Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2012 6:51 pm 

Geregistreerd: di sep 15, 2009 9:12 pm
Berichten: 161
Woonplaats: Groningen
Citaat:
Waarneer de wetgeving zal veranderen zal er een omslag komen 2/4 takt, het is alleen afwachten waarneer dit zal gaan gebeuren.
Zodra de vergunningen van de benodigde kartbanen veranderd worden mbt lawaai en vervuiling zal het snel gaan met de verkoop van de 4 takt / VT250 motoren.


Dat zou juist in het voordeel van tweetakten kunnen spelen. Verschillende baaneigenaren/beheerders hebben mij verteld dat er in de (verouderde) vergunning expliciet staat dat tweetakt niet toegestaan is op hun baan. Als er in nieuwe vergunningen niet meer gesproken zou worden over motortype, maar over geluidsnorm(in dB(A) ), zouden stille tweetakten zoals de Rotax Max wel toegestaan worden.

_________________
Intrepid '10 - Rotax Max Sr. '07 spec


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2012 7:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Citaat:
Het is veel moeilijker om met een 2-takt hard te gaan dan met een 4-takt. Dus 2-takt bied imho veel meer uitdaging.

Nou ja je zou ook kunnen stellen dat het met een viertakt dus nog moeilijker is om harder te gaan dan de concurrentie (aangezien iedereen er schijnbaar hard mee kan gaan), en dat viertakt dus veel meer uitdaging biedt :P

@Alex, als men bij de Chrono (of welke andere populaire klasse dan ook) volgend jaar met viertakt rijdt, wordt er geen cent minder uitgegeven, maakt niet uit welk onderhoudschema er voor die motoren gehanteerd kan worden. Zodra iemand een bepaald budget ervoor over heeft wordt het gewoon uitgegeven, en volgt de rest vanzelf.

Neemt niet weg dat ik het helemaal niet vervelend zou vinden als men met een leuke viertakt op de proppen komt die lekker stil is en betaalbaar.
Ik heb zelf al een keer een rekensommetje gepost wat zo'n saaie Rotax Max voor mij als recreant kost (inclusief schades, brandstof, enz.) ben nog geen rekensommetjes tegengekomen die duiden op een interessant alternatief maar misschien dat de volgende generatie viertakts meer in de goede richting gaan.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2012 7:52 pm 

Geregistreerd: ma dec 06, 2010 3:49 pm
Berichten: 165
@ buijsprojectracing :

als je een fout in de bocht maakt wordt deze in een wedstrijd bij een vt net even hard afgestraft dan met een rotax, of andere 2takt...
iedereen heeft dezelfde voor en nadelen als je met 4takt rijd, net zoals 2takt.

de reden dat het makkelijker lijkt om met een 4takt sneller te gaan is gewoon omdat een vt sneller is dan een rotax.

ik heb helemaal niets tegen 2takt, ik heb er zelf 1 en geniet er elke keer van. maar de illusie dat 4takt amateuristisch en makkelijk is mag je toch echt wel naast je neer leggen.

_________________
http://www.swissauto250.eu for quik dave news


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2012 8:02 pm 

Geregistreerd: di sep 15, 2009 9:12 pm
Berichten: 161
Woonplaats: Groningen
Martijn heeft gewoon gelijk hoor. Kijk maar eens naar de GP´s. ''Vroeger'' met de 250cc als iemand te laat remde, en dus te wijd ging, verloor hij zo 6 plekken. Tegenwoordig met de Moto2 draaien ze het gas open en komen er misschien 2 á 3 langs.

_________________
Intrepid '10 - Rotax Max Sr. '07 spec


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2012 8:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm
Berichten: 3601
Woonplaats: Assendelft
Dat is toch wel ietsjes anders dan karten :lol:

_________________
MSkart - TM k8 ICC
Energycorse - Prokart
Honda CBR 600 RR

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2012 8:13 pm 

Geregistreerd: di sep 15, 2009 9:12 pm
Berichten: 161
Woonplaats: Groningen
Het laat gewoon zien wat het verschil is tussen twee- en viertakt, enkel op het grote circuit zie je dat het gevolg groter is. Bij beide situaties komt het hardere afstraffen door de minder lineaire vermogenskromme van de tweetakt.

