Auteur |
Bericht |
joris
|
Geplaatst: wo sep 14, 2011 11:14 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ik heb die zelf een gemaakt van een langeslag meetklok en een oude bougie werkt perfeckt
|
|
Omhoog |
|
 |
bronger
|
Geplaatst: wo sep 14, 2011 4:56 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
ik steek er altijd gewoon een schuifmaat  in..
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
zwolly
|
Geplaatst: wo sep 14, 2011 4:59 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 17, 2011 5:05 pm Berichten: 55
|
Had ik ook gedaan 2mm gemeten, net zo'n klokje gemaakt zoals joris zei deze meet 1.4.
|
|
Omhoog |
|
 |
bronger
|
Geplaatst: wo sep 14, 2011 5:14 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
ga ik ook maken!! prachtig idee idd,
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: do sep 15, 2011 7:33 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
zwolly, heb je het vermoeden dat je ontsteking defect is? (ivm nieuw topic opt fora)
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
zwolly
|
Geplaatst: do sep 15, 2011 7:56 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 17, 2011 5:05 pm Berichten: 55
|
Ja, ik had al geantwoord in dat andere topic maar zal het hier nogmaals doen. Het probleem wat ik heb heeft waarschijnlijk te maken met die keering, als het een beetje lukt komt hier volgende week een andere in. Wat zich voordoet is dat de stator zich niet netjes laat centreren rond de rotor. De stator staat bovenaan bijna tegen de rotor aan, maar aan de onderzijde kun je er bijna een voetbal tussendoor schoppen. Het eerste verhaal was, voordat ik er achter kwam dat die keering lek was, er zit een slechte ontsteking in imitaie, troep daar loopt zo'n TM nooit knap mee. Vandaar dat ik opzoek ging naar een orginele, altijd pas toch.
|
|
Omhoog |
|
 |
bamacrew
|
Geplaatst: vr sep 16, 2011 8:44 am |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
krukas krom?? schommelt die ook als je hem handmatig ronddraaid??
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: vr sep 16, 2011 9:29 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
ja ik zat ook al die richting in te zoeken, de grondplaat zit op 3 punten vast, mis je er 1 dan zit je plaat ook niet recht meer. Als je je vliegwiel niet goed monteerd (spier ertussen oid) dan is die ook uit balans. Krukas krom zou ook ene optie zijn, wat nog meer is een krukas lager rot vandaar je lekkage bij je keering?
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
zwolly
|
Geplaatst: vr sep 16, 2011 11:17 am |
|
Geregistreerd: zo jul 17, 2011 5:05 pm Berichten: 55
|
Tsja zeg het maar, krukas schommelt op het oog niet, motor zou volledige revisie gehad hebben, daarna nog even gereden en weggezet. Een spie zit er volgens mij bij een PVL ontsteking niet in, je zou denken dat dit dan idd onbalans zou kunnen geven. Misschien is de rotor wel gebalaceerd met dat in gedachte... Heb zelf de benodigde gereedschappen niet om het boeltje te demonteren en te bekijken dus moet moet even geduld hebben. Of de gereedschappen aanschaffen natuurlijk Had PVL al gemaild over montage en afsteldata, zij zeggen doodleuk go to your engine manufacturer, we cannot help you in this matter.
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: vr sep 16, 2011 11:34 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
bij een PVL ontsteking niet in, -> zeker wel! anders kom je niet uit met je bdp etc..
Een simpele pully trekker volstaat hoor!
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
zwolly
|
Geplaatst: vr sep 16, 2011 11:52 am |
|
Geregistreerd: zo jul 17, 2011 5:05 pm Berichten: 55
|
Ja dacht ik ook, Had dit gelezen http://www.protuning.nl/contents/nl/d1995.htmlDe + montage Demonteer de oude ontsteking + eventueel aanwezige vliegwielspie. Controleer de kruktap op beschadigingen, eventueel op te zuiveren met klepschuurpasta tussen kruktap en rotor. Ontstekingsruimte kruktap etc. goed reinigen / ontvetten met b.v. Denicol Quick Cleaner. Monteer de stator met de eventueel noodzakelijke grondplaat in het midden van de sleufgaten. Zet de zuiger in zijn bovenste stand. (BDP of TDC of O.T.) Monteer nu de rotor met de merktekens gelijk aan stator, en let hierbij op de juiste draairichting. Denk dat er geen spie is om alles zo universeel mogelijk te maken.
Laatst bijgewerkt door zwolly op vr sep 16, 2011 9:52 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: vr sep 16, 2011 12:10 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
ja ok, klopt dat staat ook op die duitse scooter site met pvl gegevens.. maar dan mag je wel een zuigerstop plaatsen.. met een spie weet je zeker dat je altijd op het juiste tijdstip staat.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
zwolly
|
Geplaatst: vr sep 16, 2011 9:56 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 17, 2011 5:05 pm Berichten: 55
|
Wat is een zuigerstop? Ik heb (nog) geen idee of er een uitsparing is in de rotor waar de spie in kan schuiven.
|
|
Omhoog |
|
 |
bronger
|
Geplaatst: za sep 17, 2011 8:42 am |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
een zuigerstop is een bout die je in de bougiegat draait en, die dan de zuiger raakt zodat de zuiger niet langs de bovenste dooie punt gaat. alleen heb ik helemaal niks met zuigerstoppen, vind ze erg gevaarlijk!
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
zwolly
|
Geplaatst: za sep 17, 2011 3:42 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 17, 2011 5:05 pm Berichten: 55
|
Nee dat kan ik voorstellen, lijkt mij ook een slecht idee zo'n ding,
|
|
Omhoog |
|
 |