Auteur |
Bericht |
gvdbrink
|
Geplaatst: ma aug 22, 2011 5:48 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 23, 2011 11:00 am Berichten: 311 Woonplaats: Lunteren
|
Heb er ook niet veel voor gevraagd, goedkope kart die er voor het oog leuk uitziet en netjes is verkoopt nog wel denk ik, maar idd ging het wel erg snel..
|
|
Omhoog |
|
|
gvdbrink
|
Geplaatst: wo okt 05, 2011 9:00 pm |
|
|
Vanavond voor het eerst bandjes gedemonteerd Wat een leuk werk is dat zeg Weet iemand wat nou de benaming is van de bridgestone bandjes zonder keurmerk die ze op het nk gebruiken en heeft iemand hier ervaring mee qua levensduur en grip? Als je de bandjes monteer moet je ze op druk brengen om ze erop te laten "springen", hoe doe je dat met de "borg"boutjes in de velg? Als je ze erin schroef komt het natuurlijk niet goed
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: wo okt 05, 2011 9:08 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Je schroeft de boutjes er zo ver in dat ze niet uitsteken aan de binnenkant van de velg.
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: wo okt 05, 2011 9:28 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
de bandjes die jij bedoeld zijn de Bridgestone YKB of YLB zonder CIK keurmerk. ca 140 euro bij D.v.d.Spoel
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: do okt 06, 2011 12:17 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
Zijn dezelfde banden aleen mag je er dan geen wedstrijden op rijden. Vega blauw doet het ook erg goed op icc.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
gvdbrink
|
Geplaatst: do okt 06, 2011 4:03 pm |
|
|
Hoe zit het met de levensduur en de grip van de bridgestone 's? En hebben ze een erge piek of kun je ze afrijden met tot het laatst goede grip?
Heb nu met vega nordam gereden en die gaan idd goed maar zijn ook wat duurder als die 140,- euro..
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: do okt 06, 2011 4:29 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
De YKB gaan ook goed hoor en de grip blijft aardig een erge piek heb ik nooit ervaren!! Zelf wissel ik ze na een dag rijden dus linksvoor naar rechtsvoor en linksachter naar rechtsachter dan slijten ze gelijk af!!!
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: do okt 06, 2011 6:02 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
de banden die je bedoeld zijn de ylm types zelfde als ykb maar dan zonder homolegatie
de ykb is de gehomolegeerde medium band van vorig jaar de ylb is de gehomolegeerde medium van dit jaar
de ykb had veel last van onbalans op de voor bandjes en bij de eerdere series wilde het loopvlak wel eens op kleine stukjes van het carcas los laten. wel blijven ze lang grip geven en gaan ze redelijk lang mee. De eerste 5 rondes zijn ze ongeveer 0.3 sec sneller en daarna blijven ze redelijk konstant
de ylb is wat geeft wat meer snellere in het begin voor de rest heeft die geen onbalans meer (ik heb het nog niet mee gemaakt) en ook het probleem met de aanhechting lijkt opgelost te zijn
de ylm zou een ongehomolegeerde variant van de ykb moeten zijn ik heb er echter geen ervaring mee
|
|
Omhoog |
|
|
gvdbrink
|
Geplaatst: vr okt 07, 2011 6:22 pm |
|
|
Oké bedankt tot dusver, twijfel wel nog steeds welke banden ik nu het best kan nemen.. Iemand die weet welke van de twee de beste rondetijden kunnen geven?
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: vr okt 07, 2011 7:03 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
schilt niet veel maar de ykb is op dit moment verweg het goedkoopst