Auteur |
Bericht |
rik43
|
Geplaatst: di apr 03, 2012 3:44 pm |
|
|
Hallo
ik heb een gx 160 blokje gekregen waarvan de gashendel was afgebroken, verder liep hij altijd gewoon echter heeft hij een tijd stil gestaan en nu krijg ik hem niet meer goed aan de praat.
Ik heb inmiddels vervangen: -benzine -nieuwe carb -nieuwe gashendel -bougie -luchtfilter
Ik ben echt ten einde raad. Met de choke erop krijg ik hem aangetrokken, slaat hij een slag of tien om vervolgens gewoon uit te vallen. Dus ik neem aan dat de ontsteking gewoon werkt anders liep hij niet. Ik heb de stationair toerental schroef heen en weer gedraaid en ook met de mengsel schroef heb ik lopen spelen, maar hij blijft niet lopen. Als ik met kleine stootjes remmenreiniger in de carb spuit kan ik hem wel aan het lopen houden.
Ook heb ik de benzine toevoer gecontroleerd en zelfs met een flesje nieuwe benzine aan een slangetje naar de carb geprobeerd.
Is de hoofdsproeier mss niet goed? Zal toch wel de goede moeten zijn, de hele carb is nieuw.
wie heeft er verstand van deze krengen? alvast bedankt
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: di apr 03, 2012 3:58 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Zit de olie niveau sensor er nog op bij dit blokje? Zo ja, Olie tekort?
Hoe lang heeft het blokje stil gestaan?
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: di apr 03, 2012 4:46 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
iets in de carb niet goed is mijn gok
|
|
Omhoog |
|
|
bronger
|
Geplaatst: di apr 03, 2012 5:00 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
eerste wat ik denk is dat je ergens valse lucht hebt. of te arm afgesteld, probeer eens een grotere sproeier.
|
|
Brianberto
|
Geplaatst: di apr 03, 2012 9:19 pm |
|
|
zeer waarschijnlijk je stationair sproeier. zit onder de stationair stel schroef. als die dicht zit, start hij wel maar slaat snel weer af.
er voorzichtig uitwippen en doorblazen met perslucht. niet van onder af, maar: 1 vinger op het gaatje aan de ene kant en vanaf de andere kant blazen. Dan kan de lucht alleen naar beneden; de sproeier uit.. met een beetje olie of wd40 voorzichtig terugplaatsen. Check of het hele kleine rubberen ringetje nog heel is. succes!
|
|
Omhoog |
|
|
rik43
|
Geplaatst: wo apr 04, 2012 6:30 pm |
|
|
de olie sensor zit erop, maar die heb ik ook uitgetrokken en het probleem blijft.
Ik ga het idee van Brianberto eens proberen, hopen dat het werkt.
alvast bedankt
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: wo apr 04, 2012 6:58 pm |
|
|
Citaat: Ik ga het idee van Brianberto eens proberen, hopen dat het werkt. Ben benieuwd. Carburateur is nieuw toch? Of is het een gebruikte?
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
rik43
|
Geplaatst: zo apr 08, 2012 2:55 pm |
|
|
Stationair sproeier (en maar meteen elk kanaaltje van de NIEUWE carb) doorgespoten, maar probleem blijft.
Hij slaat wel aan maar loopt maar 2 seconden en valt uit.
Trouwens toen ik het olie peil gecontroleerd had heb ik hem eens proberen te starten met de olievulplug eraf. Hij deed weer hetzelfde en liep maar 2 sec maar hij spoot wel olie anderhalve meter ver, is dit normaal of zijn de zuigerveren naar de haaien?
gr rik fijne paaseieren
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: zo apr 08, 2012 8:30 pm |
|
|
Citaat: hij spoot wel olie anderhalve meter ver Dat klopt wel hoor Als je hem met remmenreiniger wel aan de gang kan houden moet het toch benzine tekort zijn zou je zeggen. Had je dit probleem ook al met de oude carburateur? Die nieuwe carburateur is dat een originele of een imitatie? Bij die imitatie carburateurs klopt er vaak weinig van de sproeier maten. Vergelijk die eens met de sproeiers uit de oude carburateur of zet de sproeiers eens over. (hoofdsproeier en het buisje er boven) De pakking tussen de carburateur en cylinderkop is niet beschadigt neem ik aan. (valse lucht zoals Bronger al zei) Dit draadje is misschien ook handig om even door te kijken viewtopic.php?f=5&t=9206
|
|
Omhoog |
|
|
rik43
|
Geplaatst: vr apr 13, 2012 2:07 pm |
|
|
Die nieuwe carburateur is een imitatie, ik heb de sproeiers uit de oude carburateur omgezet (hoofdsproeier en het buisje er boven plus stationair sproeier). Resultaat onveranderd, slaat aan maar valt direct ook uit.
De pakking tussen de carburateur en cylinderkop is niet beschadigd en nieuw.
Ik ben aan het einde van mn latijn. Heeft er niemand een goed idee wat het probleem zou kunnen zijn?
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: vr apr 13, 2012 3:01 pm |
|
|
Dat is om gek van te worden dus Het zou misschien nog kunnen dat de kleppen dan wel/dan niet goed sluiten (roest/corrosie door het stilstaan) Heb ik met een gx160 gehad. Alleen zou je dan verwachten dat hij dan ook niet op remmenreiniger loopt. Verder zijn mijn ideeën ook even op Of misschien toch, Heb je de draad naar de aan/uit schakelaar al eens helemaal los gelaten? Je zal niet de eerste zijn die door een rotte schakelaar tot wanhoop word gedreven
|
|
Omhoog |
|
|
bas
|
Geplaatst: vr apr 13, 2012 4:51 pm |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: za apr 14, 2012 10:25 am |
|
|
@Bas, ik denk dat hij geen benzinepomp heeft maar een tankje bovenop. (honda gx) Als hij een losse tank gebruikt zou het kunnen idd. Citaat: Ook heb ik de benzine toevoer gecontroleerd en zelfs met een flesje nieuwe benzine aan een slangetje naar de carb geprobeerd.
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: za apr 14, 2012 11:23 am |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Je schrijft dat je de sproeiers hebt meeverhuist van de ene naar de andere carb. Kijk deze eens goed na. Loopt de vlotterkamer wel vol met benzine? Zo niet dan kan je vlotter vast zitten of een verstopt brandstoffilter.......
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|
rik43
|
Geplaatst: za apr 14, 2012 6:12 pm |
|
|
Ik heb idd geen benzinepomp.
Vlotterkamer vult zich goed, als ik de aftap plug eruit draai, blijft de benzine er goed uitgutsen, dus peut krijgt ie wel.
De sproeiers heb ik uiteraard goed doorgeblazen voordat ik ze omwisselde.
Iemand nog andere ideeen? Bedankt voor alle raad.
|
|
Omhoog |
|
|