Auteur |
Bericht |
Backlash
|
Geplaatst: wo jan 25, 2012 10:18 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
@Trickey Dat begrijp ik, de vraag was meer of het klopt dat de CNC drijfstangen langer zijn Meer compressie is meer warmte ontwikkeling.. Zijn de standaard kleppen van de Honda ga hier tegen bestand? Of is de compressie verhoging door de CNC maar minimaal?
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: wo jan 25, 2012 10:52 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Een CNC drijfstang is niet per definitie langer hoor, deze dan toevallig wel maar die voor de gx390 bv. weer niet. Het scheelt ook maar 0,05mm. Ik denk ook niet dat het een probleem voor de kleppen zal zijn.
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: wo jan 25, 2012 11:12 pm |
|
|
Oh, das wel heel weinig, daar ga je inderdaad geen last van hebben. Ik zag trouwens bij snelbesteld.nl een nieuwe gx390 voor 658 euro incl btw.. Van het weekend heb je weer wat te doen, of gaan de kids nog ff rijden dit weekend?
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: wo jan 25, 2012 11:49 pm |
|
|
Citaat: of gaan de kids nog ff rijden dit weekend? Ik moet werken dit weekend Maar de jongens gaan met mijn zwager nog even naar de indoorbaan in limmen. Nick heeft tot nu toe nog steeds de snelste tijd staan deze maand
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: wo jan 25, 2012 11:59 pm |
|
|
|
Omhoog |
|
|
VWimpie
|
Geplaatst: do jan 26, 2012 10:25 am |
|
Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm Berichten: 215 Woonplaats: Haarlem
|
Ik heb ze alleen op elkaar elkaar gelegd, zo te voelen en op het oog waren ze het zelfde, heb ze niet nagemeten maar het verschil zal minimaal zijn als er al verschil is
_________________ ´02 Tonykart, G390F
Turquoise Golf III GTI 16v ´95 R.I.P. Golf III GTI Edition ´94
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: vr jan 27, 2012 3:52 pm |
|
|
Citaat: Kijk da's mooi... dan zit er talent in de familie! Wie weet.... Citaat: Ik heb ze alleen op elkaar elkaar gelegd, zo te voelen en op het oog waren ze het zelfde, heb ze niet nagemeten maar het verschil zal minimaal zijn als er al verschil is Voor de gx390 staat het er ook niet bij, bij de gx200 drijfstang geven ze op dat de zuiger hoger komt dus is de drijfstang iets langer. Ik heb ze ook eerst even gemaild of dat past zonder verder iets aan te passen.
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: do apr 12, 2012 6:07 pm |
|
|
Het heeft even geduurd maar ik heb het blokje vandaag omgebouwd. De ARC drijfstang zit er in en de bewerkte cylinderkop zit er op. Ik heb ook een vliegwiel van een gx160 er op gezet. (andere timing) Shot at 2012-04-12
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: zo apr 15, 2012 2:30 pm |
|
|
Heb je hem goed vast gezet op het juist aantal NM? Wat heb je aan de cylinderkop gedaan eigenlijk?
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: zo apr 15, 2012 3:32 pm |
|
|
Citaat: Heb je hem goed vast gezet op het juist aantal NM? Zeker, ik kan bij een bevriende garagehouder alle gereedschap gebruiken. Ze hebben daar een mooi klein Snap-on momentsleuteltje die past er net mooi tussen Citaat: Wat heb je aan de cylinderkop gedaan eigenlijk? In en uitlaat kanaal wat groter gemaakt en de scherpe hoek/rand aan de kant van de klepzitting weggehaald. Daarna gepolijst De kop komt van een gx160 af. Daar heb ik ook het vliegwiel van gebruikt, dat geeft ongeveer 5 graden meer voorontsteking. Ik heb even voorzichtig een klein stukje gereden en het is een wereld van verschil in trekkracht. Nu eerst maar even inrijden op de kartbaan zodra ik er de tijd voor heb.
|
|
Omhoog |
|
|
bronger
|
Geplaatst: zo apr 15, 2012 4:39 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
Ik neem aan dat je hem ook opnieuw hebt afgesteld? Lucht/benzine verhouding.
|
|
svv
|
Geplaatst: zo apr 15, 2012 4:47 pm |
|
|
Hey Bronger,
Dat komt op de baan wel. Hij lijkt nu al goed te lopen. ( stond al vrij rijk afgesteld )
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: zo apr 15, 2012 4:48 pm |
|
|
Citaat: de scherpe hoek/rand aan de kant van de klepzitting weggehaald Dit snap ik niet Citaat: , heb je daar een foto van?
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: zo apr 15, 2012 5:01 pm |
|
|
Ik heb even een foto elders van het forum gepikt. Sorry Tom79 Ik bedoel dus aan de onderkant waar het kanaal naar beneden loopt richting klepzitting. Daar zit een scherpe rand die de luchtstroom nou niet echt bevordert.
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: ma apr 16, 2012 7:02 pm |
|
|
Citaat: Citaat: de scherpe hoek/rand aan de kant van de klepzitting weggehaald
Dit snap ik niet Citaat: , heb je daar een foto van?
Ben nu met een andere kop bezig, meteen even een plaatje geschoten. Dit is een onbewerkte kop... En hier is de rand weggehaald De 2e en 3e foto zijn van de kop waar ik mee bezig ben.
|
|
Omhoog |
|
|