_________________
Intrepid '10 - Rotax Max Sr. '07 spec


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2012 8:24 pm 

Geregistreerd: ma dec 06, 2010 3:49 pm
Berichten: 165
volgens mij hadden die jongens ook gewoon versnellingen?

_________________
http://www.swissauto250.eu for quik dave news


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2012 8:30 pm 

Geregistreerd: di sep 15, 2009 9:12 pm
Berichten: 161
Woonplaats: Groningen
Yup, hoezo?

_________________
Intrepid '10 - Rotax Max Sr. '07 spec


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2012 8:39 pm 

Geregistreerd: ma dec 06, 2010 3:49 pm
Berichten: 165
dan bepaal je toch zelf in welk toerental gebied je zit , dan vervalt het feit waar je vermogens kromme zit. dit maar even omdat je dat voorbeeld aanhaalt.

het is wel zo dat 4takt op een bepaalde wijze vergevensgezinder is tov 2takt, maar in een wedstrijd vervalt dat omdat daar iedereen met een 4takt rijd.
dat was misschien niet helemaal duidelijk gemaakt in mijn redenering?

_________________
http://www.swissauto250.eu for quik dave news


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2012 8:51 pm 

Geregistreerd: di sep 15, 2009 9:12 pm
Berichten: 161
Woonplaats: Groningen
Citaat:
dan bepaal je toch zelf in welk toerental gebied je zit , dan vervalt het feit waar je vermogens kromme zit. dit maar even omdat je dat voorbeeld aanhaalt.


Waarbij het je alsnog extra tijd kost, terwijl terugschakelen bij een (grotere) viertakt vaak niet nodig is.

Citaat:
maar in een wedstrijd vervalt dat omdat daar iedereen met een 4takt rijd.


Ben ik niet met je eens, aangezien tweetakt hoe dan ook minder vermogen heeft om weer op te pakken onderin.

Edit: Het punt dat iedereen evenveel voordeel of nadeel heeft zou kloppen als beide rijders(A&B) (een) vergelijkbare fout(en) maken. Maar als rijder A meer fouten maakt dan rijder B dan zou rijder A harder bestraft worden in een tweetakt dan in een viertakt.

_________________
Intrepid '10 - Rotax Max Sr. '07 spec


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2012 9:38 pm 

Geregistreerd: zo nov 13, 2011 10:19 pm
Berichten: 216
is het dan ook niet zo dat je met een 4takt makkelijker de bocht uitvliegt, juist door het hoge koppel onderin ?
en dat het daarom weer moeilijker maakt?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2012 10:17 pm 

Geregistreerd: ma dec 06, 2010 3:49 pm
Berichten: 165
tja ieders heeft zijn gedacht er dan weer over...

dan mag het geen enkel probleem zijn voor 2takt rijders om de vt250 te komen winnen :lol:

_________________
http://www.swissauto250.eu for quik dave news


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2012 10:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm
Berichten: 2173
Woonplaats: Antwerpen
Kevin Gubbels...

_________________
Site van Martijn Buijs!

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!


Rondje Strijen
Rondje Genk


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2012 10:31 pm 

Geregistreerd: di sep 15, 2009 9:12 pm
Berichten: 161
Woonplaats: Groningen
Citaat:
dan mag het geen enkel probleem zijn voor 2takt rijders om de vt250 te komen winnen


Dat zeg ik niet. De top van de VT250 gaat volgens mij wel serieus hard. Het is echter moeilijker om (constant) hard te gaan met een tweetakt dan met een viertakt imo.

_________________
Intrepid '10 - Rotax Max Sr. '07 spec


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2012 11:02 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 28, 2010 7:26 pm
Berichten: 45
Woonplaats: Almelo
Jammer dat het weer een 4 2 takt discussie moet worden, die zijn er al genoeg hier. Nog even als antwoord op alex. Wat betrouwbaarheid betreft vergelijk ik het niet met een 2 takt. Ik ken een flink aantal wedstrijd rijders en de vampire, swissauto, techf1 en de griffon gaan allemaal met regelmaat kapot of hebben duur preventief onderhoud bij een gering aantal loopuren. Wellicht als je als hobby rijder een tikkie minder op de limiet rijdt dat alles dan wat langer heel blijft.

_________________
------------------------------------------
Motor: Biland SA250 2-cylinder 2010
Kart: Goldkart Viper 2013
Banden: Vega Nordam
Banen: Emsbüren / Eefde / Berghem / Pottendijk
------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David