Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 8:46 am 

@Sir,

Gaat niet helemaal op hoor dat de VT250's met regelmaat kapot gaan. Hangt helemaal af van hoe je ermee omgaat (domme pech kan altijd, maar gebeurt ook vaak genoeg bij 2takt). Ik weet toevallig dat er een VT250 rondreed die meer dan 2x zoveel uren heeft gedraaid dan het revisie interval aangeeft en nog steeds niet kapot liep.... En dat was een wedstrijdmotor. De betreffende importeur wou eens weten wat het blok aankon, dus dat zit wel goed.

En je moet ook niet vergeten dat bijv. een Rotax in de eerste levenscyclusjaren ook veel vaker kapot liep dan nu het geval is. Gewoon een kwestie van uitontwikkelen; de VT250's rijden nog niet zo lang rond als bijv. een Max, dus logisch dat er wel eens verhalen opdoken van kapot gereden/onbetrouwbare VT's. Ik heb zelf een eerste serie Swiss gehad en die liep ook niet kapot; mijn tweede blok loopt ook nog steeds probleemloos gelukkig.

Kortom: laat er maar zoveel mogelijk fabrikanten bijkomen die een VT willen gaan bouwen/ontwikkelen, dat is alleen maar goed voor de klasse en de kartsport in het algemeen =D)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 8:54 am 

@Sander,
Net als Wilfred ben ik het dus niet met jou eens, de motor waar ik aan refereerde is onze eigen wedstrijdmotor, waar Simone toch serieus hard haar rondjes mee rijdt.
Een dijk van een motor, twee jaar topprestaties in de wedstrijden en meerdere trainingen achter de rug zonder enig ingrijpend onderhoud.
Zoals reeds eerder gezegd, slechts 1x kleppen gesteld, en regelmatig olie verversen, that's it !!! Doe anders maar eens navraag bij de rijders uit het NK of GK4, onze ervaring met de VT staat echt niet op zichzelf.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 12:49 pm 

klopt, gubbels was als ik het goed voorheb een goede rotax piloot. en hij heeft 1 manche in genk gewonnen. ( was op slicks in de regen, mooie wedstrijd trouwens ) .
maar dat is 1 manche...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 4:25 pm 

@Alex; als ik het laatste verslag van Simone lees, kan ik je verhaal hier niet helemaal volgen. Of lees ik nou te snel ergens overheen... :?:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 5:17 pm 

Nee, je hebt het helemaal goed gelezen, de motor van Simone is na de afgelopen twee jaar zonder speciaal of extra onderhoud nu weg voor schadeherstel en een grote revisie.
Ben trouwens wel heel blij dat onze verslagen zo goed gelezen worden, heb je in ieder geval niet de indruk dat je voor de kat z'n viool zit te typen........ :LL

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 6:37 pm 

Haha, lees ze graag! Kon me het drama van Genk herinneren...voelde erg mee de laatste races als eveneens 'alles moet ik alleen doen' vader/monteur/cateraar/teammanager .....

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 8:04 pm 

Goed om te horen dat een bekend merk als Vortex met een VT250 gaat komen!

Ik heb vroeger ook Vortex 100cc gereden, super motoren waren dat (misschien kent iemand hier de naam Johnny Mislijevic nog wel, daar had ik de kart van in '96).

Misschien toch maar weer een VT250 kopen in de toekomst dan?!?

Ben benieuwd of er meer grote merken volgen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 10:35 pm 

Mensen Het kan misschien waar zijn dat rotax meer afgestraft wordt in een bocht als ze een fout maken
Dan een viertackt maar er zijn ook al veel 2 tackt rijders naar VT wedstrijden gekomen om een "makkelijke "
Overwinning te halen maar ik weet geen 2 tackt rijder die al een dagoverwinning heeft kunnen pakken!
In de GK4 in Genk is dat bewezen!

Afbeelding

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 14, 2012 12:00 pm 

Mooi dat er mensen zijn die er zo lang mee doen, de vampire's stonden een paar jaar geleden echter uit elkaar geploft in dozen bij de dealers. En bij wedstrijden werden ze per manche verwisseld omdat ze anders niet heel bleven.(door de importeur zelf) Wellicht dat dat inmiddels beter is, maar nu is de vampire niet meer voor een lage prijs nieuw te krijgen. Dan begrijp ik heel goed dat mensen een 2 takt nemen voor minder dan de helft van het geld.

Het is wel mooi dat er nu weer wat leven in de brouwerij komt in de vt250 wereld doordat vortex zich er mee gaat bemoeien. De geruchten van rotax en 4-takt ken ik niet, maar dat zal ik ook alleen toejuichen.

Persoonlijk hoop ik dat de prijzen wat beter worden want die vindt ik nog steeds erg extreem. De swiss is dan het goedkoopste volgens mij,(3400 met verplichte luchtfilter etc.) maar je zit al snel over €4000,-- euro en dan zijn de kosten voor de zwakke onderdelen die vaak kapot gaan ook niet laag. zoals de koppeling etc. etc. Ik ben dol gelukkig met mijn biland, die heeft inmiddels 30 loopuren en behalve het olie filter en olie nog nooit onderhoud nodig gehad. Maar hij is helaas niet snel genoeg om mee te komen met de huidge vt-250érs.

We zullen zien hoe het zich gaat ontwikkelen. Ik heb wel het idee dat de snelle 4-takt er inmiddels is om te blijven. Nu nog hopen op een fabrikant die met een mooie 2cylinder komt ;-).

Banden: Vega Nordam
Banen: Emsbüren / Eefde / Berghem / Pottendijk
------------------------------------------

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 14, 2012 12:09 pm 

sir schreef:
En bij wedstrijden werden ze per manche verwisseld omdat ze anders niet heel bleven.(door de importeur zelf)

Beste Sander, wij rijden al een behoorlijk aantal jaren wedstrijden met de Vampire, ook geruime tijd met ondersteuning van Stegmoto, de importeur van de Vampire motor, en het door jou geschetste verhaal is voor ons helemaal onbekend.
sir schreef:
maar nu is de vampire niet meer voor een lage prijs nieuw te krijgen. Dan begrijp ik heel goed dat mensen een 2 takt nemen voor minder dan de helft van het geld.

De Vampire is in aanschaf nog nooit een goedkope motor geweest, de prijzen van een Sa, Vampire, GM en Oral liggen allemaal een beetje in dezelfde bandbreedte.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 14, 2012 12:22 pm 

Er zijn op het forum meerdere topics geweest over de kosten van 2t vs 4t; hieruit blijkt dat dit niet veel uit elkaar ligt bij gelijk gebruik. Het is voornamelijk het interval dat verschilt, vaker bij een 2t met lagere kosten tegen minder vaak bij een 4t tegen hogere kosten.

Ik denk dat het een persoonlijke voorkeur is: welke klasse wil je rijden en wil (of kun) je zelf veel sleutelen. Ik heb het risico genomen om voor een Swiss te gaan toen deze net op de markt kwam (dus met kans op kinderziekten etc.); gelukkig heeft dit goed uitgepakt ook al zijn er gevallen bekend van kapot gelopen motoren, maar dat kan altijd gebeuren en het blijft de vraag wat dan de oorzaak was - gebruiker of fabrikant....

Maar ik hoop op veel meer aanbieders in de VT250 klasse; dan gaan de prijzen wellicht ook naar beneden en dat zou alleen maar positief zijn =D)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 14, 2012 4:21 pm 

@alex64 Het is mooi dat jullie die ervaringen niet hebben, het zijn echter geen broodje aap verhalen of roddels maar zo was het een aantal jaren geleden gewoon en ik ken veel rijders die dat zullen bevestigen. Uit de wedstrijd verslagen van een paar jaar geleden blijkt het ook wel. Het grootste probleem was volgens mij dat ze dan ook ECHT kapot gingen en ook niet met aan paar nieuwe klepjes of cilinder te reviseren waren. Maar goed als dat niet meer zo is dan halen we wellicht oude koeien uit de sloot als jullie er 2 jaar mee doen op wedstrijd nivo zonder dure revisies dan kun je daar niets van zeggen.

Wat die prijzen betreft heb je helemaal gelijk. Volgens mij is de Swiss de enige onder de €4000,- maar wil je meekomen dan heb je volgens mij weer een race koppeling nodig en die zullen ook wel niet goedkoop zijn. Dan zijn ze wellicht allemaal ongeveer even duur. Dan moet persoonlijke voorkeur, betrouwbaarheid en voor de wedstrijd rijder die laatste paar 10en het verschil maken.

Banden: Vega Nordam
Banen: Emsbüren / Eefde / Berghem / Pottendijk
------------------------------------------

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 14, 2012 5:06 pm 

Wat betaal je dan voor een snelle icc??????? Zal niet veel goedkoper zijn hoor!!!!!!!!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 14, 2012 5:08 pm 

Precies Kartje, zoals ik een aantal posts geleden al aanhaalde, is er niet een echt goedkope snelle wedstrijdklasse en lopen de totale running costs niet zo ver uiteen voor wat betreft 2t en 4t.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 14, 2012 8:38 pm 

Ik hoop dat de motoren niet nog duurder worden. Vortex is niet echt een goedkope fabrikant. Geldt voor complete motoren maar ook voor de onderdelen. Wij zijn zeer tevreden over onze 2t Vortex Superrok maar onderhoud valt tegen door de prijzen van de onderdelen.

[color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende