Auteur |
Bericht |
intrepid
|
Geplaatst: di jan 03, 2012 6:55 am |
|
Geregistreerd: zo feb 08, 2009 5:19 pm Berichten: 64
|
Hoi,
Misschien kan iemand mij helpen met de volgende vraag. Ik wil een setje GX160 of GX200 motoren kopen (nieuw) voor prokart. Het gaat om het type QH4H van Honda, de kart is voor hobbymatig gebruk dus hoeft niet te voldoen aan regelementen. wat moet ik standaard aanpassen aan de motoren om ze kartgereed te krijgen. (wat word er meestal door de motortuners uitgevoerd?)
grt. Jeroen
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: di jan 03, 2012 9:05 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
In ieder geval de begrenzer eraf ! Verder zou je de koppen kunnen laten vlakken; maar dat levert niet veel op. Zorg in ieder geval dat de motoren zo gelijk mogelijk lopen; daarmee is het makkelijkste resultaat te bereiken.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
jeroenslb
|
Geplaatst: di jan 03, 2012 6:06 pm |
|
Geregistreerd: do jul 03, 2008 6:50 am Berichten: 180 Woonplaats: Duiven
|
Begrenzer er idd af.... Als er een olie niveau regelaar in zit deze eruit halen... Klepspeling goed zetten Iets dunnere koppakking doet ook een hoop...
_________________ VRK-Rotax 125 FRmax
Never drive faster than your guardian angle can fly...
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: di jan 03, 2012 8:15 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
|
Omhoog |
|
|
bronger
|
Geplaatst: di jan 03, 2012 8:17 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
Citaat: Ik zelf heb dat niet gedaan en heb er al aardig wat uurtjes probleemloos mee gereden en tot hoever heb jij hem getuned?
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: di jan 03, 2012 8:28 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Niet, gewoon orgineel, rijd en start ie ook het best. Aan de 9PK heb ik indoor meer dan voldoende. Ik heb er wel mee ge-expirimenteerd, liep alleen maar belabberder.
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
intrepid
|
Geplaatst: di jan 03, 2012 10:21 pm |
|
Geregistreerd: zo feb 08, 2009 5:19 pm Berichten: 64
|
Thanks guys,
Backlash, de prokart heb ik al hoor, een 2e is niet nodig grt. Jeroen
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: zo jan 15, 2012 8:43 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Citaat: Sommige zetten er een andere drijfstang in (omdat die beter zou smeren). Ik loop hier over te denken voor de gx200. Hier een leuke link over een blokje klaar maken voor op een kart. Gaat wel over een clone honda maar dat maakt geen verschil http://www.youtube.com/watch?v=FTNbDvfIHoo
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: vr maart 09, 2012 12:18 am |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
uitlaat en inlaat poorten glad maken. deze schijnen nog vrij ruw gegoten te zijn. met een dremeltje valt dat wel te doen. carburateurs vervangen voor 390cc versies van honda scheelt ook enorm. sproeiers opboren scheelt ook.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|