Auteur |
Bericht |
JBK Racing
|
Geplaatst: za apr 14, 2012 6:16 pm |
|
Geregistreerd: zo sep 17, 2006 1:40 pm Berichten: 52 Woonplaats: Sliedrecht
|
Zitten de pakkingen bij je carburateur goed? Sluiten je kleppen wel? Je zou je klepspeling kunnen controleren 0.10 in en uitlaat.
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: wo apr 18, 2012 11:09 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Houd je het flesje wel omhoog (hoger dan de carb) als je je motor start en laat lopen Losse bedrading van je ontsteking? Is de bougie nat na dat ie is uitgevallen? (ontsteking probleem of te rijk) Is je kleur van je bougie roest/koffie bruin? (te arm mengsel->wit) Stroomt je vlotter bak goed door? Zijn je overloop slangen wel open. Zoals eerder gezegd, als je em aan de praat kan houden met ether.. dan is er toch iets mis met je benzine toevoer. Probeer eens over je spruitstuk te spuiten met remmen reiniger als ie "draaidt", bij klimmen in toeren heb je ergens een lek. Ik weet niet precies of er een vervroeging in de ontsteking zit bij de GX blokken, maar staat je ontsteking wel optijd? Gas mag je wat extra voor ontsteking hebben t.o.v. benzine.. (dan zou je bougie wel nat moeten zijn... ivm slechte benzine ontbranding)
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
Laatst bijgewerkt door IncineratorX2 op wo apr 18, 2012 11:14 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
trickey
|
Geplaatst: wo apr 18, 2012 11:13 pm |
|
Geregistreerd: zo nov 13, 2011 10:19 pm Berichten: 216
|
waar woon je ? misschien woont er een kenner van hier in je buurt.
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: do apr 19, 2012 4:07 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Of een keer afspreken op de kartbaan. (Lelystad of Driebergen bv.) Daar lopen genoeg kenners rond.
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
Spasta
|
Geplaatst: do apr 26, 2012 1:01 pm |
|
Geregistreerd: do dec 02, 2010 1:01 pm Berichten: 404 Woonplaats: Lommel - België
|
Waarom heb je in eerste instantie de carburateur vervangen eigenlijk? Mits mogelijk, bouw de oude carburateur er nog eens op en kijk eens wat hij doet. Ik heb (op scooters) heel erg slechte ervaring met imitatie carburateurs. Weet niet hoe dat met kartspullen zit maar wie weet kom je er wijzer uit.
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: do apr 26, 2012 8:39 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
miniskillz
|
Geplaatst: do apr 26, 2012 8:56 pm |
|
Geregistreerd: do apr 26, 2012 4:04 pm Berichten: 160 Woonplaats: Belgie, Wijnegem
|
Heb je een tankje boven je motor ?? zo niet zie of hij lucht krijgt ik had daar met een gx200 (6,5pk) veel problemen mee ....
_________________ #81-Tony kart!-Dfk
|
|
Omhoog |
|
|
HondaGXFanaat
|
Geplaatst: ma apr 30, 2012 8:56 am |
|
Geregistreerd: ma apr 23, 2012 6:58 am Berichten: 54 Woonplaats: Den Bosch
|
Ik heb zelf ook een Honda GX160 gehad die ik moest opknappen. Je moet het stationair schroefje (zwarte kruiskop onder het luchtfilter) hoger draaien. Je moet de pakkingen controleren. Heeft hij genoeg compressie (als je langzaam hem aantrekt zou je moeten voelen dat het een slag maakt). Is de benzineleiding geknikt wat leidt tot te weinig benzine. Heb je een andere uitlaat erop? Je moet anders is brandstofstarter kopen. Die kan je gewoon bij een halfords of praxis halen en die moet je in je caburateur spuiten en vervolgens aantrekken en wat gas geven. Dat heeft gewerkt voor mij. Laat maar weten hoe het gegaan is.
_________________ Met rokende banden verblind je je achterliggers. 'Kombikart Prokart 2x Honda GX160' 'Mach1kart Honda GX340' 'MSKart YZ125'
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: ma apr 30, 2012 9:31 am |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Citaat: Je moet anders is brandstofstarter kopen. Op remmenreiniger loopt ie wel, effe hele topic lezen
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
gfmulder
|
Geplaatst: vr jul 20, 2012 9:44 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 05, 2011 8:20 pm Berichten: 11
|
Ben erg benieuwd of het nog is opgelost en wat de oorzaak was. Heb namelijk een kartje van iemand op proef met dezelfde verschijnselen.
|
|
Omhoog |
|
|
VWimpie
|
Geplaatst: vr jul 20, 2012 10:28 pm |
|
Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm Berichten: 215 Woonplaats: Haarlem
|
Ik heb net alles door gelezen, maar wat mij niet duidelijk is of hij altijd na een paar tellen uitvalt of alleen stationair?? oftewel als je een beetje gas geeft blijft hij wel lopen? Anders staat je stationair gewoon veelste laag, want als alles is zoals je zegt moet het goed zijn
_________________ ´02 Tonykart, G390F
Turquoise Golf III GTI 16v ´95 R.I.P. Golf III GTI Edition ´94
|
|
Omhoog |
|
|
VWimpie
|
Geplaatst: vr jul 20, 2012 10:29 pm |
|
Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm Berichten: 215 Woonplaats: Haarlem
|
_________________ ´02 Tonykart, G390F
Turquoise Golf III GTI 16v ´95 R.I.P. Golf III GTI Edition ´94
|
|
Omhoog |
|
|