Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Paramotor ombouwen.
BerichtGeplaatst: zo okt 02, 2011 2:58 pm 

Geregistreerd: zo okt 02, 2011 9:46 am
Berichten: 3
Ik zal me eerst even voorstellen,
Ik ben gertjan Nijsink uit Rijssen.
Ik ben me hier aangemeld omdat hiet veel kennis is over viertact motoren.
Ik ben paramotor piloot, en loop met het plan om mijn huidige motor op mijn paramotrtrike (zie hieronder) uit te wisselen voor een viertact, ik wil namelijk minder geluid en meer power
Afbeelding
Nu is er al een leverancier die de swissauto verkoopt voor ca €5000,-(copleet met kooi en dergelijke) erg veel geld dus.
Maar nu zit ik op julie forum te kijken, en zie dat hier ook de honda gx240 toegepast worden op julie karts.
Maar ik zie ook dat het toerental van de motor 3500 rpm ligt terwijl mijn 2tactje rond de 6000 zit, ook de swissmotor zit rond de 7000 a 8000 toeren.
Is de honda motor te te helpen naar dit bereik, en aan welke kosten moet ik denken?
Of kan ik beter gelijk een swissauto pakken?
Hieronder even de specs van mijn huidige tweetact:

210 cc
Vermogen ca 12 kw
Vertraging t.o.v de propeller 1:2,57
Max motor toerental ca 6000 rpm
Propeller toerental ca 2300 rpm
Carb bing 84/32mm naald 6l1 sproeier 180

De paramotor leverancier geeft de volgende specs op op voor de swissauto,

250 cc
Max motor toerental 7800 rpm
Vermogen 23 kw
Vertraging zal ergens rond de 1:3.1 liggen gezien het propeller toerental meestal rond de 2400 rpm deze is niet door de fabrikant opgegeven.

Hopelijk kunnen julie me helpen

Vr groet Gertjan


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Paramotor ombouwen.
BerichtGeplaatst: zo okt 02, 2011 3:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Meer power is meestal duurder met een viertakt.
De Honda GX240 heeft ongeveer de helft aan vermogen van je huidige moter. Er is van alles mogelijk op het gebied van tuning voor deze motoren, de vraag is alleen hoe betrouwbaar de moter dan blijft, en of het kostenplaatje dan nog interessant is. Vooral betrouwbaarheid lijkt me wel belangrijk.
Ik kan me niet voorstellen dat een GX240 ooit het vermogen haalt van een Swissauto zonder dat ie daarbij duurder wordt dan de Swissauto zelf.

Waar je wellicht ook rekening mee moet houden is dat een GX240 standaard spatsmering heeft, die smering werkt alleen "goed" als de moter horizontaal staat, en niet teveel g-krachten te verduren krijgt.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Paramotor ombouwen.
BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2011 4:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
is een GX380-390 niet wat beter geschikt, ik denk dat je moet bekijken of je minder rpm's kunt maken (andere prop) waardoor je meer op je koppel gaat draaien.
7krpm is wel erg veel voor een 4takt gx blok.. (als standaard toerental)

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Paramotor ombouwen.
BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2011 7:04 pm 

Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm
Berichten: 1008
Ik weet niet zeker of een Swissauto zo betrouwbaar is in de lucht, niet vergeten het is een echte Race Motor en 20 min. vol last zal die Motor wijnig problemen mee hebben, maar een uur ca 2400 rpm is denk ik te veel voor deze Motor!
Hier vind je Motoren wat je zoekt:
http://www.hirth-motoren.de/de/ul-flugmotoren.html
Deze Motoren heben meer cilinderinhoud (CC) dus een betrouwbare Motor die meer Power en minder geluid heeft en Hirth Motoren zijn de Beste en Betaalbaar


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Paramotor ombouwen.
BerichtGeplaatst: di okt 04, 2011 1:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
heej zijn dat niet die "duitse" 2 cilinder 2-takts, vliegtuigmotoren, die je voorbij ziet scheuren opt circuit?

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Paramotor ombouwen.
BerichtGeplaatst: di okt 04, 2011 5:01 pm 

Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm
Berichten: 1008
100 punten, ja dat zijn ze maar die krijg je ook als 1 cilinder voor paramotrtrike!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Paramotor ombouwen.
BerichtGeplaatst: di okt 04, 2011 8:38 pm 

Geregistreerd: zo jan 03, 2010 1:44 pm
Berichten: 68
Er bestaat een leverancier in belgie die V twin Vanguard motoren aanbied voor deze aplicatie. Heb 10 jaar geleden nog aan dit project meegewerkt maar kan niet meer op de naam komen van de bewuste firma. Even googlen en dan kom je er wel op. Vanguard is het industriële merk van Briggs & Stratton.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Paramotor ombouwen.
BerichtGeplaatst: di okt 04, 2011 9:47 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
ik denk dat de GX 270 en 390 te zwaar zijn. (kom je niet meer los)
Volgens mij is de Aixro wankelmotor zeer geschikt voor het vliegen. Klein, licht en veel vermogen.
Swissauto is een mooie motor maar zoals eerder gezegd zou ik daar niet mee de lucht in gaan :P

_________________
Kartloos
Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Paramotor ombouwen.
BerichtGeplaatst: di okt 04, 2011 11:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
de aixro heeft ook zijn toerental.... (helaas moet) je nog steeds op mix "rijden" en een linear vermogens curve.. door de wankel techniek.
Alleen het verbruik ligt wel wat hoger... wankels staan niet echt bekend om zuinigheid ;)

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Paramotor ombouwen.
BerichtGeplaatst: wo okt 05, 2011 5:31 am 

Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm
Berichten: 1008
Die ziet er zeer zwaar uit, ik denk eer wat voor een ultralicht vliegtuig en een aixro is niet echt betrouwbaar dus oordopjes er in en 2 Takt vliegen :wink:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Paramotor ombouwen.
BerichtGeplaatst: zo okt 09, 2011 12:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 18, 2009 12:14 pm
Berichten: 661
Oordopjes? :idea:

_________________
Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David