Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jul 28, 2011 10:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Wie kan me een beetje op weg helpen?
Ik ben een kart aan het opbouwen met een honda gx200 blokje.
Ik heb een 16 tands type 219 tandwiel voor en ik weet eigenlijk niet wat ik achter zou moeten hebben.
Ik snap dat het per baan verschillend is maar wat is gebruikelijk ( van/tot ) met een gx200?

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door svv op do jul 28, 2011 10:49 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 28, 2011 10:37 pm 

Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm
Berichten: 727
Woonplaats: Middelstum
verschild van 63-97 tands

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 28, 2011 10:46 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Yep snap ik maar met 97 tands is je topsnelheid bijna niks denk ik met een honda.
En met 63 ben ik bang dat je bijna niet van zijn plek komt......

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 20, 2011 10:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Even ter informatie van anderen misschien.
16 tands voor en 66 tands achter blijkt voor ons goed te werken op alnone in Lelystad.

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2011 1:02 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 01, 2011 3:00 pm
Berichten: 38
ik rij 12 /36 op mijn 390....

weet niet wat een redelijke norm is voor tandwielverhouding... ik hoorde iets van 1: 2,7-3,0

_________________
PTM G390F - 18pk - 38NM // CRG KALIFORNIA

ONDERHOUD EN KENNIS ZIJN SLEUTELWOORDEN VOOR DUURZAAMHEID...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2011 2:39 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Citaat:
ik rij 12 /36 op mijn 390....


Dat is dan tandwiel type 428 begrijp ik.

Citaat:
weet niet wat een redelijke norm is voor tandwielverhouding... ik hoorde iets van 1: 2,7-3,0


Verschilt erg per baan en per kart.
1 : 3,15 is het laagst haalbare met type 219 volgens mij.
Maar dan is je acceleratie bijna niks meer met een gx200 denk ik :(
Een 390...., ja die is ook een stuk sterker :wink:

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 08, 2011 12:23 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 01, 2011 3:00 pm
Berichten: 38
ja ik rij inderdaad met 428,
wil binnenkort voor de gein nog even 14 /36 proberen (pottendijk) maar het blok heeft het nu al wat zwaar..
hievoor heb ik even met 10/36 gereden, maar dat is meer voor eefde of oldenzaal

_________________
PTM G390F - 18pk - 38NM // CRG KALIFORNIA

ONDERHOUD EN KENNIS ZIJN SLEUTELWOORDEN VOOR DUURZAAMHEID...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 27, 2011 4:59 pm 

Geregistreerd: di sep 27, 2011 2:12 pm
Berichten: 22
op antwerp rijden wij met 16/82 voor de seniors en 16/77 voor de juniors


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr okt 21, 2011 1:35 pm 

Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm
Berichten: 103
hallo,

op mijn net aangeschafte zit 11 voor en 46 achter met toen nog een 160cc blok, er reed een jonge jongen op
nu komt er een 420cc 14/15 pk op die heeft wat meer power maar ik weeg 110 kilo
wat zou voor mij met deze motor een goed voortandwiel zijn, zelf dacht ik 14 maar heb er totaal geen verstand van

hartelijkegroet alfred


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr okt 21, 2011 5:01 pm 

Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm
Berichten: 727
Woonplaats: Middelstum
hoeveel toeren maakt de motor onbegrenst? welke baan ga je rijden?
maar het gewoon een kwestie van proberen, watje zelf het lekkerst vind rijden.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 22, 2011 10:37 pm 

Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm
Berichten: 103
hallo,

volgens de opgave is 3600 rpm de top, begrenzer eruit ? ik weet niet of dat een goed idee is
daar wil ik eerst mee experimiteren met het oude motortje

dacht aan een top van 80, gezien me gewicht leek me dat de max om mee te komen
geen idee hoe ik dat moet berekenen

hartelijke groet alfred


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 23, 2011 10:01 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Bij 3600 toeren en een voortandwiel van 14 moet je een 34 achterop leggen om een snelheid te kunnen behalen van 78kmh.
Ik dacht altijd dat de 390 zo'n 5500 toeren maakt in dat geval moet je achter een 52 tandwiel leggen voor 78Kmh

_________________
Kartloos
Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 23, 2011 11:40 am 

Geregistreerd: do okt 20, 2011 8:06 pm
Berichten: 103
hallo,

dank !

hartelijke groet alfred


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David