Auteur |
Bericht |
Paulo27
|
Geplaatst: zo sep 18, 2011 11:46 am |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Een originele is van kunststof en erg goed en veilig in het gebruik. Kijk, je moet wel heel rustig draaien totdat je zuiger de stop raakt, en dan ga je pas meer kracht zetten.
Ga je ineens als een gek aan je ratel/ringsleutel hangen dan heb je kans dat de zuiger beschadigd op het moment dat de kracht er ineens inkomt. Geduld is een schone zaak.. heb hem al heel veel gebruikt, ook bij andere rijders en nog nooit iets mee gebeurt.
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: ma sep 19, 2011 10:40 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Citaat: Ik heb (nog) geen idee of er een uitsparing is in de rotor waar de spie in kan schuiven.
dat kun je zien (nu al) als het goed is loopt de spiebaan over de gehele aslengte
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
zwolly
|
Geplaatst: do sep 22, 2011 5:02 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 17, 2011 5:05 pm Berichten: 55
|
Om even terug te komen op dit verhaal... Er is bij mij een inderdaad een rotor gemonteerd welke spieloos op de krukas zit. Daar zit deels een probleem, deze rotor hoort niet bij een TM blok, de conus v.d rotor en van de krukas komen niet overeen. Ook passen de stator en de rotor niet bij elkaar, de radiusen komen niet mooi overeen. De uiteinden v.d stator liggen zo goed als op de rotor, en het midden v.d stator zit een eind van de rotor af. Het is dus zo dat de stator en de rotor niet hetzelfde centerpunt hebben.
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: do sep 22, 2011 5:25 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Oh lekker ben je mooiklaar mee.. Heeft dat ding überhaupt wel gelopen?!
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
zwolly
|
Geplaatst: do sep 22, 2011 9:13 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 17, 2011 5:05 pm Berichten: 55
|
Heeft wel gelopen, maar dus niet zoals het hoort/kan.
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: vr sep 23, 2011 10:41 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
ik vind het knap  , maarja astmaar vonkt 
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
erwinms
|
Geplaatst: ma sep 26, 2011 12:17 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 1:51 pm Berichten: 112 Woonplaats: EDEGEM BELGIE
|
Van welk jaar is je motorblok, of welk merk carburator staat er op je motor ? Op volgende webpagina van TM zelf, staat een tabel met afstelgegevens voor de carburator ; hier heb je dan al direct een serieuze richtlijn voor het afstellen van je carburator als alle andere problemen opgelost zijn < http://www.tmracing.it/public/downloads ... 2_2004.pdf > Succes bij het oplossen van al je problemen.
_________________ MS26 + TM K9
|
|
Omhoog |
|
 |
zwolly
|
Geplaatst: ma sep 26, 2011 4:46 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 17, 2011 5:05 pm Berichten: 55
|
Ok, bedankt zal het eens bekijken,
|
|
Omhoog |
|
 |
Spasta
|
Geplaatst: di mei 01, 2012 10:30 am |
|
Geregistreerd: do dec 02, 2010 1:01 pm Berichten: 404 Woonplaats: Lommel - België
|
Let op: Een zuigerstop gebruiken wil niet zeggen dat je zuiger in het bovenste dode punt staat! Je hebt verschillende lengtes zuigerstoppen. Dit heeft helemaal niets te maken met het bepalen van het bovenste dode punt.
De enige correcte manier om het bovenste dode punt te bepalen is met een analoge/digitale meetklok. Hiervoor moet je ook de geschikte adapter gebruiken die je in je bougiegat kan draaien. Heb je een foto van zo'n ontsteking waar het precies over gaat?
Een normaal stappenplan van het afstellen van een ontsteking: - Grondplaat monteren op zuivere oplegvlakken - Stator monteren in de middenpositie (zodat je nog naar links en naar rechts kan draaien indien nodig). - Zuiger in het bovenste dode punt zetten mbv de meetklok - Krukas x aantal mm/graden terugdraaien (afhankelijk van de afstelwaarde) - Rotor monteren zodat de merktekens van de rotor en de stator overeen komen (al dan niet icm een spie. Bij PVL gebeurt het vaak dat er geen mogelijkheid is voor een spie te monteren) - Krukasmoer bevestigen (zorg ervoor dat de zuiger niet meer tegen de meetklok komt, dit voorkomt mogelijke beschadigingen - Opnieuw het bovenste dode punt zoeken - Krukas opnieuw x-aantal mm/graden terugdraaien (voorontstekingswaarde) - Controleren of de merktekens op de rotor & stator overeen komen. - Indien nodig de stator linksom/rechtsom verdraaien - Stator terug vastzetten - Nog een laatste keer opnieuw controleren voor de zekerheid.
Klaar is klara.
|
|
Omhoog |
|
 |
zwolly
|
Geplaatst: di mei 01, 2012 12:01 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 17, 2011 5:05 pm Berichten: 55
|
Mooie uitleg! maar de TM is net vervangen, dit blok was (zo bleek later) rondom de krukaslager aan de kant van de ontsteking gescheurd geweest, en daarna slecht gelast.
|
|
Omhoog |
|
 |
Spasta
|
Geplaatst: di mei 01, 2012 12:05 pm |
|
Geregistreerd: do dec 02, 2010 1:01 pm Berichten: 404 Woonplaats: Lommel - België
|
Ow sorry, ik dacht dat ik in een ander (recenter) topic zat. Excuses.
|
|
Omhoog |
|
 |