Auteur |
Bericht |
Backlash
|
Geplaatst: ma jan 23, 2012 9:36 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: ma jan 23, 2012 10:47 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Citaat: Niet begrenst maar ook niet opgevoerd. Ik ken de baan daar niet hoor maar indoor halen die huurkartjes denk ik niet zoveel toeren dat ze snel stuk lopen.
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: ma jan 23, 2012 11:16 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Waar wou je dan met zo'n grasmaaier rijden, op een outdoor baan waar de shifters je om de oren vliegen? Vind het heerlijke motoren maar te sloom voor buiten.
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: di jan 24, 2012 12:05 am |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Op Lelystad en dit jaar misschien ook Driebergen moet dat kunnen toch? Lijkt me idd. niet verstandig om tussen de 2takts en de shifters voor chicane te gaan spelen Dit jaar laat ik de jongens nog lekker met de Honda spelen. Volgend jaar misschien wat snellers als de interesse blijft. Ik heb de kart voornamelijk voor de jongens gekocht,een 9 en een 13 jarige. Als het voor mezelf was had ik wel iets snellers gekocht
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: di jan 24, 2012 12:27 am |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Antwerpen is een baantje waar je met de honda kan rijden zonder teveel voor schut te staan;) Verder hou ik het met de gx bij het indoor werk en laat ik de shifter wel buiten uit
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: di jan 24, 2012 12:35 am |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Snap ik,voor jou is die gx speelgoed. Voor die jongens van mij is dat nog stoer Zelf vind ik het leuk om er aan te sleutelen. Rijden doe ik wel weer zodra die oudste ook wat snellers aan kan.
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: di jan 24, 2012 12:51 am |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Is geen speelgoed hoor, ik geniet echt van die motor, anders zou ik er niet mee rijden. Maar het is niet een echt race blok en dat gevoel gaat hij nooit geven hoeveel je er ook aan verspijker. Hoe meer je er uithaal, hoe onbetrouwbaarder hij word. Zou hem gewoon orgineel houden en goed onderhouden. Als de kids er aan toe zijn iets snellers plaatsen.
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: wo jan 25, 2012 11:52 am |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Citaat: Hoe meer je er uithaal, hoe onbetrouwbaarder hij word Daarom dacht ik ook aan die drijfstang. Ik vind het leuk om er wat meer uit te halen en we zien wel hoe lang dat heel blijft. (ik heb een 2e blokje als reserve staan) Van de week kwam ik ons kartje op youtube tegen. (het filmpje is van iemand anders) Het is de eerste die je voorbij ziet komen, je kent hem denk nog wel. http://www.youtube.com/watch?v=steOoGnxJHQ
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: wo jan 25, 2012 11:59 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Gewoon lekker de baan opgaan, ook met een GX, juist met een GX, ze kunnen er alleen maar van leren, en als je netjes je lijnen rijdt is er niks aan de hand, het gros van de andere rijders houd hier echt goed rekening mee. "Vroeger" toen Simone begon met karten met de Tibi Cadet / GX160, hebben we gewoon tussen de veel snellere karts op Berghem, Veldhoven, Emmen, Kerpen enz gereden, en dit heeft praktisch nooit problemen opgeleverd. Ik zeg.............doen
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
VWimpie
|
Geplaatst: wo jan 25, 2012 1:15 pm |
|
Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm Berichten: 215 Woonplaats: Haarlem
|
Ik zou de drijfstang er wel inzetten, bij mij is me standaard drijfstang vast gelopen ondanks dat me motor standaard was. Het was toen goedkoper om een nieuwe motor te kopen dan hem op te lappen. Heb toen bij de nieuwe motor die drijfstang er in gezet. En inderdaad rijden de meeste indoorkarts met standaard drijfstangen maar deze draaien wel minder toeren en worden vaak minder lang belast.
Drijfstang paste er bij mij zonder problemen al vondt ik het aantrek moment wel wat aan de hogekant 50 nm ong. bij de 390 versie. Wat ik ook wel mooi vondt was het dubbele olie kanaal. 1tje op de standaard plek en en 1tje in het spaateltje wat bij deze drijfstang trouwens meer een schepje is. Zo wordt de cilinder denk ik ook beter gesmeerd.
_________________ ´02 Tonykart, G390F
Turquoise Golf III GTI 16v ´95 R.I.P. Golf III GTI Edition ´94
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: wo jan 25, 2012 2:02 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
@Alex64, Bedankt voor het advies, eerst maar eens op Driebergen proberen denk ik. En jullie van Harte met het contract, op naar het podium nu!! @VWimpie, Ik zal die drijfstang straks even bestellen. Word weer een leuk ombouw projectje
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: wo jan 25, 2012 7:01 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
@VWimpie Je drijfstang stuk draaien hoeft niet aan de drijfstang te liggen maar kan net zo goed je olie of een gebrek daarvan zijn. Als je lange bochten neem met zo'n GX blokje swiept alle warme olie naar 1 kant en word er weinig gesmeerd, ook de krukas met glij lagers en olie kanaaltjes word niet gesmeerd als er geen olie aanwezig is. Maar afijn, het kan nooit kwaad om die drijfstang er wel in te zetten, je bent alleen 110 euro lichter.. en dat maakt je ook weer iets sneller in de kart
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
VWimpie
|
Geplaatst: wo jan 25, 2012 8:15 pm |
|
Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm Berichten: 215 Woonplaats: Haarlem
|
Genoeg olie zat er in ieder geval in. De standaard drijfstang is van aluminium en dus zachter en kwetsbaarder voor die momenten dat er weinig olie ter beschikking is in, zoals je al zegt een lange bocht. Hier zal een drijfstang met stalen lagerschalen beter tegen bestand zijn evenals de bij behorende hogere temperaturen. Ik geef liever 1x 110 euro extra uit (in mijn geval 200) dan 1x een nieuwe motor
_________________ ´02 Tonykart, G390F
Turquoise Golf III GTI 16v ´95 R.I.P. Golf III GTI Edition ´94
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: wo jan 25, 2012 8:45 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Citaat: Hier zal een drijfstang met stalen lagerschalen beter tegen bestand zijn evenals de bij behorende hogere temperaturen Ik dacht altijd dat staal op staal schadelijker wat dan aluminium op staal, maar ik kan het mis hebben. Las ik het nou goed dat je met een CNC drijfstang meer compressie heb dan met de orginele doordat hij iets hoger is?
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
trickey
|
Geplaatst: wo jan 25, 2012 10:04 pm |
|
Geregistreerd: zo nov 13, 2011 10:19 pm Berichten: 216
|
tis wel , hoe minder ruimte in het blok, hoe meer compressie.
|
|
Omhoog |
|
|