog uit te krijgen. Wellicht staat deze helemaal dicht gedraaid en is deze daardoor afgebroken?

De motor heeft ook last van terugslaan in de carburateur (harde knallen).

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David