Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Prokart,
BerichtGeplaatst: wo jun 20, 2012 6:12 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 20, 2011 7:47 pm
Berichten: 611
Woonplaats: Belgie
Denk ik ook, anders zouden ze geen 6,5 op het dekseltje zetten :)

_________________
http://kartinfo.webs.com/
Birel 2008 - Gx390


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Prokart,
BerichtGeplaatst: wo jun 20, 2012 10:21 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm
Berichten: 1754
nee lex het is echt een 200 want op de motor NIET het kapje staat 196

_________________
"if you have everything under control you're not moving fast enough"

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C


Afbeelding
Facebook.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Prokart,
BerichtGeplaatst: wo jun 20, 2012 4:56 pm 

Geregistreerd: ma jun 18, 2012 8:54 pm
Berichten: 16
Zo, gister bij de grijze wezen kijken.

Motoren zijn zo goed als nieuw, chassis is gebruikt. Zitten ook gebruikerssporen aan maar is niet plat of krom. Verder geen gekke dingen kunnen zien.

Eigenlijk geen redenen om hem te laten staan, en wij(ik en mijn broertje) zijn nu dan ook eigenaar van een prokart. Van de extra motoren is er eentje lopend en een daar ligt de zuiger uit.

De kart heeft lange tijd stil gestaan, dus doe ondanks dat de motoren netjes lopen toch ff nieuwe olie en bougietjes er in. Zijn er nog dingen waar op te letten voordat we gaan rijden? Olie keuze? Of moeten de carburateurs afgesteld worden of als ze lopen lopen ze? En hoe weet ik of ze allebij gelijk lopen?

Grtz, Michael.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Prokart,
BerichtGeplaatst: wo jun 20, 2012 5:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm
Berichten: 1071
Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
Als een gx loopt dan is het goed.
Wij gebruiken altijd 10w30 dacht ik maar iets dikker mag ook.
Misschien als ze even stil hebben gestaan verse benzine erin en carb eventjes schoonmaken.

_________________
Crg badboy 2009 - Rotax max senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Prokart,
BerichtGeplaatst: wo jun 20, 2012 5:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm
Berichten: 1754
natuurlijk moeten de motoren hetzelfde zijn

_________________
"if you have everything under control you're not moving fast enough"

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C


Afbeelding
Facebook.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Prokart,
BerichtGeplaatst: wo jun 20, 2012 6:48 pm 

Geregistreerd: ma jun 18, 2012 8:54 pm
Berichten: 16
De motoren zijn ook gelijk, maar hoe kan ik controleren of ze ook gelijk in toeren lopen??

Ben gelijk even aan de gang gegaan met de olie aftappen.
Nou zitten er 2 aftappluges en 2 vuldoppen op 1 motor. Maakt het wat uit welke ik neem of moet ik ze allebij loshalen??
In de handleiding die ik net van honda heb gedownloawd staat er namenlijk maar 1.
Verder wou ik ze weer vullen met 10w40 semi syntheet van valvoline. Dit heb ik nog staan en is volgensmij voldoende voor recreatief rijden. honda zegt 10w30 maar ook weer dat het volgens het lijstje mag en dan mag er weer wel 10w40 in. Zijn er hier meer met ervaring met w40 of rijden jullie allemaal op w30??


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Prokart,
BerichtGeplaatst: wo jun 20, 2012 6:58 pm 

Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm
Berichten: 727
Woonplaats: Middelstum
w30 of w40 maakt nauwelijks verschil het maakt ook niet uit welke aftap plug of vul plug je neemt, gewoon beide pluggen losdraaien.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Prokart,
BerichtGeplaatst: wo jun 20, 2012 7:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Ik haal meestal beide oliepluggen er uit, het carter is van binnen niet helemaal vlak.
Als je er maar één uithaalt neem dan degene tegenover de cilinder. (dan blijft er een heel klein beetje oude olie achter)
Welke vuldop je gebruikt maakt niet uit.
Goede olie is wel belangrijk, ik heb er Mobil1 in zitten (dacht 5w30 zo uit mijn hoofd)
Verder even kleppen stellen, verse benzine er in en evt. carburateur schoonmaken.

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Prokart,
BerichtGeplaatst: wo jun 20, 2012 7:32 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm
Berichten: 215
Woonplaats: Haarlem
Citaat:
Verder wou ik ze weer vullen met 10w40 semi syntheet van valvoline. Dit heb ik nog staan en is volgensmij voldoende voor recreatief rijden. honda zegt 10w30 maar ook weer dat het volgens het lijstje mag en dan mag er weer wel 10w40 in. Zijn er hier meer met ervaring met w40 of rijden jullie allemaal op w30??


