Auteur |
Bericht |
tinus kremer
|
Geplaatst: di okt 18, 2011 7:32 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 9:39 am Berichten: 701 Woonplaats: lutten
|
ben nog aan het rond kijken maar waarschijnlijk wel.
|
|
Omhoog |
|
|
JesseJan
|
Geplaatst: wo okt 19, 2011 11:41 am |
|
Geregistreerd: ma apr 11, 2005 7:38 pm Berichten: 268 Woonplaats: Oud Turnhout
|
Voorremmen gaan dr waarschijnlijk uit heb ik gehoord
_________________ ERPO Racing Karts
JJD - Racing
|
|
Omhoog |
|
|
RAM Racing
|
Geplaatst: wo okt 19, 2011 11:47 am |
|
Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm Berichten: 634 Woonplaats: Hoorn
|
Zou een domme zet zijn. Heeft net bijna iedereen geinvesteerd in voorremmen, mag je ze er weer afhalen.....
_________________ [color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...
|
|
Omhoog |
|
|
tinus kremer
|
Geplaatst: wo okt 19, 2011 5:08 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 9:39 am Berichten: 701 Woonplaats: lutten
|
zou absoluut dom zijn iedereen rijd er zo'n beetje mee ja.
|
|
Omhoog |
|
|
Henry
|
Geplaatst: wo okt 19, 2011 11:37 pm |
|
Geregistreerd: di sep 15, 2009 9:12 pm Berichten: 161 Woonplaats: Groningen
|
Gefeliciteerd Thomas & RAM Racing met jullie overwinning . Maar is er al nieuws omtrent Rotax Max blokken in de 03 klasse volgend jaar(ze zouden niet meer toegestaan worden?)?
_________________ Intrepid '10 - Rotax Max Sr. '07 spec
|
|
Omhoog |
|
|
RAM Racing
|
Geplaatst: vr okt 21, 2011 12:09 pm |
|
Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm Berichten: 634 Woonplaats: Hoorn
|
Net binnen over de mail. De nieuwe reglementen voor de 03 klasse:
03 TAG SERIES Toegestaan zijn alle watergekoelde tweetakt motoren, zonder versnellingen, met een maximale cilinderinhoud van 125 cc, standaard voorzien van een centrifugaal vrijloop koppeling en onboard electrische starter. Een zgn. "Powervalve" is toegestaan. Motoren (ooit)gehomologeerd voor de CIK/FIA KF klassen zijn niet toegestaan. Op verzoek moet een technische fiche van gebruikte motor kunnen worden gertoond, voorzien van maten en tekeningen. Alle ont- en beluchtingen of overloopleidingen dienen uit te monden in een gesloten reservoir van tenminste 0.125 liter. Alle slangen dienen over de volle lengte lucht- en vloeistofdicht te zijn.
Waterkoeling: koelvloeistof moet leidingwater zijn zonder enige toevoeging. Ontsteking: zoals door de fabrikant standaard bij de motor geleverd Carburateur: toegestaan zijn DELLORTO PHSB30 of de VHSH30 . Inlaatdemper: bij de motor behorend of CIK-FIA 2004 - 2009, max. doorlaat pijpjes Ø 30 mm Uitlaat: alleen de bij de motor behorende originele uitlaat is toegestaan. Geluid: maximaal 98 dB(A), een nademper is verplicht. Frame: CIK-FIA of NFK geregistreerd, voorwiel remmen toegestaan. Overbrenging: vrij ¬banden: NNB gewicht: lichte klasse:165kg zware klasse: 180 kg; maximaal gewicht kart zonder rijder 100kg. Leeftijd: vanaf de 14de verjaardag Licentie: geldige kartlicentie Nummerbord: bord ROOD, cijfers WIT
_________________ [color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...
|
|
Omhoog |
|
|
tinus kremer
|
Geplaatst: vr okt 21, 2011 5:09 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 9:39 am Berichten: 701 Woonplaats: lutten
|
|
Omhoog |
|
|
RAM Racing
|
Geplaatst: vr okt 21, 2011 6:04 pm |
|
Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm Berichten: 634 Woonplaats: Hoorn
|
Dat is speciaal voor de "oudjes" zoals Simon vd Rol en Paul Kappelhof gedaan. Ik krijg net bericht terug dat de Rotaxen ook met een 30mm carburateur moeten gaan rijden!!
_________________ [color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...
|
|
Omhoog |
|
|
RAM Racing
|
Geplaatst: vr okt 21, 2011 9:35 pm |
|
Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm Berichten: 634 Woonplaats: Hoorn
|
NK5 NAB/NFK Wervelende wedstrijden in Genk Zondag 16 oktober werden de laatste wedstrijden gereden tijdens het NK 5 te Genk. De kampioenen waren nog niet bekend waardoor er interessante races waren te verwachten. In de Maxxis Tag Series maakte de gehele top 5 in het algemeen klassement kans op de titel. Het RAM Racing team heeft in de voorafgaande weken een aantal testsessies gedaan om de kart af te stellen en meer data over de motorprestaties te verkrijgen. Zaterdag: De gehele dag was het zonnig waardoor het “fine tunen” van de afstelling vrij makkelijk ging. Tijdens de testsessies bleek uit de data dat de motor in de voorgaande races niet optimaal heeft gelopen. Na aanpassingen draaide de motor deze zaterdag stukken beter en was een toerental van bijna 16000 toeren mogelijk. Ruim 1500 toeren meer dan in Kerpen en Berghem. Thomas werd veelvuldig geklokt door de andere teams zodat zij konden zien welke tijden er mogelijk waren. Zondag: Doordat het een onbewolkte nacht was werd iedereen wakker met een schijnende zon maar ook met een temperatuur die een paar graden onder 0 lag. Gelukkig waren er voorzorgsmaatregelen getroffen zodat er geen schade was ontstaan aan de motor. Tijdens de vrije training bleek de baan vrij glad. Thomas kon slechts 2 rondjes rijden doordat de ketting was gebroken. Hierdoor was er geen data over de baan voorhanden. Voor de kwalificatie werd de afstelling gelijk gehouden en nieuwe banden gemonteerd. Na een aantal rondes kwam onze Tonykart rijder op stoom en bezette lange tijd de 2e plek. In de laatste ronde echter kwam Laura van de Hengel langszij om de 2e plaats op te eisen. 3e plaats algemeen en snelste in de Maxxis Tag series. 3e keer op rij de pole position in de klasse! De start van race 1 ging goed. Mitchell Verburg pakte de kop met Thomas erachteraan. Mitchell kon het tempo echter niet volhouden en na een aantal rondes stelde Thomas orde op zaken. Hierna kon hij uitlopen op de rest en heeft dit volgehouden tot het einde. Plaats 1 in de 1e race! Race 2 wederom een goede start. Als duo met Alex van Rijmenam konden zij zich losmaken van de rest. Thomas was echter duidelijk sneller en haalde Alex in na 1 ronde. Tijdens de eerste helft van de wedstrijd werd de voorsprong op flink uitgebouwd maar Alex gaf zich niet gewonnen. Tijdens de laatste rondes ontpopte zich een mooie strijd tussen deze 2 kemphanen die uiteindelijk in de laatste ronde door Alex werd gewonnen. Beelden hiervan zijn te zien via de links onderaan. Toch een goede prestatie neergezet door een 2e plek halen. Na een 3e plaats in Kerpen en een 2e plaats in Berghem kon Thomas nu de hoogste trede van het podium betreden. Het laatste NK is afgesloten met een 1e plaats! Met slechts 1 punt achterstand is Thomas 3e in het kampioenschap geworden en feliciteren wij Alex van Rijmenam met de titel. Dit eerste jaar met een nieuwe motor is er veel ervaring opgedaan en hebben we een snelle combinatie kunnen neerzetten. Tonykart met een Vortex motor, de rijder Thomas Middel en niet te vergeten zijn race engineer Marcel Smit. Ons doel voor dit seizoen hebben we gehaald: op het podium terecht komen en voldoende de motor icm de kart kunnen begrijpen om zo snel mogelijk te gaan. Voor volgend jaar hebben we nieuwe doelen: nederlands kampioen worden en meedoen aan het wereldkampioenschap vortex superrok. Video’s: http://www.youtube.com/user/nabkartingUitslagen: http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=728165Foto’s: http://fotogeplaatst.nl/
_________________ [color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...
|
|
Omhoog |
|
|
tinus kremer
|
Geplaatst: vr okt 21, 2011 10:11 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 9:39 am Berichten: 701 Woonplaats: lutten
|
waarom moet rotax met 30mm carb rijden slaat nergens op.
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: vr okt 21, 2011 10:46 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Kan eigenlijk niet eens want dat ben je niet meer Chrono conform. Slaat idd nergens op...
|
|
Omhoog |
|
|
Henry
|
Geplaatst: vr okt 21, 2011 10:51 pm |
|
Geregistreerd: di sep 15, 2009 9:12 pm Berichten: 161 Woonplaats: Groningen
|
In de bovenstaande reglementen staat ook niet dat de motor Chrono conform moet zijn. Of zijn dit niet de volledige reglementen? En ben je met een kleinere carburateur niet sneller met een Max? Ik meende eens (op dit forum) gelezen te hebben dat je dan meer kracht onderin hebt.
_________________ Intrepid '10 - Rotax Max Sr. '07 spec
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: za okt 22, 2011 6:33 am |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Dat zou nog het eerlijkste zijn dat Rotaxen ook getuned mogen worden, momenteel mag aan de Rotax niks gebeuren en aan allee andere motoren wel...
|
|
Omhoog |
|
|
RAM Racing
|
Geplaatst: za okt 22, 2011 6:40 am |
|
Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm Berichten: 634 Woonplaats: Hoorn
|
Dit is de reactie van de nab:
Hoi Rob, Ook op de Rotax moet een 30 mm carburateur. Het Rotax reglement zal niet meer genoemd worden in de 03! Met vriendelijke groet, Sylvia van Londen secretariaat NFK.
_________________ [color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...
|
|
Omhoog |
|
|
RAM Racing
|
Geplaatst: za okt 22, 2011 6:46 am |
|
Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm Berichten: 634 Woonplaats: Hoorn
|
Martijn:
Even een correctie. Geen enkele motor mag getuned worden. Ze moeten voldoen aan de fiche die bij de motor hoort.
_________________ [color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...
|
|
Omhoog |
|
|