Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 112 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do maart 24, 2011 10:09 pm 

=D) =D) =D) :mrgreen: :mrgreen: Jongens , jongens... LUISTERT!!!

De ergste hobbyrijder moet nog komen , en dat ben IK!!!
Ik ga binnenkort de Lansard onveilig maken met mijn CREATIE!!!
Neem even de moeite om op het algemeen forum te kijken onder "project schakelkart", en zie mijn creatie!!!, Brandt deze kart op je netvlies, en maak je uit de voeten als ik op de baan verschijn!!!

Nee hoor mannen dit is een geintje, iedereen is onderaan de ladder begonnen, en ik sta op dit moment op de 2e trede......:-)
Geef iedereen de kans om lol te maken, dan wordt het beslist gezellig!!

Aan iedereen : een behouden vaart toegewenst!!!

MS met TM cross

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 24, 2011 10:44 pm 

een mini kwartiertje is inderdaad wel een goede oplossing. vanwege het grote snelheidsverschil en de plotselinge stuiptrekkingen die kinderen nog wel eens hebben, waar de ouderen weer niet zo snel meer op kunnen reageren als vroegahh.

een half uur wedstrijd en dan half uur hobby zie ik juist niet zitten. moet je constant op elkaar wachten. ben je eindelijk aan de beurt en breekt je ketting na 5 minuten om maar wat te noemen. kan je weer een halfuur wachten. plus dat dan juist iedereen tegelijk de baan op gaat wat dan ook weer voor heethoofdacties kan zorgen. dan heb je juist niet meer dat fijne gevoel van ff een stint rijden op me dooie gemak. maar alles strak gepland overhaast sleutelen om de heat maar te halen en het moeten rijden in die heat en anders een uur wachten.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 20, 2012 5:59 pm 

Even een oud topic tevoorschijn toveren,

Ik en mijn broertje zijn nog maar beginners en wij hebben een prokart. Nou zijn wij een paar keer op driebergen geweest en dit bevalt wel, maar het lijkt me ook wel leuk om tzt een keer op een grotere baan te rijden. Ben alleen bang dat de snelheidsverschillen daar wel erg groot zullen zijn. Hoe denken de wedstrijdrijders daar over een hobbyrijder met een prokart?
Het verschil met een rk1 is goed te overzien, maar heb nog nooit naast schakelkarts gereden. En is het doordeweeks ook echt rustiger op de baan?

Steek verder wel netjes me hand uit bij verlaten van de baan en dergelijken. Voor de beginners is het idd wel handig om te weten dat jij gewoon de lijn moet blijven volgen en dat de snelle jongens daar dan omheen rijden en dat je geen rare capriolen uit moet halen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 20, 2012 6:25 pm 

Minis zijn vaak niet bij te houden in de bochten, maar op vermogen rij je ze wel weg. Daarom bij het inhalen gewoon even wachten op het rechte stuk en niet in de bocht ernaast proppen; dan blijft iedereen blij!

Wat betreft een prokart op een grotere baan: geen probleem hoor, gewoon je lijnen rijden en er is niets aan de hand. Wel zul je weinig competitie hebben, en is het misschien wat saaier op de rechte stukken (die lijken erg lang t.o.v. bijv. Driebergen). Maar de lol zal er toch wel zijn hoor en wellicht zet het je aan tot de aanschaf van een snellere kart in de toekomst (je moet wat hebben om naar toe te leven... :mrgreen: ).

Veel plezier op de baan in ieder geval.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 20, 2012 7:13 pm 

Vorige keer op de landsard waren er twee minis met een honda. En veel mensen met een rotax max hadden moeite om ze weg te rijden.

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C

Afbeelding
Facebook.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 20, 2012 7:26 pm 

Citaat:
En veel mensen met een rotax max hadden moeite om ze weg te rijden.

Dat wil niets zeggen. Als je 3 heethoofden ertussen hebt zitten, kan dat helemaal anders lopen.