Ik vul mijn 390 (theoretisch zelfde motor) met 10w40, ik heb voorkeur bij wat dikkere olie dan 5w30 dit ivm met de hoge temperaturen, wel ververs ik de olie heel regelmatig dit om eventueel ijzerslijpsel er zoveel mogelijk uit te houden. Je hebt immers geen olie filter :wink:

_________________
´02 Tonykart, G390F


Turquoise Golf III GTI 16v ´95
R.I.P. Golf III GTI Edition ´94


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Prokart,
BerichtGeplaatst: wo jun 20, 2012 8:10 pm 

Geregistreerd: ma jun 18, 2012 8:54 pm
Berichten: 16
Thanks voor de info.

Maakt het nog uit of er semi of vol syntheet in gaat?? Heb namanlijk geen flauw idee wat er in heeft gezeten.
Valvoline lijkt mij wel oké. Het is geen mobil maar ook geen kruidvat motorolie. Ik zal hem toch regelmatig verversen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Prokart,
BerichtGeplaatst: do jun 21, 2012 5:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm
Berichten: 215
Woonplaats: Haarlem
10w40 is er zover ik weet niet in volsynthetisch te krijgen, dus dan is de keuze snel gemaakt. Valvoline valt volgens mij onder de A merken dus niks mis mee, dat is misschien ook wel handig om te weten duurdere olieën blijven over het algemeen beter hun smerende eigenschap houden onder hoge temperaturen waar lidl olie(noem maar wat) snel in kwaliteit achteruit gaat.

Ik gebruik zelf castrol, maar misschien het belangrijkst is dat je er genoeg olie in doet!

_________________
´02 Tonykart, G390F


Turquoise Golf III GTI 16v ´95
R.I.P. Golf III GTI Edition ´94


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Prokart,
BerichtGeplaatst: do jun 21, 2012 6:32 pm 

Geregistreerd: ma jun 18, 2012 8:54 pm
Berichten: 16
Olie keuze is gevallen op de valvoline. Zou geen problemen mogen geven. En heb ze idd goed gevult. Zo goed als tot de rand. Is dus eigenlijk gewoon afgevuld. Heb me laten vertellen dat dit nodig is in de bochten.

Volgende onderhoudspuntje, de kettingen.
De ene heeft zo'n 2.5 tot 3 cm speling en de andere geen(staat strak). Lijkt me verstandig om dit allebij zo rond de 2.5 cm te zetten.
Heb uit de topics hierover begrepen dat het beter iets meer kan zijn, dan dat je motorschade oploopt. En het straktste punt is het punt als je je achteras draaid waar hij het strakste staat?? En het meten gewoon in het midden tussen de motor en de tandwielen.

Heeft iemand misschien een beetje info over het chassis?? Ik ben er al een beetje achter dat het gewoon basic is, maar verder kan ik er niet veel over terug vinden.

Het betreft trouwens een eglem prokart chassis.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Prokart,
BerichtGeplaatst: do jun 21, 2012 8:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm
Berichten: 1071
Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
Ik doe altijd strakste punt van de ketting opzoeken en daar ongv 1cm speling op spannen.

_________________
Crg badboy 2009 - Rotax max senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Prokart,
BerichtGeplaatst: do jun 21, 2012 8:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Citaat:
En het straktste punt is het punt als je je achteras draaid waar hij het strakste staat?? En het meten gewoon in het midden tussen de motor en de tandwielen.


Klopt :LL

Ik hou 1 tot 1,5 cm speling aan, als hij te los staat loopt ie er af :(

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Prokart,
BerichtGeplaatst: vr jun 22, 2012 7:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm
Berichten: 411
Woonplaats: Amersfoort
Toevallig zelf onlangs mij GX160's opengehaald nadat ze drie jaar niet gelopen hebben. Maak goed de carburateur schoon, gebruik hoge druk lucht als je dat tot je beschikking hebt. Zorg ook dat de sproeier mooi schoon is. Je kunt ook stroperige aanslag hebben, bijna een soort kauwgom, dit moet ook weg. Daarna moeten ze weer gewoon draaien hoor! Let wel op de oliestand, dat check je via de plastic schroef voor of achter aan de motor.

Om de motoren gelijk te laten looen moet je de gaskabels stellen. Om te controleren of ze gelijk lopen kun je twee wijsvingers boven de zwarte stelschroeven in de motor voelen hoe de gashendel opengaat. Vraag of iemand VOORZICHTIG gas wil geven. Via de zwarte stelschroeven kun je de motoren zo stellen dat ze mooi stationair lopen.

Succes!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David