Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 184 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: kartpech
BerichtGeplaatst: do okt 20, 2011 9:46 pm 

misschien gaf je teveel gas waardoor je kleppen gingen zweven en tegen je zuiger aanknalde?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do okt 20, 2011 9:50 pm 

hallo,

dat zou de kromme stoterstang verklaren

hartelijke groet alfred

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 21, 2011 5:44 am 

Hoi Alfred,
als eerst zou ik die verkoper bezoeken wand dat gaat niet ik denk dat het wel bekend was dat die Motor zou stuk lopen dan verkeerde gegevens over de Motor inhoudt is gewoon de mensen bedriegen!
Dan met je gewicht heb je minimaal een 390cc nodig alles andere kan je vergeten, dan is een oliebad koppeling ook geen overboden luxe, en vingers weg van die imitatie kraam Honda of Briggs Stratton motor beide zijn goed en betaalbaar!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 21, 2011 10:23 am 

Briggs en Honda zijn allebei met droge koppeling, of wil je er ook nog een reduktiebak aan hangen ?
[-X denk van niet [-X

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 21, 2011 11:12 am 

Zeker gaat dat die kosten om de 100.- :wink:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 21, 2011 11:40 am 

Citaat:
ga bij de lifan wel kijken of dat kleppenveerschotelsysteem ook zo gammel is, wellicht is daar al een modificatie voor ?

Hier zullen de mensen die echt ervaring hebben met dit soort motoren vast meer over weten, maar ik kan me herinneren dat er verschil zat tussen de 2 kleppen wat betreft het borgen van die dingen, en dat dat voor beide kleppen hetzelfde gemaakt kon worden.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 21, 2011 12:12 pm 

Citaat:
Hoi Alfred,
als eerst zou ik die verkoper bezoeken wand dat gaat niet ik denk dat het wel bekend was dat die Motor zou stuk lopen dan verkeerde gegevens over de Motor inhoudt is gewoon de mensen bedriegen!

nadat de motor stukliep heb ik gebeld of de verkoper bereid was iets te doen ( was al tevreden met 50 euro wat ik hem ook gezegt had) hij zou me er nog over terugbellen

vanmorgen zelf maar gebeld en ook gemeld dat het een 160 cc was, heb de telefoon maar opgehangen want het verliep niet netjes

zoals gezegt pech maar nog steeds dik tevreden en als de lifan het goed doet gaan we er veel plezier aan het karten beleven, heb er zin in !!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 21, 2011 12:16 pm 

Citaat:
Citaat:
ga bij de lifan wel kijken of dat kleppenveerschotelsysteem ook zo gammel is, wellicht is daar al een modificatie voor ?

Hier zullen de mensen die echt ervaring hebben met dit soort motoren vast meer over weten, maar ik kan me herinneren dat er verschil zat tussen de 2 kleppen wat betreft het borgen van die dingen, en dat dat voor beide kleppen hetzelfde gemaakt kon worden.

was al aan het zoeken geweest voor de spietjes/busje van de inlaatklep
maar las al op het forum dat deze zonder zit
dat ga ik veranderen bij de lifan mocht het systeem daar hetzelfde zijn, lasje erop
wil ook andere klepveren maar vraag me af of de stoters er wel sterk genoeg voor zijn

ik moet er nog een hoop over leren, gelukkig staat er een hoop nuttige info op het forum

mert hartelijke groet alfred :)

ps lifan levert ook van die natte koppelingen met reductie van 1/2, wat is daar het voor of nadeel van ?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 21, 2011 1:14 pm 

schijnbaar kun je die natte koppelingen tot en met 270cc Motoren gebruiken zonde die zijn zeer goed!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 21, 2011 1:39 pm 

hallo,

wil eerst proberen bij een machinefabriek de asmaat van de bestaande koppeling uit te draaien naar 25.4 mm en dan kijken wat het doet

hartelijke groet alfred

met de 160 cc ga ik wat rommelen en repareren om ervaring met deze motors te krijgen
heeft iemand nog een cilinderkop liggen ? en de mijne zit een gat door de klepinslag
weet niet of dat te lassen is ivm de legering ervan

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za okt 22, 2011 10:29 pm 

hallo,

helaas is de motor nog niet binnen, vanaag maar wat geprutst aan de oude 160 cc

allereerst ;ik kwam dit tegen in de uitlaatpoort

Afbeelding

Afbeelding

is dat voor een een of ander regelement of om de boel te knijpen ivm de rpm begrenzing vanwege de gebrekkige spatsmering ?

voor de extra smering zag ik dat er drijfstangen zijn met echte lagerschalen en iets andere vomen om de olie beter bij de lagerschalen te krijgen.
omdat ik wat wil experimenteren met dit blokje heb ik de drijfstang van de oude ook maar alla de betere aangepast met een extra oliegat en diepere sleuven zodat er meer olie bijkan
het orginele gaatje

Afbeelding

het extra gaatje

Afbeelding

Afbeelding

en de verdiepte sleuven

Afbeelding

wil ook onderin het deksel een pijpje maken met een extern pompje wat de olie tegen de onderkant zuiger aanspuit zodat hij straks met hogere toeren minder warm wordt
bedoel een crosmotor 160cc draaie toch wel het dubbele aantal toeren
dacht aan een benzinepomp en een nokje op de achteras zodat als hij rijdt er extra olie tegen de zuiger komt

of is daar een bijdehantere oplossing voor ?

hartelijke groet alfred

ps zoek nog steeds een tweedehands kopje voor het blokje

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 23, 2011 9:45 am 

Het lijkt mij dat de koppeling die op een 160 zit niet zonder meer geschikt is om te monteren op een 390, een 390 heeft meer vermogen. Een te lichte koppeling i.c.m. 110kg kan wel eens zorgen voor een vroegtijdige racedag, en dat is zonde toch?

Voor een stoeltje moet je eens kijken bij Ron http://link.marktplaats.nl/492712012, dit is een nieuwe die we 1 keer gemonteerd hebben maar omdat de maat niet goed was er gelijk weer afgehaald.

Toch zou ik nog even contacten met de verkoper van de kart. Het feit dat de motor stukloopt is het risico van een gebruikte motor kopen, maar betalen voor een 390 en uiteindelijk een 160 geleverd krijgen is toch wat anders.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 23, 2011 10:54 pm 

hallo

heb een keer gebeld wat tot niets leidde, pech jammer, maar niet getreurd ben er ondanks dat content mee en ben er al overheen

vandaag hebben we deze gekocht voor mijn zoon, nu wel en proefrit gemaakt en nagekeken, waren trouwens twee hartstikke leuke kartfanaten die hem goed onderhouden hadden en overgestapt zijn naar tweetakt en hij loopt prima

Afbeelding

morgen of overmorgen komt de lifan binnen en als het meezit woensdag voor het eerst de baan op

we hebben er zin in

hartelijke groet alfred

ps waar kunnen we stickers krijgen van bv honda ?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 24, 2011 5:23 am 

Ebay of marktplaats!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 24, 2011 8:58 pm 

Afbeelding

de drijfstang van lifan lijkt mij een betere dan die van honda, zie twee extra sleuven en een middensleuf, twee zelfs denk ik een aan elke zijde waar de helften mekaar raken
ook boven bij het pistongat zit een oliegaatje
dat lijkt me stukken beter smeren, als de rest van de motor ook in die trant is !!!

vind ik dat toch hoopgevend !

vandaag de binnenkant van de koppelingsas naar 25,4 laten draaien, scheelt weer een bak geld

hartelijke groet alfred

ps motor nog steeds niet binnen, dhl is niet zo snel

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 184 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende