Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do aug 09, 2012 3:37 pm 

Geregistreerd: ma aug 06, 2012 8:06 pm
Berichten: 7
Hallo,

Mijn naam is Bart Hoedemaker en ik ben eigenaar van Bart's ScooterService.
Sinds kort heb ik voor de hobby een kart erbij, deze is nu zover klaar en al getest op een lokaal stuk asfalt :lol:

Het frame is van Allkart, oorspronkelijk 100cc luchtgekoeld direct aangedreven, nu zit er een Vortex Rok 125cc automaat motor op. En heb zo'n beetje alles op maat gemaakt, de motor zit ook een paar cm naar rechts, zodat de stoel precies in het midden zit. De eindsnelheid is nu zo'n beetje 100/105.

De rem is alleen achter, werkt wel voldoende naar mijn ziens, sinds ik de rem toch weinig gebruik :lol: , maar een voorrem zou wel prettiger zijn, en evt een bekrachtiger erop bouwen bij de remcilinder.

Hopelijk werken de foto's..

http://img209.imageshack.us/slideshow/w ... 00770e.jpg

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 09, 2012 3:57 pm 

Geregistreerd: wo mei 30, 2012 3:04 pm
Berichten: 255
Woonplaats: schoonhoven/rotterdam
welkom op het forum :)

_________________
wat hard gaat kan nog harder.
eglem frame opknappertje


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 09, 2012 4:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm
Berichten: 1754
Zitten er nu 2 knopjes aan om te schakelen. ?

_________________
"if you have everything under control you're not moving fast enough"

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C


Afbeelding
Facebook.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 09, 2012 5:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm
Berichten: 848
Woonplaats: denderhoutem (belgië)
nee om te starten en te stoppen

_________________
Afbeelding

Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35
Gillard T-rex - nr: 35


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 09, 2012 7:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Stoel in t midden is juist niet de bedoeling ivm gewichtsverdeling.... Motor zit rechts, dus stoel moet iets naar links.
Verder een leuk projectie en veel plezier ermee.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 09, 2012 8:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 7:27 pm
Berichten: 144
Welkom, en succes!

_________________
Never drive faster than your guardian angel can fly!
Facebook


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 09, 2012 8:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Welkom op het Kartforum!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 09, 2012 11:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:37 pm
Berichten: 65
Veel plezier!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 10, 2012 7:52 pm 

Geregistreerd: ma aug 06, 2012 8:06 pm
Berichten: 7
thanks allemaal, zal binnenkort eens kijken of ik tijd heb voor Oss, is in het weekend een beetje te doen?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 10, 2012 8:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Zoals Wilfred ook al aangeeft, is het niet de bedoeling dat je stoel exact in het midden geplaatst wordt.
Hiermee creeer je een verkeerde gewichtsverdeling.

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 17, 2012 9:45 am 

Geregistreerd: ma aug 06, 2012 8:06 pm
Berichten: 7
Ok.

Heb gister even een nieuwe ketting en tandwielen erop gedaan, ditmaal een 84 achter ipv 86 en 12 voor. Weet iemand wat dan ongeveer de eindsnelheid is?

Heb nog steeds geen tijd gezien voor een dagje op de kartbaan, maar hoop dit binnenkort wel te doen [-o<


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 17, 2012 2:02 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Eindsnelheid is niet belangrijk, gaat om de accelaratie van de kart. En je kan wel verschillende tandwielen erop knallen maar uiteindelijk heb je er niks aan als je niet op de baan gaat rijden. Dus zal een keer naar de baan gaan.

Veel plezier en succes!

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 12, 2013 5:31 pm 

Geregistreerd: ma aug 06, 2012 8:06 pm
Berichten: 7
Hoi,

Nog even een vraagje aan jullie kenners. Het voorjaar komt er weer aan en ik ga em weer uit de opslag trekken. Wat zijn de eisen op Berghem betreft vrije training? Aangezien het een 100cc kart was met alleen achterrem, en er nog geen voorrem opzit en ook een zwaardere motor, mag dit?

Gr Bart


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 12, 2013 7:03 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
Rem is geen probleem maar je moet wel aan de eisen voor in en uitlaat dempers voldoen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 12, 2013 9:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 18, 2009 8:39 pm
Berichten: 219
Woonplaats: Vlaardingen
Vergeet ook niet een andere achterbumper te monteren.Rem is geen probleem, de 100cc motoren liepen volgens mij harder als je huidige motor als ik me niet vergis.

Van de site van berghem:

Attentie circuitgebruikers!

Voor de 100 cc motoren is het gebruik van de MD nademper verplicht. Voor alle overige 125 cc tweetakt motoren is de gebruikelijke goed functionerende nademper verplicht.

Vanaf 1 oktober 2012 zijn er verplicht 2 typen uitlaten voorgeschreven voor de KZ klassen te weten ELTO 118 Alu of de ELTO 108 Carbon met merkteken.

vanaf 1 maart 2005 is voor alle kartmotoren het gebruik van CIK/FIA goedgekeurde inlaatfilters (airboxen) vanaf de homologatie 2004 verplicht (airboxen af fabriek behorende bij de motor).

Tandwielverhoudingen op de volgende layouts aan te raden: 1100 meter, 1200 meter, 1300 meter:

Rotax Max Senior: voor: 12 achter: 76 - 80
Rotax Max Junior: voor: 13 achter: 76 - 80
ICA 100 cc: voor: 10 achter: 78 - 82
ICC: voor: 17 achter: 25

Vanaf 1 januari 2008 is (ivm geluidsruimte) het statisch warmdraaien van motoren niet meer toegestaan! Dit is alleen nog toegestaan aan de achterzijde van het circuit binnen de geluidswal. Kortstondig starten ivm motorcheck is toegestaan.

_________________
Je bent maar zo snel als het engeltje op je schouder.

Maddox 2011
TM K9C Special


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David