Auteur |
Bericht |
Pechkarter
|
Geplaatst: do aug 02, 2012 9:49 pm |
|
Geregistreerd: do aug 02, 2012 9:35 pm Berichten: 5
|
Hallo Kartend Nederland.
Ik ben Peter, een pech karter uit Nederland, haha. Ik heb nu 2 jaar outdoor gekart. Mijn eerste kart was een single Honda GX160, werkte prima maar wou toch iets snellers. Ik kocht in mijn tweede jaar een Briggs & Stratton motor (Op een nieuw chassis natuurlijk). Ik had er vanaf de eerste keer problemen mee o.a ketting, tandwielen, motorblok enz. Vorige week ging ik weer karten met het goed gevoel dat hij het prima ging doen. Helaas na 88 rondjes hield hij ermee op, er zat een grote scheur in het motorblok en was zelf niet zo technisch om dit te maken. Daarom heb ik handeltje verkocht. Nu mis het het circuit leven wel een beetje en ben dus weer op zoek naar een nieuwe. Ik heb er nu twee gevonden:
- Kombikart Honda GX160 en een PTM 160 (op het zelfde chassis - RK1 kart 14pk
Wat is nu wijsheid? Ik hoorde van een aantal mensen dat de Honda motoren goedkoop in onderhoud zijn en vertrouwbaar zijn maar de RK1 beter in prestatie. En maakt het veel uit dat er 2 verschillende motoren op de kart zitten? (Komikart)
En nog iets, zit er een groot snelheidsverschil tussen deze 2 motoren? de ene is natuurlijk 3pk's hoger en de Honda's zijn met ze tweeën natuurlijk zwaarder.
Ik hoor graag van jullie
|
|
Omhoog |
|
|
Fuchs-racing
|
Geplaatst: do aug 02, 2012 10:43 pm |
|
Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm Berichten: 848 Woonplaats: denderhoutem (belgië)
|
Welkom op dit forum Peter!
Ik heb er 1,5 jaar competitie mee gereden maar eerlyk gezegd, vind ik de rk1 niet zo betrouwbaar... Ofwel scheurde het blok (wel te lassen), ofwel problemen met de carbu ofwel faalt de electronica... Hy presteert wel leuk voor een hobbyist en je kan er tegenwoordig meer races mee ryden.
Eenmaal dat de hondas goed lopen heb je er geen werk meer aan, tanken, banden en ryden
Ik zou toch, aangezien je al met 15pk hebt gereden, eens overwegen om de stap naar rotax max te maken... Ik wil je niet pushen, gewoon even aanhalen
_________________ Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35Gillard T-rex - nr: 35
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: vr aug 03, 2012 5:32 am |
|
Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm Berichten: 1754
|
Mijn vader heeft eens een PTM gehad en hij vond ze niet echt zo betrouwbaar. Honda is wel betrouwbaar.
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
Matthijs
|
Geplaatst: vr aug 03, 2012 9:46 am |
|
Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm Berichten: 411 Woonplaats: Amersfoort
|
Qua vermogen zit er niet heel veel verschil tussen een Rk1 en een prokart. Wel is een prokart zwaarder en rijdt vaak op hardere banden. Daarom zijn de rondetijden soms seconden langzamer. Van alle wedstrijdkarts is een prokart wel de traagste kart ja, maar ik heb er altijd met heel veel plezier mee gereden. Wel adviseer ik je te gaan voor de RK1 (mits de prijs goed is). Als je ooit wedstrijden wilt rijden, kan je met een gecombineerde prokart nergens terecht.
|
|
Omhoog |
|
|
ronald1971
|
Geplaatst: vr aug 03, 2012 10:18 am |
|
Geregistreerd: vr maart 04, 2011 8:43 pm Berichten: 188 Woonplaats: Sint-michielsgestel
|
Hallo Peter, ik heb zowel de pro kart , als de rk1 gehad. De rk1 is voor mijn gevoel nogal lastig om goed af te stellen , problemen met de bedrading heb ik er eigenlijk niet mee gehad. De pro kart daarin tegen loopt zoals hier al eerder werd gezegd altijd. Op het moment rijd ik een rotax max, dit bevalt me nog steeds het beste. Het is wel zo dat je de rotax wel goed bij moet houden na iedere keer rijden. Met de pro kart en rk1 heb je veel minder onderhoud. Maar... alles is te leren, ik wist ook niks van motoren. Daar is dit forum een uitstekend hulpmiddel bij. Veel succes met je keuze
_________________ een bocht ga je pas te hard in als er 2 wielen van de grond komen....
MS met TM cross
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: vr aug 03, 2012 8:27 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Hallo Peter,
Op welke baan/banen ben je van plan om te gaan rijden. Dan kan de optie voor een 2 takt evt al weggestreept worden.
|
|
Omhoog |
|
|