Auteur |
Bericht |
bertus03
|
Geplaatst: za okt 29, 2011 6:25 pm |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm Berichten: 103
|
hallo,
eerste rit gemaaakt, 2 keer 17 minuten, leuke baan en mensen we moesten apart vanwege onze ervaring (geen)
eerste manche sloeg hij steeds af in de bocht als de bocht snel genomen werd (voor mijn doen dan), bleek de oliesensor te zijn de schaar bracht uitkomst
tweede manche vloog mijn ketting er twee keer af, toch maar een 428 erop ipv de 219 ? al zeiden de kenners daar dat de ketting de eerste tijd rekt hij lag er binnen de minuut weer op trouwens
de lifan heeft zich keurig gehouden, tegen over mijn zoon reed ik met 16/46 en mijn zoon 12/41 tandwielen met optrekken was de honda (zoon) sneller doch vanaf 20/30 km hield ik hem goed bij en de topsnelheid van de lifan was hoger ik denk erover 1 tand kleiner te gaan om de verschillen wat op te heffen
al met al een leuke dag gehad !
hartelijke groet alfred
|
|
Omhoog |
|
 |
bertus03
|
Geplaatst: zo okt 30, 2011 2:08 pm |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm Berichten: 103
|
hallo,
vandaag klussen aan de kart
schakel tussen de ketting uithalen en motor naar achteren zetten zodat de ketting weer te stellen was daarvoor moest ik de klossen van de wielen 3 cm per kant naar buiten verzetten omdat anders de kap tegen het wiel komt, kan het kwaad als de klossen niet geheel op de as zitten (nu steekt de as 3 cm naar binnen) ??
voorwielen sporen niet goed, trekt wat naar rechts en zie verschil in de wielen kwa stand neem aan dat als de moeren los zijn zich dat zichzelf wijst
remschijf liep op een punt aan, rechtgeklopt draait nu weer soepel (weer een pekaatje extra)hoop dat er geen trillingen in het pedaal zitten
olie eraf laten en controleren daarna mixen met moly en door de zeef weer vullen denk dat de motor wel ingelopen is na 2 uur draaien ??
de uitlaat is nu dat standaard potje bovenop de motor, scheelt het als er de 100cc tweetakt opkomt in kracht ?
hou de tandwielverhouding toch maar zo, draait de lifan minder rpm
hartelijke groet alfred
|
|
Omhoog |
|
 |
bronger
|
Geplaatst: zo okt 30, 2011 8:56 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
als je zo`n 2takt uitlaat opzet dan scheelt dat wel iets, maar dat is verder niet merkbaar, minder weerstand, voorzover ik weet.
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
954rr
|
Geplaatst: zo okt 30, 2011 10:44 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Kijk voor de ketting even goed na of de voor en achtertandwielen wel exact in lijn staan. Misschien is je tandwielsuport wel verschoven over de achteras???? 219 of 428 maakt geen verschil, 428 zal wat langer mee moeten gaan denk ik.
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
 |
bertus03
|
Geplaatst: ma okt 31, 2011 12:07 am |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm Berichten: 103
|
hallo,
dank voor de tip ! heb het een paar keer iets verschoven en nu loopt hij er soepeler overheen
hartelijke groet alfred
|
|
Omhoog |
|
 |
bertus03
|
Geplaatst: di nov 01, 2011 10:33 pm |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm Berichten: 103
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: di nov 01, 2011 10:52 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Een cvt, past opzich wel beter bij het karakter van de motor maar ik weer niet of je er veel mee wint. Ook vraag ik me af hoe je dit moet gaan monteren op je achteras. Voor wedstrijden is het sowieso niet geschikt, daar ben je volgens mij verplicht om met een ketting overbrenging en een droge koppeling te rijden.
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |
bertus03
|
Geplaatst: di nov 01, 2011 10:59 pm |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm Berichten: 103
|
hallo, volgens het filmpje ook met een riem op de achteras ziet er wel goed uit, voor klein bij optrekken en dan langzamer groot en achter kleiner http://youtu.be/pptnRGTH_XAhartelijke groet alfred
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: wo nov 02, 2011 7:37 am |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Is dit niet een variomatic???? Deze heb ik op een oude zandbuggy zitten!!!
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
bronger
|
Geplaatst: wo nov 02, 2011 4:56 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: wo nov 02, 2011 5:12 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
VWimpie
|
Geplaatst: wo nov 02, 2011 5:14 pm |
|
Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm Berichten: 215 Woonplaats: Haarlem
|
Wij hebben op me werk een keer 2 karts met variomatic op proef gehad die waren bijna anderhalve seconde sneller per ronde, dan de snelste huur kart. Het rijd wel apart maar het was kwa acceleratie een stuk sneller dan de reductie bak die normaal op een gx200 zit.
_________________ ´02 Tonykart, G390F
Turquoise Golf III GTI 16v ´95 R.I.P. Golf III GTI Edition ´94
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: wo nov 02, 2011 6:16 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Ja dat is een variomatic of CVT (continue variabele transmissie) net hoe je het wil noemen. Opzich is het idee helemaal niet slecht hoor, wat ik zeg het past beter bij het karakter van de motor. (honda GX is van origine een continue toerental motor)
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |
VWimpie
|
Geplaatst: do nov 03, 2011 6:32 pm |
|
Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm Berichten: 215 Woonplaats: Haarlem
|
vario matic en cvt is naar mijn weten het zelfde toch? Maar in iedergeval een continu toertal en blijven versnellen 
_________________ ´02 Tonykart, G390F
Turquoise Golf III GTI 16v ´95 R.I.P. Golf III GTI Edition ´94
|
|
Omhoog |
|
 |
bronger
|
Geplaatst: do nov 03, 2011 8:07 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
het zal inderdaad wel raar rijden denk ik als je geen vario gewent bent. misschien leuk om te proberen, ik heb het nog niet eerder gezien, net als een lifan blok op een kart. erg leuk om te horen hoe dit je allemaal bevalt, ga vooral door met experimenteren. het enige waar ik me zorgen over maak is de hoeveelheid ruimte die je nodig bent. vooral als je de snaar niet direct op je achteras kunt zetten, wat waarschijnlijk ook het geval is. maar zowiso als je de pully op je achteras zou kunnen zetten kom je niet uit met de verhouding lijkt mij. dus je bent een tussenas nodig, waar je een pully en een tandwiel op kunt zetten.
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |