Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 184 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: do nov 03, 2011 10:58 pm 

Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm
Berichten: 103
hallo,

experimenteren doe ik graag, of de lifan motor het uithoudt weet ik niet maar ben vol verwachting
na de toevoeging van moly loopt hij een stuk stiller en soepeler
hoop dat de moly net zo goed op aluminium hecht als op staal dan komt het wel goed
enige minpuntje tot dusver is de carburateur van lifan, die is niet af te stellen, dat zorgt ervoor dat ik geen open luchtfilter durf te monteren voor betere cil.vulling
misschien ook nog eens een orginele honda carburateur erop, nu ja het prijsverschil moet toch ergens inzitten

de cvt wordt een winterklus, we kunnen nu nog 6/7 keer rijden voor de winterstop bij vledderveen en daar willen we van profiteren
eraan wennen is geen probleem want we kunnen geheel niet karten

zondag gaan we weer rijden op vledderveen, wat duurt die week toch lang :D

hartelijke groet alfred


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: ma nov 07, 2011 6:40 pm 

Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm
Berichten: 103
hallo,

het gaat steeds beter ! intussen door dat je gas moet geven in de bocht

wel spierpijn in de armpjes, is dat een bekent verschijnsel of rijden we te krampachtig

zondag de eerste kart ingehaald, was wel een rijder van 7 jaar maar toch

hartelijke groet alfred


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: ma nov 07, 2011 6:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 23, 2011 11:00 am
Berichten: 311
Woonplaats: Lunteren
:D idd bekend verschijnsel, went snel hoor..
Zo te horen veel plezier ervan =D), daar gaat het om!!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: ma nov 07, 2011 8:00 pm 

Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm
Berichten: 727
Woonplaats: Middelstum
ik weet mijn eerste 30min nog wel, kwam bezweet en hijgend uit de kart zetten. :mrgreen:
en de volgende dag overal spierpijn, maar dan ook echt overal...
nou is de stoel wel volgens de beschrijving afgesteld maar zit ik er echt nog te klein op. :?:

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: ma nov 07, 2011 8:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 02, 2010 7:56 pm
Berichten: 58
Woonplaats: musselkanaal
Volgens mij had ik jullie nog gezien, een gele auto?
ik was nummer 5 met een birel.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: di nov 08, 2011 3:12 pm 

Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm
Berichten: 103
hallo,

ja we waren met een gele auto
we reden met de jeugd mee, het was druk op vledderveen zondag
wel gezellige boel daar

ben de standaard uitlaat aan het verwisselen voor de 100cc tweetakt, is een korte bocht of een langere bocht ernaartoe beter ?

zie op de baan bij de opgevoerde eerst een lange bocht/pijp voor de uitlaat

vervelend werkje om het gat in de flens op de juiste maat uit te vijlen

hartelijke groet alfred


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: di nov 08, 2011 9:47 pm 

Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm
Berichten: 103
hallo,

vanavond mijn nieuwe uitlaat gemaakt, langs kwik fitt voor wat bochten uit de oud ijzerbak geweest en ben er tevreden over

Afbeelding

volgende stap is de tank van het blok halen en de oude van de kart weer monteren, het tussenstuk van de carburateur (vacuum voor pomp) past niet op de lifan
waar kan ik een passende kopen ?

hartelijke groet alfred


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: di nov 08, 2011 9:57 pm 

Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm
Berichten: 727
Woonplaats: Middelstum
je kunt ook een nippel op je spruitstukje maken!

edit: leuk gedaan met die uitlaat, wrm heb je hem niet gewoon rechtstreeks gemaakt, zonder die bocht?

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: di nov 08, 2011 9:59 pm 

Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm
Berichten: 103
hallo,

bedankt !!

daar ga ik eens over prakizeren

hartelijke groet alfred

ps; had ergens gelezen dat een lang uitlaattraject goed was voor de hogere toeren


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: di nov 08, 2011 10:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 30, 2011 7:04 pm
Berichten: 374
door dat lange bocht verlies geen vermogen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: di nov 08, 2011 10:04 pm 

Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm
Berichten: 727
Woonplaats: Middelstum
Citaat:
had ergens gelezen dat een lang uitlaattraject goed was voor de hogere toeren

aha, altijd al gedacht, wrm hebben sommige mensen toch zo`n lange uitlaat?
ik ga er meteen even meer info over zoeken :mrgreen:


Citaat:
door dat lange bocht verlies geen vermogen

even tussendoor, jou Nederlands is echt om te huilen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: di nov 08, 2011 10:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 30, 2011 7:04 pm
Berichten: 374
mooie als je snel schrijft maar dat snap je wel :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: di nov 08, 2011 10:15 pm 

Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm
Berichten: 103
hallo,

maar bedoel je nu meer of minder vermogen ?

hartelijke groet alfred


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: di nov 08, 2011 10:25 pm 

Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm
Berichten: 727
Woonplaats: Middelstum
ik heb op m`n 2t cross ook zo`n nippel, de vorige eigenaar heeft gewoon een gaatje geboord in een cilinderinlaat t.w.v 980 euro! maar het werkt wel perfect! :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: di nov 08, 2011 10:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Citaat:
had ergens gelezen dat een lang uitlaattraject goed was voor de hogere toeren

Volgens mij is dit het geval met 2 takt uitlaten en dan is daar ook nog weer over te discussiëren, gezien er veel meer factoren meespelen bij 2takt.

4 takt is eigenlijk niet veel te behalen.. je zou met een megafoon pijp een onderdruk kunnen proberen te creëren bij de uitlaat klep.. maar dan zit je weer met de herrie.
Het belangrijkste is de goede doorstroom van de uitlaat.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 184 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David