Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do maart 01, 2012 3:16 pm 

Onderstaand Persbericht inzake de Swissauto250cup hebben wij ontvangen van RVF NV (gegelegeerd bestuurder)

Officiële mededeling

Blijkbaar is er door de berichtgeving van de laatste weken met betrekking tot de 2012
Swissauto250 cup wat verwarring ontstaan. In de wandelgangen van de kartsport en op het
internet doen nu verschillende verhalen de ronde welke geen meerwaarde brengen aan onze cup.
De tijd is rijp om wat duidelijkheid te scheppen ten overstaan van alle deelnemers, teams en
geïnteresseerden:

Dit jaar zijn er door ons, RVF NV, in samenspraak met de fabriek 3 organisaties geselecteerd dewelke
wij ondersteunen onder de vorm van een Swissauto motorgift. Maw, elk van deze organisaties zal op
het einde van het seizoen een motorblok kunnen schenken aan de kampioen van de Swissauto cup.
De deelnemingsvoorwaarden vind U op onze homepage: http://www.swissauto250.eu

Deze 3 organisaties zijn:
· Duitsland: http://rheinmainkartcup.de
· Nederland: http://www.kartingevents.nl
· België: http://www.gk4kartseries.com/gk4/mededelingen

Voor ons telt zoveel mogelijk motoren verkopen en daarvoor hebben we een meerjaren structuur
opgezet met elk van deze organisaties. Dat er nu toevallig weinig circuits zijn in de BeNeLux en
daardoor de twee laatstgenoemde organisaties genoodzaakt in elkaars vaarwater zitten is vervelend,
maar volgens ons van voorbijgaande aard. Tijdens de voorbije winterperiode zijn er zoveel motoren
verkocht dat wij een sterk vermoeden hebben dat elke organisatie wel over een mooi startveld zal
beschikken.

U zal wel begrijpen dat wij als commerciële zaak en EU importeur van de Swissauto motor in deze
aangelegenheid neutraal moeten blijven. Wij zijn dan ook niet van plan om een van deze
organisatoren te bevoordelen en/of te benadelen, noch hebben wij tot op heden met geen enkele
inrichter een overeenkomst aangaande exclusiviteit met betrekking tot de swissauto250 cup.

Van onze kant uit gaan wij dus zeker geen rijders of handelaars beïnvloeden bij welke organisatie zij
moeten of niet moeten deelnemen. Wij zijn van mening dat de rijder en/of handelaar moet gaan waar
hij of zij zich zelf het beste thuis voelt . Sterker nog; als importeur zijn wij zeer verheugd over de luxe
te beschikken dat meerdere organisaties ons een platform bieden om met onze producten te racen.

Vandaar heb ik maar een boodschap aan alle eigenaars van een Swissauto: Koester dit en profiteer
ervan!

In de hoop enige klaarheid te hebben gebracht verblijf ik, met sportieve groeten,
Rollin Vanmeerhaeghe
Gedelegeerd Bestuurder, RVF NV

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 01, 2012 7:29 pm 

is het niet vreemd dat jullie 3 organisaties aanwijzen en dat deze dan niet samen kunnen werken en kunnen zorgen dat alles
zo loopt dat ze elkaar niet in de weg zitten, met wedstrijden die gelijk gehouden worden is toch niemand gebaat lijkt mij, ook de RVF
niet toch??? of zie ik dit helemaal verkeerd?? correct me if i'm wrong

Je gaat pas hard als je beschermengel z'n helm op doet :-)
http://www.kartbaanoldenzaal.nl

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 01, 2012 8:07 pm 

Beste MrBean,

De Duitse en Nederlandse Swissauto250cup organisaties hebben hun kalender en banden op elkaar afgestemd. Hierdoor is een goede samenwerking tussen beide organsaties. De GK4 (Swissauto250cup Belgie)heeft destijds in een van haar nieuwsbrieven aangegeven met betrekking op de kalender hun eigen kant op te gaan en alleen rekening te houden met de grote 2-takt organisaties. Dat is op zich niet erg. Echter als onze kalender al ruim een maand openbaar was, (voordat de GK4 haar kalender publiceerde) is het niet chique drie wedstrijden te plannen`op dezelde datum als ons kampioenschap! Daar is idd niemand bij gebaat! Dat zie je goed.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 01, 2012 8:26 pm 

gelukkig, dacht al dat ik het niet niet begreep.........

Je gaat pas hard als je beschermengel z'n helm op doet :-)
http://www.kartbaanoldenzaal.nl

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 01, 2012 10:59 pm 

Len,

ik denk persoonlijk dat het overlappen van de kalender niet eens veel invloed heeft op wie waar gaat rijden. Jullie organiseren 8 wedstrijden en GK4 er 9. Dit zijn samen 17 wedstrijden. Ik zie er maar weinig die in 1 seizoen voor 2 kampioenschappen gaan. Meestal wordt er voor 1 gekozen en wordt deze aangevuld met wedstrijden bij een ander kampioenschap of een verkort kampioenschap welke uit een paar races bestaat.

