Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di feb 28, 2012 7:43 pm 

Geregistreerd: di feb 15, 2011 7:55 pm
Berichten: 8
Een open brief aan de beide organisatoren van de Viertakt Sprintkampioenschappen.

De Meern, 28 februari 2012.
Beste Casper, Ben en Len.
Graag wil ik Ronald Montfoort, kartenthousiast en teammanager van Montfoort Motorsports wat tijd van jullie vragen. En sorry, zoals jullie van me gewend zijn zal ik inderdaad weer veel tekst gebruiken. Ik hoop dat jullie allemaal wat kunnen met deze brief. De rest van de lezers van deze brief wil ik van harte uitnodigen om hun mening hier over te geven. Al was het alleen maar voor mijn eigen bevestiging of mijn gevoel wel of niet terecht is.
Waar gaat het om;
Ik maak me zorgen. Niet zozeer om jullie, maar meer om het effect wat het gebrek aan communicatie en samenwerking tussen jullie beide organisaties heeft op de ontwikkeling van de viertakt kartsport in Nederland. Ik weet dat jullie elkaar niet aardig vinden, dat jullie niet op elkaars verjaardagsfeestjes komen, en in alle eerlijkheid, dat maakt me ook niet uit.
Ik schrijf deze brief vanuit mezelf en vanuit mijn raceteam. Ik vind het geweldig om kinderen op weg te kunnen helpen in de kartsport. Een bijkomend voordeel is dat ik er ook nog wat aan kan verdienen om zo mijn eigen kinderen te laten rijden. Als ik kijk naar de manier waarop de beide organisaties met elkaar omgaan, begin ik mij af te vragen of dit allemaal nog wel zo leuk is. De manier waarop de beide organisaties op elkaar reageren komt niet ten goede van de ontwikkeling van de kartsport.
Laat ik eens een aantal zaken opnoemen;
• Racekalender, niet op elkaar afgestemd waardoor het rijden van beide kampioenschappen niet mogelijk is, in tegenstelling tot vorig jaar.
• Reglementen, nagenoeg niet op elkaar afgestemd. Hierdoor in verschillende klassen moeilijk om beide kampioenschappen te rijden.
• Bandenkeuze. Bij verschillende kampioenschappen, verschillende banden. Hierdoor wederom moeilijk om bij elkaar wedstrijden te rijden.
• De ‘farce’ over het Swiss Auto kampioenschap. Beide organisatoren claimen ‘het’ kampioenschap te hebben.
Jullie hebben allebei veel redenen om jullie kant van het verhaal te verdedigen, en ongetwijfeld hebben jullie ook nog eens gelijk, gezien vanuit je eigen standpunt. In het dagelijks leven heb ik het geluk nog wel eens een training te mogen geven. In deze training zeg ik tegen mijn cursisten hetzelfde wat ik graag tegen jullie wil zeggen; Er zitten drie kanten aan het verhaal. Het jouwe, het mijne en de keiharde waarheid. En in alle eerlijkheid; ik heb geen interesse meer in de dingen die over elkaar gezegd en gedaan zijn. Ik kan daar niets mee.
Ik kan mij niet voorstellen dat drie volwassen mannen, alledrie met passie voor de jeugd en de kartsport op een dergelijke wijze met elkaar omgaan, op een dergelijke wijze met de kartsport omgaan. Ongetwijfeld vanuit de eigen optiek goed bedoeld, maar bij mij komt het niet zo binnen.
Kijk wat er is gebeurd met de komst van een tweede kampioenschap; Er zijn in absolute zin meer rijders bijgekomen, en dat is een goede zaak. Wat absoluut geen goede zaak is dat er twee kampen gaan ontstaan. Dat er wederzijds dingen gezegd en gesproken worden over elkaar. Dat er pogingen gedaan worden om rijders bij elkaar weg te halen, of zelfs te voorkomen dat rijders bij de ander gaan rijden.
Voor mezelf is het duidelijk. Ik Bén Montfoort Motorsports, en ik Stá er voor de rijders in mijn team. En waar mijn rijders willen gaan rijden, zal ik zijn. Ik kan me niet in twee stukken hakken, en moet dus iets doen waar ik een verschrikkelijke hekel aan heb. Ik moet een keuze maken tussen twee organisaties. Ondanks het feit dat ik op basis van een stuk rationaliteit een keuze heb gemaakt, voel ik me toch ‘schuldig’ dat ik gevoelsmatig de ander in de steek laat. Vorig jaar was het ideale jaar. We konden alle wedstrijden rijden, bij beide kampioenschappen en we hadden een geweldig seizoen.
Wat ik doe is dat ik jullie oproep met elkaar in gesprek te gaan. 2012 is nog niet begonnen, maar sportief zie ik het jaar al als verloren. Dus de blik op 2013. Ik wil niet praten over wat er is gezegd en is gedaan. Jullie hebben ongetwijfeld allebei lelijke dingen over elkaar gezegd en gedaan. Sla de bladzijde van het boek eens om. Begin eens aan het nieuwe hoofdstuk, het hoofdstuk waar het verhaal viertaktkarten een hele leuke, positieve wending krijgt. Een hoofdstuk waar we misschien wel kunnen gaan dromen van een superkampioenschap, gecombineerd tussen twee organisatoren.
Ik wéét dat jullie allemaal van karten houden. Ik weet ook dat jullie dit doen, grotendeels uit ideologie. Waarom weet ik dat? Omdat ik in het verleden ook wedstrijden heb georganiseerd. Weet hoeveel werk het is, weet hoe weinig geld er verdiend kan worden aan wedstrijden en ook nog eens weet hoe lelijk deelnemers en pappa’s tegen de organisatoren kunnen doen. En voor de lezers; ja, ook ik heb me wel eens misdragen tegen een organisator. Maar met alle organisatoren kan ik nog steeds aan een tafel zitten en een goed gesprek hebben.
Voor de ontwikkeling van de viertakt kartsport in Nederland; hou op met elkaar te bestoken, hou op met elkaar de loef af te steken, de autosportsites te gebruiken als reclame voor het eigen kampioenschap, met onderhuidse steken tegen elkaar. Ga met elkaar in gesprek, desnoods met een onpartijdig iemand erbij. Zorg dat jullie samen weer op het spoor komen en het doel bereiken dat jullie allebei nastreven. Goede viertaktwedstrijden op mooie banen en een mooi seizoen.
Dank je wel voor jullie aandacht

Ronald Montfoort
Teammanager en kartenthousiast


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 28, 2012 7:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 06, 2011 6:42 pm
Berichten: 227
Woonplaats: Oldenzaal
Respect Ronald, erg goed verwoord en in mijn ogen heb je helemaal gelijk =D) =D) =D) =D) =D) =D) =D) =D) =D)

_________________
Afbeelding

Je gaat pas hard als je beschermengel z'n helm op doet :-)
http://www.kartbaanoldenzaal.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 28, 2012 8:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
=D) =D) =D) =D) =D) =D) =D) =D)

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 28, 2012 8:17 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
=D) Touché :!:

Ronald, ik denk dat je helemaal gelijk hebt, en ik hoop dat er 1 mooi kampioenschap kan ontstaan in de toekomst. Zoniet, dan hopelijk 2 kampioenschappen NAAST elkaar als second best optie, want dan kun je dubbel genieten indien gewenst en zullen de startvelden groter zijn als er geen data tegelijkertijd geplanned worden.

De bal ligt bij de betreffende organisaties en hopelijk wordt dit beter opgepakt dan in het verleden bij dergelijke situaties in de 2takt.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Laatst bijgewerkt door Wilfred op di feb 28, 2012 8:19 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 28, 2012 8:55 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 21, 2007 9:11 am
Berichten: 985
Woonplaats: blerick
Ronald, heel goed omschreven en hopenlijk wordt er gehoor aan gegeven aan je oproep.
Misschien een idee om als dealers van de 4-takt erbij aan te schuiven, heb het idee dat hierin ook wel een verschil van gedachte zit.
Verder hele nette omschrijving van de problemen waar dat alleen de jeugd de dupe van wordt op de lange termijn.

_________________
http://www.hyves.nl/advertenties/998017 ... raaf/2ZJm/


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 28, 2012 8:59 pm 

Geregistreerd: ma dec 06, 2010 3:49 pm
Berichten: 165
dit is alles wat er gezegd moest worden , ik ondersteun deze visie dan ook 100%!!!!!!



groeten dave !

_________________
http://www.swissauto250.eu for quik dave news


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 28, 2012 9:02 pm 

Geregistreerd: di feb 15, 2011 7:55 pm
Berichten: 8
Paul, dank je wel.
Ik heb mezelf nooit al dealer beschouwd, maar als dealer van B&S, Gillard en Maddox moet ik er misschien maar aan geloven dat ik ook een soort van karthandelaar geworden ben. Los van het feit dat er geen absoluut winstoogmerk is, is het wel zo dat het belang van de dealers ligt in het laten rijden van de rijders en daar dus omzet mee kunnen genereren. Dat is in ieder geval de verbindende factor voor de dealers, los van het feit dat we gewoon gek zijn van het spelletje....


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 28, 2012 9:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
=D) =D) netjes, helemaal mee eens. Nederland als kartland is al niet zo groot, dus Niet tegenover elkaar maar naast elkaar.

_________________
Kartloos
Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 28, 2012 10:04 pm 

Geregistreerd: di dec 01, 2009 10:59 am
Berichten: 212
Beste Ronald,

Ik wil graag reageren maar dat wil ik ook kunnen opschrijven wat ik wil. In het verleden is het gebeurd dat de webmaster berichten van mij/ons heeft aangepast of zonder kennisgeving heeft weggehaald. Er kan niets worden opgelost zonder dat ook het verleden onder de loep te nemen. Dus als jij kan regelen dat ik mag reageren zal ik dat uitgebreid doen zonder anderen voor oud vuil uit te maken.

Als je denkt dat het mij niet pijn doet dat rijders een keuze moeten maken is dat een misvatting. Iedereen die mij maar een beetje kent weet dat ik het karthart op de juiste plaats heb zitten.

In afwachting op je reactie,
Len van Leeuwen
Karting Events


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 28, 2012 10:20 pm 

Geregistreerd: di feb 15, 2011 7:55 pm
Berichten: 8
Hulde voor de eerste organisator die reageert! Ik heb deze brief natuurlijk geschreven om ook van deze mensen een reactie uit te lokken. Al was het alleen maar om de ontstane patstelling te gaan doorbreken. Ik zou heel graag zien dat deze discussie hier op dit forum besproken wordt. En als dit gebeurd met respect voor elkaars mening, zou ik het me moeilijk kunnen voorstellen dat de forummoderator, of de webmaster hierin een bepaalde manier van censuur gaat toepassen. Dus vanaf deze plek de vraag aan de webmaster; kunnen we de deelnemers aan deze discussie wat ruimte geven om hier hun mening op te geven? Ik hoop dat we dit forum kunnen gebruiken waar het voor bedoeld is; het uitwisselen van meningen, respect voor elkaar en een discussie omzetten in een dialoog. discussie is stilstand, een dialoog is vooruitgang. Mr. Webmaster, do you agree?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 28, 2012 10:38 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Er is in de periode dat Karting Events weer deelneemt aan het forum 1 post van hem verwijderd, de mening die daarin stond had hij al in een andere post kenbaar gemaakt en was bovendien offtopic.
Er zijn in die periode geen posts van hem aangepast.
Geen vuiltje aan de lucht dus, zolang het maar niet weer ontaardt in het klassieke moddergooien, dat hebben we hier al genoeg gehad, en is niet voor herhaling vatbaar.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 29, 2012 9:00 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 20, 2007 4:17 pm
Berichten: 367
Woonplaats: Emlichheim
Beste Ronald,

Als je aan darten zou doen zou deze brief een 9 darter geweest zijn! alle muntjes leg je op de goede plek meer!
=D) =D) =D) =D) =D) =D) =D) =D) =D) sluit me er volledig bij aan!
Met elkaar bereik je meer dan alleen.

gr stephan

_________________
Met vriendelijke groet,

BeNeDu-Racing
Stephan Osinga
0031-619822458
0049-59439853003

www.beneduracing.com
Check us on Facebook, Twitter or Instagram and like us!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 29, 2012 10:02 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Hallo Ronald en organisatoren van de betreffende 4takt kampioenschappen,

Ik denk dat Ronald met zijn open brief de perfecte voorzet heeft gegeven om met elkaar te gaan praten. Zoals Len (Karting Events) reeds aangeeft, staat hij hier zeker open voor, hetgeen een eerste aanzet is tot discussie (geen verwijten en moddergooien; laat de oude koeien in de sloot !) en een oplossing te zoeken voor hetgeen Ronald in zijn open brief heeft verwoord.

Echter, ik ben van mening dat dit beter niet op het forum zou moeten plaatsvinden. Een discussie en het zoeken naar een oplossing die voor alle partijen uitkomst geeft kan het beste face to face gebeuren, pas dan kun je goed communiceren en afspraken maken waar iedereen op hetzelfde moment bij aanwezig is. Een forum is denk ik niet het juiste medium hiervoor; nogmaals hetgeen Ronald heeft geschreven is een goede aanzet/opening tot een toekomstige oplossing.

Hopelijk pakken de betreffende organisaties de handschoen op (Karting Events heeft dat al gedaan) en kan er met bijvoorbeeld een 3e onafhankelijke belangenbehartiger (Ronald zelf wellicht) een datum en plaats ingeplanned worden om bovenstaande te bespreken en tot een mooie toekomst voor de 4takt wedstrijdklassen te komen :!:

Succes allen en laten we het verleden achter ons laten en aan de toekomst denken =D) =D)

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 29, 2012 2:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Beste Ronald,

Hierbij wil ik mn complimenten uitspreken voor jou geweldige uiteenzetting van jou mening (echter ik denk zeker ook wel harde feiten).
Modder gooien is het makkelijkste wat men kan doen en dan is de samenwerking zeker erg ver te zoeken.

Mijn inziens moet er juist door beide organisaties samengewerkt worden waardoor de aantrekking van rijders alleen maar versterkt wordt ipv afgestoten worden.
Het kan dan ook niet anders dat deze 2 organisaties met elkaar om de tafel gaan zitten om afstemmen
en samenwerking te zoken met elkaar op diverse vlakken. Uiteraard wel met een mediator er bij die onafhankelijk is en die de belangen van de rijder op de eerste plaats heeft staan en niet die van een
van de organsiaties en/of een dealer, alleen zo komt 4 takt kartend nederland verder.

Zelf zat ik aan het volgende te denken:
- Beide organisaties houden hun eigen kampioenschap
- Aan het eind van het seizoen vaardigd iedere organisatie zijn beste 4 rijders per klasse uit
naar de finale
- De winnaars van deze finale mag zich vervolgens 4 takt Kampioen van Nederland noemen.

Dit kan alleen door hele goede afspraken en samenwerking te zoeken met elkaar. De onderlinge sportieve strijd blijft dan behouden en er komt uiteindelijk maar 1 kampioen uit.

Wat is er nou leuker dat je als organisatie kan zeggen… `Wij hebben de Kampioen geleverd `!

Mannen denk hierover na, want deze consult was gratis.

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 01, 2012 6:53 pm 

Geregistreerd: di dec 01, 2009 10:59 am
Berichten: 212
Beste Ronald en lezers,

Bedankt voor jullie inzet en antwoorden. Zoals beloofd kom ik later nog op de zaak terug maar ik moet daar even de tijd voor hebben. Waar ik wel snel een antwoord op heb is dat verschillende opperen een samenwerkings verband aan te gaan met het organiseren. Helaas is dit niet mogelijk. Wij organiseren onder auspicien van de KNAF die op zijn beurt weer lid is van de wereldkartingbond de CIK, terwijl de GK4 dat niet is. Wij zijn een onafhankelijke organisatie welke gecontroleerd wordt door de KNAF. Elke race wordt bekeken of de verzekering klopt, de baan een licentie heeft, wordt vooraf het bijzonder reglement gecontroleerd en goedgekeurd, medische dienst aanwezig is, rijders een licentie hebben enz enz. M.a.w. wij moeten aan een hoop voorschriften en regels voldoen. Overigens staat dat allemaal in het Autosportjaarboek. De GK4 heeft dat allemaal in eigen beheer en kan doen en laten wat hun goed dunkt. Ik wil overigens hiermee niet zeggen dat dit persé slechtere wedstrijden oplevert. Daarom is een samenwerking uitgesloten. Verder wil ik jullie verwijzen naar het persbericht van Swissauto importeur RVF welke ook op dit forum te lezen is. Deze kwestie wordt ook door Ronald aangehaald en dus ook onderdeel van deze discussie.

Met vriendelijke groeten,
Len van Leeuwen
Karting Events


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David