Auteur |
Bericht |
Wilfred
|
Geplaatst: di nov 08, 2011 1:18 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Op zich een redelijke kart, al is het niet een al te recent type. Wat ie echt waard is is moeilijk aan te geven vanaf alleen een foto op MP. Er is reeds 825 geboden, ik zou dit er niet voor geven (alleen als je de aanhanger erbij zou krijgen). Ik denk overigens niet dat dit een hele snelle getunede 390 is, maar wel leuk om mee te rijden, maar je zult door de meeste rijders voorbij gereden worden. Ik denk dat het chassis voorremmen heeft en die heb je echt niet nodig bij deze 390; sterker nog als de voorremmen erop zitten zal je de kart eerder "dood" remmen en dat wil je niet.
In de advertentie wordt gezegd dat je ermee op Driebergen kunt rijden, maar dat is niet zo (daar mag niemand met eigen kart rijden op dit moment). Ik weet niet waar je woont, maar kan belangrijk zijn.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
wouterjow
|
Geplaatst: di nov 08, 2011 1:35 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 14, 2011 5:59 pm Berichten: 62
|
ik woon in almelo maar wil voornamelijk rijden op oldenzaal hier rijden alleen 4takt karts. en weet iemand of je met een 390 bij saterland kan rijden?
_________________ CRG Road Rebel 2009- Honda gx 390
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: di nov 08, 2011 1:43 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
OK, Oldenzaal en Eefde zijn wel goede banen voor een GX390 (al dan niet getuned).
Op de site van Saterland zie ik alleen Honda GX360 staan, geen 390 !! Maar vraag het even na zou ik zeggen ! Op Eefde zul je wel mee kunnen doen als ze daar weer een klasse voor de 390 hebben volgend jaar.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
wouterjow
|
Geplaatst: di nov 08, 2011 1:47 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 14, 2011 5:59 pm Berichten: 62
|
en daar kun je ook aardig meekomen? ik heb in t reglement gekeken en daar staat een cillinder van 340-405cc of zijn er in die klasse veel snellere karts te vinden?
_________________ CRG Road Rebel 2009- Honda gx 390
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: di nov 08, 2011 2:17 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Ik ken het reglement en de competitie van Saterland niet, maar ik had even snel gekeken en zag er alleen de Honda GX360 staan. Blijkbaar heb ik niet goed gekeken en is er toch een klasse voor de 390. Alleen weet ik niet wat de regels zijn m.b.t. technische specificatie en dus kan ik niet zeggen of je mee zult kunnen komen.
Degene die de genoemde 390 aanbiedt geeft wel de mogelijkheid tot proefrit en dat is zeker een pre.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
wouterjow
|
Geplaatst: di nov 08, 2011 2:31 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 14, 2011 5:59 pm Berichten: 62
|
ik zie ook een gx staan met 22,7pk deze zijn niet zo betrouwmaar meer dan de standaards ofwel?
_________________ CRG Road Rebel 2009- Honda gx 390
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: di nov 08, 2011 3:06 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Als een blok dat standaard 13pk levert getuned wordt tot 22.7pk gaat de levensduur uiteraard achteruit. Dit hoeft niet alarmerend te zijn; als de tuning op de juiste manier is gedaan zal het allemaal wel goed gaan. Hou er wel rekening mee dat bij degelijke blokken de service intervallen aanzienlijk korter zullen zijn. Ik denk dat je dan moet reviseren na circa 50-70 draaiuren; ik weet dit niet zeker, maar bij een VT250 Swissauto moet er na 40 uur gereviseerd worden. Een standaard 390 zal pas na vele honderden uren een revisie nodig hebben. Olie verversen etc. moet zowieso, dus daar heb ik het niet over.
Kortom, hoe meer getuned hoe eerder service intervallen en hoe hoger de (onderhouds) kosten. Maar als je een dergelijke getunede 390 overweegt zou ik toch eens naar die TKM kijken; daarmee rij je de getunede 390's zeker voorbij en dat blok is bewezen betrouwbaar bij goed gebruik (en een flink getunede 390 is dat lang niet altijd en is een industrieel blok; geen racemotor (TKM wel)).
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
wouterjow
|
Geplaatst: di nov 08, 2011 3:10 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 14, 2011 5:59 pm Berichten: 62
|
die standaard wat ik net stuurde kost 1000 euro voor alleen de kart.. is dit te veel?
_________________ CRG Road Rebel 2009- Honda gx 390
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: di nov 08, 2011 3:38 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Als je die BRM bedoelt; dan vind ik het teveel... kart is 8 jaar oud en motor is standaard (afgezien van de koppeling). Maar goed, dat is mijn mening, het is maar net wat je er voor over hebt natuurlijk.
Maar hou MP gewoon goed in de gaten, komt vanzelf meer voorbij. En gaan kijken bij verschillende kan geen kwaad, weet je gelijk wat de verschillen zijn bij de diverse aanbieders.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
wouterjow
|
Geplaatst: di nov 08, 2011 4:07 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 14, 2011 5:59 pm Berichten: 62
|
ja oke dat is waar er staat wel een hele mooie vt 250 te koop maar dan is investering ook weer veel groter
_________________ CRG Road Rebel 2009- Honda gx 390
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: di nov 08, 2011 4:37 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Er staan 2 vampires te koop, vanaf 2.350 euro is dat best te doen. Alleen belangrijk is de onderhouds historie.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
wouterjow
|
Geplaatst: di nov 08, 2011 5:20 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 14, 2011 5:59 pm Berichten: 62
|
de vampire van 2350 is volgens mij alleen het motorblok gr wouter
_________________ CRG Road Rebel 2009- Honda gx 390
|
|
Omhoog |
|
|
xracer
|
Geplaatst: wo nov 09, 2011 9:53 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 24, 2011 8:34 pm Berichten: 284 Woonplaats: boechout
|
waar staan die 2 vampires
_________________ Haase edox dd2
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: wo nov 09, 2011 10:21 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
mtec eco
|
Geplaatst: do nov 17, 2011 5:57 am |
|
Geregistreerd: ma nov 14, 2011 9:42 am Berichten: 6
|
|
Omhoog |
|
|