Auteur |
Bericht |
mich
|
Geplaatst: wo apr 04, 2012 10:49 am |
|
Geregistreerd: za nov 19, 2011 7:15 pm Berichten: 56
|
Hallo
Is er iemand die mij in jip en jannke taal kan uit leggen hoe ik op de baan de carb. Het beste kan afstellen.
Je heb de stationair schroef en nog een schroefje. Wat doet wat en waar moet ik op letten/voelen.
Alvast bedankt.
_________________ Intrepid World Formula RK1 spec 2 mac minarelli crs a1
|
|
Omhoog |
|
|
MrBean
|
Geplaatst: wo apr 04, 2012 11:28 am |
|
Geregistreerd: do okt 06, 2011 6:42 pm Berichten: 227 Woonplaats: Oldenzaal
|
andere schroefje is voor ''lucht'' ik weet niet beter dan dat de beste afstelling als volgt wordt gedaan. je draait het schroefje helemaal in, je zorgt dat de motor blijft lopen door de stationair schoef even te verstellen. dan draai je het ''lucht'' schroefje zover uit, je hoort dan dat het toerental oploopt als je hem verder en verder uit draait, als het toerental niet verder oploopt draai je hem een halve slag terug en stel je het stationair toerental weer af met de schroef, dit is hoe ik het heb geleerd in jip en janneke taal. mocht iemand andere tips hebben dan graag, misschien doe ik het ook wel fout en kan ik in deze wat leeren (het werkt overigens wel zoals boven beschreven)
_________________ Je gaat pas hard als je beschermengel z'n helm op doet http://www.kartbaanoldenzaal.nl
|
|
Omhoog |
|
|
mich
|
Geplaatst: wo apr 04, 2012 1:19 pm |
|
Geregistreerd: za nov 19, 2011 7:15 pm Berichten: 56
|
Bedankt
1 slag is 180 graden en een half 90 graden ?
_________________ Intrepid World Formula RK1 spec 2 mac minarelli crs a1
|
|
Omhoog |
|
|
MrBean
|
Geplaatst: wo apr 04, 2012 1:37 pm |
|
Geregistreerd: do okt 06, 2011 6:42 pm Berichten: 227 Woonplaats: Oldenzaal
|
1 slag is helemaal rond dus 360, halve slag terug is dus 180 graden
_________________ Je gaat pas hard als je beschermengel z'n helm op doet http://www.kartbaanoldenzaal.nl
|
|
Omhoog |
|
|
mich
|
Geplaatst: wo apr 04, 2012 7:36 pm |
|
Geregistreerd: za nov 19, 2011 7:15 pm Berichten: 56
|
Oke ik ga dit is uitproberen.
_________________ Intrepid World Formula RK1 spec 2 mac minarelli crs a1
|
|
Omhoog |
|
|
trickey
|
Geplaatst: wo apr 04, 2012 7:45 pm |
|
Geregistreerd: zo nov 13, 2011 10:19 pm Berichten: 216
|
jup zo werkt het .
|
|
Omhoog |
|
|
kartracer
|
Geplaatst: wo apr 04, 2012 7:50 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 04, 2010 12:02 am Berichten: 43 Woonplaats: Flevoland
|
Als het gaat om de carburateur van een viertakt blok Honda gx200.Is mijn altijd vertelt dat je de luchtschroef helemaal in moet draaien. Niet te strak draaien (dus net aan) dan moet je hem 2 en een halve slag uit draaien en dan moet hij goed staan.Dit heb ik ook gedaan bij mijn prokart en hij loopt er prima op. Veel succes.
|
|
Omhoog |
|
|
mich
|
Geplaatst: zo apr 08, 2012 8:33 am |
|
Geregistreerd: za nov 19, 2011 7:15 pm Berichten: 56
|
nog even een vraagje.
voor de duidelijkheid stel ik sta met me gezicht naar de koelventilater. welke van de 2 is dan de luchtschroef en welke is de staionairschroef. en dacht links en rechts toch?
weet iemand de standaart waardes voor de schroefen? in het boekwerk staat 1.5 slag maar ik weet niet welke dat is.
_________________ Intrepid World Formula RK1 spec 2 mac minarelli crs a1
|
|
Omhoog |
|
|
kartracer
|
Geplaatst: ma apr 09, 2012 12:17 am |
|
Geregistreerd: ma okt 04, 2010 12:02 am Berichten: 43 Woonplaats: Flevoland
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: ma apr 09, 2012 8:00 am |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Ik denk een RK1 aan zijn onderschrift te zien
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
mich
|
Geplaatst: ma apr 09, 2012 8:09 am |
|
Geregistreerd: za nov 19, 2011 7:15 pm Berichten: 56
|
idd rk1 sorry
_________________ Intrepid World Formula RK1 spec 2 mac minarelli crs a1
|
|
Omhoog |
|
|
kartracer
|
Geplaatst: ma apr 09, 2012 9:16 am |
|
Geregistreerd: ma okt 04, 2010 12:02 am Berichten: 43 Woonplaats: Flevoland
|
Dan is het kleine schroefje dat links onder in zit de lucht schroef en wat rechts (hoger zit) de staionairschroef. De laatste schroef kan je ook vaak herken omdat daar een veertje om heen zit om de schroef op spanning te houden.
|
|
Omhoog |
|
|
mich
|
Geplaatst: ma apr 09, 2012 10:06 am |
|
Geregistreerd: za nov 19, 2011 7:15 pm Berichten: 56
|
dacht ik het goed:)
weet jij ook de standaart waardes van de schroeven?
_________________ Intrepid World Formula RK1 spec 2 mac minarelli crs a1
|
|
Omhoog |
|
|
kartracer
|
Geplaatst: di apr 10, 2012 8:27 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 04, 2010 12:02 am Berichten: 43 Woonplaats: Flevoland
|
Hallo Mich,Ik heb even gekeken bij ons op de baan naar verschillende rk1 karts.Daar staan alle luchtschroeven tussen de 1:10 en 1:15.Hiermee bedoel ik dat ik de schroeven dicht heb gedraaid om te kijken hoeveel slagen ik terug moest draaien. Dus helemaal dicht draaien en dan 1 hele slag weer open en dat op 10 over 12 of 15 over 12.Dus ik bedoel die 10 of 15 dat het nog kleine slag is. dit is iets minder dan een kwart slag.Ik hoop dat je hier wat aan heb. Veel succes
|
|
Omhoog |
|
|
mich
|
Geplaatst: di apr 10, 2012 8:35 pm |
|
Geregistreerd: za nov 19, 2011 7:15 pm Berichten: 56
|
Hier ga ik zeker wat aan hebben dank je wel
_________________ Intrepid World Formula RK1 spec 2 mac minarelli crs a1
|
|
Omhoog |
|
|