Je moet gewoon rijden, zij die sneller zijn zullen je wel voorbij gaan. Vorige vrijdag waren er ook enkele viertakts op Genk, geen enkel probleem ;)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 20, 2012 7:32 pm 

Je hebt altijd baas boven baas... de funfactor telt voor mij toch wel het meest... :mrgreen:

MS met TM cross

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 20, 2012 7:36 pm 

Wij hebben dit ook gehad toen we met 3 prokarts reden.
De banen waar wij reden waren Landsard en Berghem.
In Landsard altijd heel leuk kunnen rijden en een paar keer ook wat competitie van een andere prokart dat wel heel leuk was.
Maar ik Berghem toen het best druk was waren ze niet blij met ons zeker niet Jan cramer dacht ik met al zijn schakelkarts die soms nog eens onterecht een douw gaven.
Iedereen betaalt gewoon evenveel baanhuur dus ze moeten niet zeuren om een langzamere rijder vind ik. Mini tijd vind ik ook een goed voorbeeld van genk en Berghem

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 20, 2012 7:40 pm 

Ik vind de sfeer in eindhoven vele malen beter dan in berghem. Daarom ga ik ook bijna nooit naar Berghem. Dit alleen al om een hoop ellende te voorkomen.
Aangezien dat ik ook nogal een hete flikker ben, en dus zo ruzie heb als ze me op mijn bumper liggen te drukken..
Laat de mensen in hun waarde, en blijf zeker van andermans spullen af.
Zoals ik al zei: de funfactor telt voor mij het meest..

MS met TM cross

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 20, 2012 8:23 pm 

Ik ken dat, ben ook nogal een heet hoofd als ze me zitten op te jagen.
Als ze me dan nog een tikje geven.... dan sta ik ze op te wachten in de pit straat.

Wil je er voorbij, dan moet je er maar omheen!

Ik rij ook voor mijn lol, komt allemaal uit mijn eigen zak. Dus als ze het idee hebben dat ze zonder problemen
schade bij mij rijden komen ze van een koude kermis thuis. Ongelukje kan altijd gebeuren, niets aan te doen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 20, 2012 8:30 pm 

Ik word altijd boos van die huurkarts :oops: En als er mij iemand een duw geeft laat ik hem voorbij en word hij terug geduwd :D

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C

Afbeelding
Facebook.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 20, 2012 8:36 pm 

Nou ik heb geen hekel aan de huurkarts, maar ik duw dan ook terug als ze mij blijven pushen...
De kans ik alleen wel aanwezig dat het een ander soort duwen wordt dan bumper op bumper.
Ik ga dan namelijk even checken of ik mijn helm in de duwer zijn reet kan krijgen... :shock:

MS met TM cross

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 20, 2012 8:43 pm 

Als je het niet kan uitvechten op de baan zelf, maar het naast de baan moet gaan uitvechten, ben je het niet waardig om op de kartbaan te mogen lopen imho...

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!

Rondje Strijen
Rondje Genk

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 20, 2012 8:55 pm 

Ik steek gewoon netjes mijn hand uit gedurende het opwarmen van de bandjes etc. dan weten de dames en heren precies waar ze er langs kunnen! Voor de rest moeten ze maar zien waar ze er voorbij komen als ze sneller zijn dan ik. Ik rijd mijn lijnen, ben je sneller dan vind je vanzelf een manier via een andere lijn om er voorbij te komen.. anders ben je ook niet sneller! Hier en daar een lichtelijk geirriteerd tikje of een stijve middelvinger is dan geen uitzondering van de heetgebakerde types.. maar goed dat neem ik voor lief.. :)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 20, 2012 8:56 pm 

Citaat:
Als je het niet kan uitvechten op de baan zelf, maar het naast de baan moet gaan uitvechten, ben je het niet waardig om op de kartbaan te mogen lopen imho...

Ik ga niet op de baan lopen rammen / beuken omdat daar ongelukken van komen waar ook andere mensen last van hebben.
Iemand netjes op wachten in de pit straat hebben de andere geen last van. Ik heb het hier ook niet over mensen die je p/o aantikken maar over personen die je proberen van de baan te drukken . juist DIT soort mensen horen niet op een circuit thuis.

Wil je er voorbij, dan moet je kan kunnen zonder iemand van de baan te drukken. Lukt je dat niet, dan ben je gewoon niet goed / snel genoeg.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 112 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende