Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma mei 07, 2012 2:05 pm 

Geregistreerd: ma okt 31, 2011 11:28 am
Berichten: 8
wat is in de praktijk het verschil tss een 8.5mm (vlotters 3.6gr, sproeiers 60-60) en een 12.5mm (vlotters 5.2gr, sproeiers 30-30). Wat voor invloed heeft dit t.o. de motor bij een minimax, junior max en een senior max?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 14, 2013 10:12 pm 

Geregistreerd: di nov 22, 2011 5:51 pm
Berichten: 224
effe terug opgehaald want ik heb hier ook vragen over.. ik heb een 8.5 met 60/60 sproeiers en 3.6gram vlotters. een van de vlotters is lek en moet er nieuwe gaan kopen, maar wat is nu het beste wat ik doe? ik lees hier ook veel over 30/30 sproeiers erin te zetten en vlotters 3.6 laten of ook veranderen naar 5.2? of merk je het verschil niet als recreant?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jan 15, 2013 6:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Je merkt het niet als recreant.

Maar ik ben wel benieuwd naar het antwoord. Je hoort hier, met name bij onze ooster buren, best vaak wat over.

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jan 15, 2013 7:26 pm 

Geregistreerd: ma aug 24, 2009 6:48 pm
Berichten: 54
Woonplaats: Maasland
Hier staat wat over dit onderwerp:

http://www.kartingasia.com/2007/rotax-m ... s-8-512-5/

http://www.rotaxjetting.com/PDFs/Docume ... %20PRO.pdf

Het komt er dus op neer dat het verschil beperkt is. Overigens zorgt een zwaardere vlotter er volgens mij voor dat de carb wat rijker is om. (een zwaardere vlotter zal later de benzinetoevoer afsluiten tov. een lichtere vlotter)

Dit jaar is ook de Juniormax verplicht om met een 8.5 venturi te rijden (net als de Minimax) alleen zijn ze wel vrij in de vlotter keuze en onderuit-sproeiers.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jan 15, 2013 8:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm
Berichten: 2173
Woonplaats: Antwerpen
Senior idem.

_________________
Site van Martijn Buijs!

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!


Rondje Strijen
Rondje Genk


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 16, 2013 5:49 pm 

Geregistreerd: di nov 22, 2011 5:51 pm
Berichten: 224
dus als ik het goed begrijp, met mijn vorige max had ik ook gemerkt dat hij standaard op rolantie iets te rijk liep.. dus als ik 30/30 sproeiers en 3.6 vlotters erin zet loopt ie wat armer, en als het te arm is kan ik de 60/60 nog terug zetten


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jan 17, 2013 8:09 pm 

Geregistreerd: ma aug 24, 2009 6:48 pm
Berichten: 54
Woonplaats: Maasland
De onderuitsproeier en insert hebben alleen in het onderste deel van de accelaratie effect. De vlotter heeft over het gehele bereik effect. Hoe erg het effect is van het één of het ander weet ik niet. Stelregel over het afstellen in het algemeen is om niet meer dan één ding tegelijk te wijzigen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David