Wat ik erger vind is dat een organisator een nederlands kampioen wil uitroepen terwijl hij een belgisch kampioen moet afleveren. Persoonlijk heb ik niks tegen belgen maar om ze dan gelijk nederlands te noemen.... :lol: :lol: Aan de andere kant zijn er ook nederlanders die je beter belg kunt noemen..... [-X [-X

Alle gekheid op een stokkie. Ik begrijp je gevoel. Er wordt met z'n allen uit dezelfde vijver gevist terwijl de vijver kleiner wordt.
Ik heb alleen inmiddels geleerd om niet te focussen op die ander maar om jezelf exclusiever en beter te maken dan die ander waardoor de mensen bij jou terecht komen en je jezelf een groter stuk van de taart kan toebedelen.

[color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 01, 2012 11:20 pm 

Beste Ram Racing,
Of er veel rijders zijn die beide kampioenschappen willen rijden weet ik niet maar het is nu onmogelijk gemaakt. Ik had die keuze liever aan de rijders gegeven. Maar het is ook slecht voor teams, baaneigenaren en bandenimporteurs. Zij hebben minder omzet. Dat wij een Belg hebben die Nederlands kampioen is heeft ermee te maken dat wij een "open" Nederlands kampioenschap organiseren en onze westrijden staan op de kalender van de BeNeLux zone. Ik wil me liever ook alleen maar focussen op Karting Events maar ik voel het ook mijn plicht om de rijders op een juiste wijze te informeren. En als er onwaarheden zijn dit recht te zetten. Wij hebben ons twee jaar lang zeer stil gehouden in de hoop dat er beterschap zou komen maar met het bericht van de GK4 dat zij de exclusieve rechten zou hebben voor het Nederlands en BeNeLux SA Cup was dit de spreekwoordelijk druppel.

Met vriendelijke groeten,
Len van Leeuwen
Karting Events

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 02, 2012 6:37 pm 

@ram racing
voor je geruststelling, een nederlander is benelux kampioen. :) :) :)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 02, 2012 7:34 pm 

Pffffoeee. Gelukkig. :) :)

Bij ons is er ook van alles loos. Wij rijden 2 takt in de 03 klasse bij de NAB en de Chrono. (Is wel even wennen....)

[color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 02, 2012 8:06 pm 

ik vind het persoonlijk vervelender dat er tegenwoordig steeds meer organisatoren komen waardoor je als amatuer er onderhand last van krijgt dat er altijd wel weer een of andere cup of kampieonschap moet trainen of wedstrijd rijden :roll:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 03, 2012 2:22 pm 

Beste Joris,
Ik geloof niet dat er een organisator is die met een pistool aan je hoofd staat dat je zijn kampioenschap moet rijden. Hier in Nederland kan je nog steeds rijden waar je wil en bij wie. Het is aan jou bij welke organisator je het beste thuisvoelt. Let wel, dat het reglement onderling wel iets kan schelen.
Succes in de toekomst!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 03, 2012 6:33 pm 

Joris bedoeld denk ik dat hij door al die verschillende kampioenschappen niet eens een keer in een weekend ergens kan rijden als hobbiest, zonder tussen allerlei wedstrijdrijders te rijden.
Niet altijd maar wel vaak wordt je dan haast van de baan af gekeken door sommige.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 05, 2012 1:57 pm 

Excuus Joris, ik heb het verkeerd gelezen! Maar de vraag is of het ligt aan het aantal organisatoren of het gebrek aan banen. Ik denk het laatste... Ik denk dat er wel weer wat verlichting komt. Op Driebergen mag je weer met je eigen viertakt rijden, hopelijk gaat Venray dit jaar open voor alle karters en gaat er een spade in de grond voor een nieuwe kartbaan in Almere.

Met vriendelijke groeten,
Len van Leeuwen
Karting Events

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 05, 2012 2:26 pm 

@Len,

Op Driebergen mag je inderdaad weer met eigen kart rijden; echter wel met een flinke beperking: alleen standaard Honda motoren (t/m 390cc) en RK1 zijn toegestaan.
Dus helaas niet de snellere 4takt motoren als Biland, VT250 en dat is jammer want nu zal dat dus weinig invloed hebben op de drukte op andere banen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 05, 2012 4:53 pm 

daar heb je dan ook weer gelijk in 8)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 06, 2012 1:08 am 

kunnen jullie als organisatoren ook niet even bemoeien met het circuit dat bij TT-assen gebouwd gaat worden? alle organisaties ff voor 1x de koppen bij elkaar en in gesprek met assen. wie weet hebben we dan in 2012 wel de mooiste kartbaan/ minibike circuit van nederland!

ales er niks gedaan wordt, wordt het alleen een minibike circuit.. zonde zou dat zijn!

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende